لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

احمدی نژاد: به ما اجازه نظارت بر انتخابات آمريکا داده شود


آقای احمدی نژاد از حضور نمايندگان کشورهای عربی در کنفرانس آناپولیس «ابراز تاسف» کرد.
آقای احمدی نژاد از حضور نمايندگان کشورهای عربی در کنفرانس آناپولیس «ابراز تاسف» کرد.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی روز يکشنبه از آمريکا خواست تا به ايران اجازه داده شود تا به عنوان ناظر در انتخابات رياست جمهوری اين کشور حضور يابد.


رييس جمهوری اسلامی ایران اين درخواست را در همايشی با عنوان «هنرمندان بسيجی» مطرح کرد و در آن به برگزاری کنفرانس صلح خاورميانه در آناپوليس آمريکا به شدت حمله کرد.


آقای احمدی نژاد، کنفرانس ياد شده را « فاقد پشتوانه مردمی و جهانی» خواند و از حضور نمايندگان کشورهای عربی در این نشست «ابراز تاسف» کرد.


وی گفت: «امروز رژيم صهيونيستی به دنبال يار جديدی است تا بتواند با کمک آن به خواسته هايش در قبال فلسطين دست پيدا کند که استکبار جهانی به طور کامل از اين رژيم حمايت می کند که نشست پاييزی از سوی آمريکا برگزار می شود در همين زمينه است.»


رييس جمهوری ايران به انتخابات پارلمانی فلسطين در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد و گفت: « وقتی در سال گذشته انتخاباتی تقريبا آزاد در فلسطين برگزار شد ديديم که مردم انقلابی فلسطين به چه اشخاصی رای دادند، اگر در کشورهای استکباری به خصوص آمريکا بگذارند تا انتخاباتی آزاد برگزار شود بايد بدانند که مردم اين کشور نيز ديگر به سرمداران فعلی کاخ سفيد رای نخواهند داد.»


  • « بنده در همين جا اعلام می کنم که سردمداران کاخ سفيد به ما اجازه دهند تا به عنوان ناظر در انتخابات رياست جمهوری آنان حضور داشته باشيم تا ببينيم مردم اين کشور آيا بار ديگر به آنها رای خواهند داد يا خير؟»
محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد اظهار داشت: « بنده در همين جا اعلام می کنم که سردمداران کاخ سفيد به ما اجازه دهند تا به عنوان ناظر در انتخابات رياست جمهوری آنان حضور داشته باشيم تا ببينيم مردم اين کشور آيا بار ديگر به آنها رای خواهند داد يا خير؟»


کنفرانس صلح ميان فلسطينی ها و اسراييل قرار است روز سه شنبه در شهر آناپوليس ايالت مريلند آمريکا و با حضور طرف های درگير و نمايندگان کشورهای عربی برگزار شود.


محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی و اهود اولمرت، نخست وزير اسراييل برجسته ترين افراد حاضر در اين نشست هستند و موضوع اصلی نشست نیز، مذاکره درباره تشکيل کشور مستقل فلسطين و حل و فصل اختلافات تاريخی ميان فلسطينی ها و اسراييل است.


رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی شنبه شب برای شرکت در این نشست وارد آمریکا شد.


ابراز تاسف از حضور کشورهای عربی

جمهوری اسلامی ايران همواره از روند صلح خاورميانه انتقاد کرده و آن را به نفع اسراييل دانسته است.


رييس جمهوری اسلامی ايران در سخنان خود گفته است که «استکبار جهانی با برگزاری کنفرانس پاييزی می خواهد به رژيم صهيونيستی قدرت بيشتری ببخشد و فشار بيشتری را به ملت فلسطين وارد کند.»


محمود احمدی نژاد اظهار داشت: « بنده متاسفم که برخی از سران کشورهای همسايه در اين اجلاس شرکت می کنند زيرا اين گونه نشست تمام سودش به جيب رژيم صهيونيستی می رود.»


وزرای امور خارجه کشورهای عربی در نشست روز جمعه خود در قاهره، پايتخت مصر، اعلام کردند که در کنفرانس صلح خاورميانه شرکت خواهند کرد. اعلام حضور وزير امور خارجه عربستان سعودی در اين کنفرانس بازتاب های زيادی در سطح جهان داشته است.


ايالات متحده آمريکا و کشورهای اروپايی از موضع ايران در رابطه با صلح ميان اعراب و فلسطينی ها با اسراييل انتقاد کرده و تهران را حامی نيروهای افراطی فلسطينی و مخالف صلح خاورميانه می دانند که در صدد کارشکنی در اين روند است.


آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نيز پيشتر خواستار تحريم اين کنفرانس از سوی کشورهای عربی شده بود.


وی پيشنهاد کرده است که برای تعيين سرنوشت منطقه فلسطينی نشين و کشور اسراييل رفراندومی با حضور همه اديان اين مناطق برگزار شود.


XS
SM
MD
LG