لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۶

فيفا: ايران در برابر حريفان ضعيف بارها لغزش داشته است


تیم ملی فوتبال ایران قرار است که روز چهارشنبه برابر تیم سوریه نخستیم بازی مقدماتی رقابت های جام جهانی را برگزار کند.
تیم ملی فوتبال ایران قرار است که روز چهارشنبه برابر تیم سوریه نخستیم بازی مقدماتی رقابت های جام جهانی را برگزار کند.

سايت فیفا روز سه شنبه، پنجم فوريه، با تحليل مسابقه های مهم نخستين روز انتخابی جام جهانی در قاره آسيا می نویسد که ایران بارها در برابر حریفان ضعیف دچار لغزش شده است.


فيفا در اين بررسی با عنوان « غول های آسيايی نخستين پيروزی را هدف می گيرند» به مسابقه تيم های مطرح و حاضر در جام جهانی پيشين ( ۲۰۰۶ آلمان )، يعنی تيم های ملی استراليا، کره جنوبی، ژاپن، ايران و عربستان سعودی و همچنين عراق به عنوان قهرمان فعلی آسيا، پرداخته است .


در بخش آخر اين تحليل درباره مسابقه ايران و سوريه با عنوان « ايران در جست و جوی لذتی دو چندان» چنين می نويسد: ايران به رهبری مربی تازه استخدام کرده اش، خاوير کلمنته از اسپانيا، به پيکار تيم سوريه می رود. يک پيروزی در تهران در روز چهارشنبه ( ششم فوريه )، شروع خوبی برای عصر جديد تيم ملی ايران به رهبری مربی پيشين تيم ملی صربستان است.


  • «تا آن جا که تاريخ نشان می دهد، تيم ملی ايران هرگاه حريفی را ضعيف تر پنداشته، دچار لغزش شده است؛ درسی که آنان در مسابقه سرنوشت ساز راهيابی به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی/ ژاپن با شکست سه بر يک از بحرين گرفتند.»
سایت فیفا

به گفته فیفا، با اين حال، معنی این بازی اين نيست که سوريه تيمی است که بتوان آن را به راحتی شکست داد. تا آن جا که تاريخ نشان می دهد، تيم ملی ايران هرگاه حريفی را ضعيف تر پنداشته، دچار لغزش شده است؛ درسی که آنان در مسابقه سرنوشت ساز راهيابی به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی/ ژاپن با شکست سه بر يک از بحرين گرفتند.


سايت فيفا، تيم استراليا را نسبت به مهمان قطری اش محتاط تر دانسته و نوشته است: نمايش ضعيف اين تيم در رقابت های ۲۰۰۷ جام ملت های آسيا به آنان اين درس را آموخت که حريفان آسيايی را نبايد دست کم گرفت.


بر اساس اين بررسی، شکست دو بر صفر استراليا از کويت در مسابقه انتخابی و سپس شکست سه بر يک از عراق در مسابقه های اصلی جام ملت های آسيا نشان داد که آنان در برابر حريفان آسيايی، به ويژه حريفان منطقه خليج فارس، فاقد آمادگی هستند.


در اين گزارش به ديدار چين در شب سال نو خود با عراق در شهر دبی نیز اشاره شده و از جمله آمده است: عراق به دليل شرايط بی ثبات داخلی، مسابقه های خانگی اش را در دبی برگزار خواهد کرد. برای شرقی های آسيا گرفتن حتی يک امتياز از قهرمان آسيا در خارج از چين، جهشی است به سوی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی .


سايت فيفا می افزايد: ژاپن با آمادگی کامل در انتظار تايلند است. پيروزی سه بر صفر بر تيم ملی بوسنی در آخرين مسابقه آماده سازی و پس از تساوی يک بر يک با تيم ملی شيلی، از کار خوب تاکشی اوکادا، در چهارمين ماه گرفتن مسووليت مربيگری تيم ملی ژاپن حکايت دارد.


کره جنوبی به مربيگری هو جونگ مو با مسئله ای چون تيم ملی ايران دست به گريبان است: ۵۰۶ دقيقه بازی بدون گلزنی. اين تيم در سئول با ترکمنستان بازی دارد. کره جنوبی می خواهد برای هفتمين بار پياپی در جام جهانی حضور يابد.


بر اساس ارزيابی سايت فيفا، برای عربستان بازی با سنگاپور در رياض يک بازی ساده تصور نمی شود زيرا سنگاپور در مسابقه های آماده سازی، نمايشی تحسين برانگيز داشته است.


اين تيم به رهبری رادويکو آوراموويچ در کويت، تيم ملی حريف ايران در مسابقه های مقدماتی فعلی را با سابقه هفت بار قهرمانی در جام کشورهای حوزه خليج فارس، دو بر صفر شکست داد و نمايشی عالی از آمادگی داشت.


XS
SM
MD
LG