لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

برد استقلال و پیروزی تعقيب كنندگان تیم صدرنشین


تك گل استقلال با سانتر عالى خسرو حيدرى – بازيكن فصل پيش پاس و بهترين پيستون راست ليگ برتر – و ضربه سر تماشايى اكبرپور وارد دروازه تيم مهمان شد.
تك گل استقلال با سانتر عالى خسرو حيدرى – بازيكن فصل پيش پاس و بهترين پيستون راست ليگ برتر – و ضربه سر تماشايى اكبرپور وارد دروازه تيم مهمان شد.
با تك گل سياوش اكبرپور در دقيقه ۲۲، استقلال تهران بر پاس همدان پيروز شد تا در پايان هفته ۲۸ ليگ برتر فوتبال ايران – جام خليج فارس – همچنان در صدر جدول رده بندى باقى بماند.

در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر و سكوهاى بيشتر خالى ورزشگاه آزادى، دو تيم با ريشه فوتبال ايران يك بازى پر تحرك و پر حادثه در مقابل دو دروازه به نمايش گذاشتند كه با اخراج فرهاد مجيدى تازه به ميدان آمده، در دقيقه ۲+۹۰ پايان خوشى نداشت.

تك گل استقلال با سانتر عالى خسرو حيدرى – بازيكن فصل پيش پاس و بهترين پيستون راست ليگ برتر – و ضربه سر تماشايى اكبرپور وارد دروازه تيم مهمان شد.

در نيمه نخست دو تيم با ارسال پاس هاى كوتاه و سريع بازى خوبى به نمايش گذاشتند.

در نيمه دوم، بازى تهاجمى پاس براى گريز از شكست و ضد حمله هاى استقلال به گلى براى دو تيم نيانجاميد. در اين نيمه توقف هاى حاصل از لحظه هاى خشونت بار بازى دو تيم از كيفيت بازى كاست.

استقلال بازى را با هجوم هاى موثر و كارساز حيدرى از راست و مهدى اميرآبادى از چپ پايه گذاشته بود كه پاس با داشتن مهره هاى كارآيى در اين ديدار، تلاش خود را در از كار انداختن دو پيستون استقلال و سرعت مهاجمان اين تيم متمركز كرده بود.

بر خلاف روز بازى با مقاومت در شيراز، استقلال اين بار در دفاع به نسبت محكم و پايدار نشان داد.

پاس با داشتن مهاجمى چون شهباز آرگين اف ازبك و هافبك نفوذى زهر دارش، محمد غلامى ( كه از دقيقه ۳۵ به ميدان آمد) نتوانست تلاش هاى خستگى ناپذير مجيد غلام نژاد، وريا غفورى و مهرداد كريميان را به گل تساوى بخش بدل كند.

استقلال با اين پيروزى ۵۶ امتيازى شد.

پیروزی تعقیب کنندگان استقلال

ذوب آهن رده دومى در اصفهان سه بر يك بر مقاومت شيراز به پيروزى رسيد تا غرور پيروزى بزرگ كار دست شاگردان غلامحسين پيروانى دهد.
ذوب آهن با اين پيروزى ۵۳ امتيازى شد تا سه امتياز فاصله با استقلال پيشتاز را حفظ كند.

در اين مسابقه محسن مسلمان در دقيقه هاى ۴۰ و ۵۴ دو گل براى ذوب آهن به ثمر رساند و گل ديگر توسط فرشيد طالبى در دقيقه ۷۹ وارد دروازه مقاومت شد. تك گل مقاومت را صادق كرمى در دقيقه ۴۸ زد.

پيكان در قزوين يك بر صفر از تيم سپاهان اصفهان شكست خورد تا از يك سو سپاهان با ۴۷ امتياز در رده چهارم به يك قدمى پرسپوليس ۴۸ امتيازى برسد و از سوى ديگر على اصغر مدير روستا بار ديگر موقعيت خود را در مقام سرمربيگرى تيم پيكان قزوين در خطر ببيند.

تك گل تيم سپاهان را احسان حاج صفى در دقيقه ۶۷ به ثمر رساند.

مس كرمان در زمين سايپاى كرج يك بر يك كرد. در اين تساوى ابراهيم صادقى در دقيقه ۱۹ به ميزبان برترى داد، اما در نيمه دوم و دردقيقه ۵۵ روح الله بيگدلى گل تساوى مس را به ثمر رساند تا مس هم با ۴۳ امتياز در رده پنجم باقى بماند.

اعتصاب خبرنگاران در قم

در قم تيم صبا در حالى با راه آهن شهر رى يك بر يك كرد كه به گزارش خبرگزارى فارس به دليل اعتصاب خبرنگاران اين مسابقه پوشش خبرى نداشت.

اين اعتراض «به دليل بى اعتنايى مسئولان به خبرنگاران محلى» گزارش شد.

بنا بر همين گزارش «گفته مى شود دوربين برنامه تلويزيونى ۹۰ نيز مثل هميشه كه در حال تهيه گزارش از حواشى بود، امروز حاضر به تهيه گزارش نشده است.»

در جريان بازى در قم، ابتدا محمد نورى به تيم ميزبان برترى داد، اما راه آهن در دقيقه ۴+۹۰ صاحب پنالتى شد كه داود حقى از آن گل تساوى بخش را ساخت.

صبا ۴۲ امتيازى شد و در رده ششم باقى ماند ولى راه آهن با ۳۴ امتياز به رده دوازدهم سقوط و با ملوان جايش را عوض كرد.

فولاد با پيروزى سه بر صفر بر داماش گيلان در اهواز ۴۱ امتيازى شد و به رده هفتم جدول رده بندى آمد.

نيمه نخست بدون گل بود، اما نيمه دوم با گل نادر احمدى آغاز شد و دو گل هم در وقت هاى تلف شده (۱+۹۰ و ۲+۹۰) به ترتيب توسط سجاد فيض اللهى و سيامك سرلك به ثمر رسيد تا نتيجه سه بر صفر شود.

اين دو گل در حالى به ثمر رسيد كه داماش ته جدولى از دقيقه ۷۰ با اخراج مسعود ميكاييلى ده نفرى بازى مى كرد.

در مشهد داربى به تساوى يك بر يك انجاميد. در دقيقه ۱۲ با ضربه مهدى آقا محمدى ابومسلم يك بر صفر پيش افتاد، اما حسين كوشكى در دقيقه ۶۰ گل تساوى بخش پيام را به ثمر رساند تا اين تيم همچنان با برق هم امتياز باقى بماند.

تيم ملوان در بندرانزلى با گل دقيقه ۵۱ محمد حيدرى يك بر صفر استقلال اهواز را شكست داد و با ۳۵ امتياز و با يك پله صعود، به رده يازدهم رسيد.
XS
SM
MD
LG