لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۶

«ایران برای حمله آمریکا در تابستان آماده می شود»


اظهارات این مقام اسراییلی در حالی ابراز می شود که آمریکا گفته است بدنبال تنش با ایران نیست.
اظهارات این مقام اسراییلی در حالی ابراز می شود که آمریکا گفته است بدنبال تنش با ایران نیست.

یک مقام بلندپایه اسراییلی می گوید: ایران در حال آماده کردن تدارکات دفاعی خود است چون نگران است که در تابستان امسال از سوی ایالات متحده آمریکا مورد حمله قرار گیرد.



ژنرال آموس یادلین، رییس اطلاعات ارتش اسراییل، همچنین به کابینه این کشور گفته است که گروه چریکی حزب الله لبنان و سوریه نیز بر این باورند که در صورت حمله آمریکا آنها نیز ممکن است مورد هدف قرار گیرند.

یک مقام رسمی اسراییلی با نقل قول از آموس یادلین به خبرنگاران گفت: «آنچنان که ما برداشت می کنیم ایران در حال آماده کردن خود برای جنگ احتمالی در تابستان است. ارزیابی من این است که آنها در تدارک دفاع برای چنین جنگی به سر می برند.»


به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اسراییلی گفته است که آقای آموس درباره نگرانی ایران از آمریکا سخن گفته است و نه اسراییل.


وی حاضر نشد تا جزئیاتی درباره اینکه ایران بدنبال چه نوعی تدارکاتی برای مقابله با حمله آمریکا است ارائه کند.


این مقام به نقل از رییس اطلاعات ارتش اسراییل افزود: «ما از نزدیک این آماده سازی را زیر نظر داریم چرا که ممکن است ایران، سوریه و حزب الله برخی از تحرکات در منطقه را اشتباه تفسیر کنند.»


نیکلاس برنز، معاون وزارت امورخارجه آمریکا روز پنج شنبه درباره نوع برخورد با برنامه اتمی ایران گفت که « دیپلماسی متقاعد کننده مسیری است که در جریان است.»


آقای برنز به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: واشینگتن بر این باور نیست که برخورد با تهران در دستور کار باشد.


پیشتر نیز مقام های بلندپایه آمریکایی هرگونه برنامه ریزی برای حمله نظامی به ایران برای مقابله با برنامه های اتمی ایران را رد کرده بودند.


ولی کاخ سفید گفته است در عین حال که دیپلماسی را برای وادار کردن جمهوری اسلامی به تعلیق غنی سازی اورانیوم در دستور کار خود قرار داده است ولی سایر گزینه ها همچنان روی میز قرار دارد.


جمهوری اسلامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فشار است تا به منظور اعتماد سازی جهانی روند غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.


کشورهای مختلف جهان نگران هستند که ایران احتمالا در مسیر دستیابی به سلاح اتمی گام بر می دارد.


جمهوری اسلامی این ادعاها را رد کرده و هدف از تعقیب برنامه هسته ای خود را صلح آمیز و به منظور تولید برق اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG