لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

«مجلس پیگیر طرح استیضاح کردان است»


علی کردان، وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد (عکس: فارس)
علی کردان، وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد (عکس: فارس)

نمايندگان مجلس شوراى اسلامى همچنان طرح استيضاح على كردان، وزير كشور دولت محمود احمدى نژاد را پيگيرى مى كنند.


على مطهرى، نماينده تهران در مجلس شوراى اسلامى، روز شنبه در گفت و گو با خبرگزارى « فارس» با اعلام اين خبر، از جلسه خصوصى خود با محمود احمدى نژاد، رييس جمهورى اسلامى ايران، در مورد استیضاح وزیر کشور به خاطر جعلی بودن مدرک تحصیلی او و نیز دروغ گویی در این خصوص خبر داد.


وى افزود: «جلسه خصوصى با آقاى احمدى نژاد كه سه ساعت هم طول كشيد، نتيجه اى در بر نداشته است، چرا كه هيچ يك از دوطرف قانع نشدند.»


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، « ایسنا»، آقای مطهری با اشاره به استدلال‌های رييس جمهور در موضوع علی کردان گفت:« بنده هيچ‌يک از اين استدلال‌ها را نپذيرفتم و گفتم اولا، عدم صداقت کردان در قضيه‌ کسب رای اعتماد از مجلس يک امر روشن و بديهی است و قابل انکار نيست. ثانيا، مسئله به هيچ ‌وجه سياسی نيست و ما که آغازگر مسئله استيضاح بودیم و اصرار داريم که در صورت عدم استعفا يا عزل، استيضاح صورت گيرد، خيرخواه دولت هستيم و می‌خواهيم دوست دانای دولت باشيم نه دوست نادان و به هيچ‌وجه تحت تاثير و آلت دست مخالفان دولت نيستيم.»


وی اضافه کرد: « ثالثا قبول ندارم که اين مسئله، مسئله مهمی نيست، بلکه آن را بسيار مهم می‌دانم و برخورد با اين تخلف را ضروری می‌بينم و به طور کلی، مسامحه در اين‌گونه موارد بوده که اکنون مشکلاتی برای نظام ما ايجاد کرده است.»


  • « در هر کشور ديگری، اگر اين اتفاق رخ می‌داد، وزير همان روز استعفا می‌داد، ولی متاسفانه در کشور ما از او به بهانه حفظ نظام حمايت می‌شود، در حالی که اين کار تخريب نظام و موجب سلب اعتماد مردم از نظام است. »
علی مطهری، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

این نماینده مجلس افزود: « در هر کشور ديگری، اگر اين اتفاق رخ می‌داد، وزير همان روز استعفا می‌داد، ولی متاسفانه در کشور ما از او به بهانه حفظ نظام حمايت می‌شود، در حالی که اين کار تخريب نظام و موجب سلب اعتماد مردم از نظام است. »


على كردان، وزير كشور جمهورى اسلامى ایران، روز ١۵ مرداد از مجلس راى اعتماد گرفت.


وى در آن هنگام گفت: مدرك ليسانس و فوق ليسانس خود را از دانشگاه آزاد اسلامى و دكتراى خود را از دانشگاه «آكسفورد» بريتانيا دريافت كرده است.


اندكى بعد، دانشگاه آكسفورد با انتشار نامه اى در وب سايت رسمى خود اعلام كرد كه على كردان هيچ مدركى، چه دكتراى افتخارى و يا مدرك ديگرى، از اين دانشگاه دريافت نكرده است.


هنوز چند روزى از انتشار نامه دانشگاه آكسفورد نگذشته بود كه خبرگزارى دانشجويان ايران، «ايسنا»، از قول عبدالله جاسبى، رييس دانشگاه آزاد اسلامى، نوشت «آقاى كردان مدركى از اين دانشگاه دريافت نكرده است.»


ايسنا به نقل از آقاى جاسبى نوشت: على كردان از دانشگاه آزاد اسلامى هيچ گونه مدرك رسمى دريافت نكرده و «هر چه پشت تريبون گفته، دروغ است.»


محمود احمدى نژاد، اما، در واكنش تلويحى به انتقادها از وزير كشور خود گفت: «مگر خدمتگزارى نيازى به اين كاغذ پاره ها دارد.»


این در حالی بود که پس از انتقادها و تاکید دانشگاه آکسفورد مبنی بر ندادن مدرک به علی کردان، علی جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس جمهور، در مطلبی، به طور تلویحی به انتقاد از وزیر کشور پرداخت.


در عین حال، على كردان در نامه اى خطاب به رييس جمهور، جعلى بودن مدرك تحصيلى خود را تاييد كرد و نوشت از فردى كه مدعى نمايندگى دانشگاه آكسفورد در تهران بوده شكايت كرده است.


على مطهرى نماينده تهران در مجلس شوراى اسلامى به خبرگزارى فارس گفت مذاکراتی در جريان است تا وزير كشور قبل از استيضاح، استعفا دهد.


آقاى مطهرى افزود: طراحان استيضاح وزير كشور در مجلس تلاش مى كنند تا در جلسه علنى روز يكشنبه، اين استيضاح از سوى هیات رييسه مجلس اعلام وصول شود و طبق آيين نامه در دستور كار مجلس قرار گيرد.


طرح استيضاح على كردان ٢۴ مهر به مجلس شوراى اسلامى ارائه شده بود.


در همین زمینه

XS
SM
MD
LG