لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۷

اوباما: مذاکره با ایران به امنیت اسرائیل کمک می کند


باراک اوباما در رقابت با هیلاری کلینتون درون حزب دموکرات پیش افتاده و در یک قدمی نامزدی ریاست جمهوری است.
باراک اوباما در رقابت با هیلاری کلینتون درون حزب دموکرات پیش افتاده و در یک قدمی نامزدی ریاست جمهوری است.

باراک اوباما نامزد پیشروی حزب دموکرات آمریکا که پیش از این گفته بود خواهان مذاکره با ایران است، در آخرین سخنرانی تبلیغاتی خود گفت که مذاکره با ایران را در راستای «بهبود وضعیت امنیتی اسرائیل» ارزیابی می کند.


آقای اوباما که بخت اصلی حزب دموکرات برای نامزدی مقام ریاست جمهوری است، پیش از این بارها گفته است که تنها با دوستان آمریکا مذاکره نمی کند، بلکه با «دشمنان آمریکا» نیز مذاکره خواهد کرد.


این اظهارات انتقادهای را علیه وی برانگیخت و برخی وی را متهم کردند که می خواهد با «تروریست ها» مذاکره کند.


آقای اوباما روز پنج شنبه تاکید کرد که اگرچه تصمیم دارد با ایران مذاکره کند، اما برنامه او برای مذاکره با «دشمنان آمریکا» شامل گروههایی چون سازمان حماس نخواهد شد.


به گزارش آسوشيتدپرس اوباما نامزد پيشتاز حزب دموکرات که کماکان برای حضور در دور نهايی انتخابات رياست جمهوری با هيلاری کلينتون رقابت می کند، معتقد است ارائه امتيازات اقتصادی به ايران می تواند جايگاه اخلاقی بالاتری به امريکا بدهد.



باراک اوباما نامزد پيشتاز حزب دموکرات که کماکان برای حضور در دور نهايی انتخابات رياست جمهوری با هيلاری کلينتون رقابت می کند، معتقد است ارائه امتيازات اقتصادی به ايران می تواند جايگاه اخلاقی بالاتری به امريکا بدهد.

سناتور ۴۶ ساله ايالت الينوی گفت: «اين اقدامات می تواند حمايت جهانی را برای افزايش فشار بر ايران در جهت متوقف کردن فعاليت های هسته ای و نيز حمايت از تروريسم، جلب کند.»


اوباما تاکید کرد که ايران، حماس و حزب الله در زمان دولت جرج بوش قدرت بيشتری يافته اند. او افزود: «سياست های بوش- چنی و مک کين چه فايده ای برای اسرائيل داشته اند؟»


در مقابل اين سخنان اوباما، تاکر بوندز، سخنگوی جان مک کين، نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری آمریکا گفت: «پيشنهادات اوباما سطحی و ضعيف است.»


سخنگوی کانديدای جمهوری خواهان افزود: «اين قضاوت ضعيف اوباما است که اعتقاد دارد مذاکره بدون قيد و شرط با محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران، سبب تقويت ايران و جسارت بخشيدن به آنها برای ناامن کردن جهان نخواهد شد.»


پيش از اين مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه آمريکا در انتخابات رياست جمهوری اين کشور، باراک اوباما را در اين انتخابات به دست کم گرفتن «تهديد ايران برای آمريکا» متهم کرده بود.


اين نامزد دموکرات ها، پيش از اين بارها گفته است با کشورهايی که آمريکا را تهديد می کنند، مذاکره خواهد کرد.


از ميان کشورهايی که آقای اوباما در سخنرانی های خود از آنها نام می برد، تنها مذاکره با ايران با انتقادهای تند جان مک کين رو به رو شد.


در حالی که هنوز رقابت برای انتخاب نامزد نهايی حزب دموکرات به پايان نرسيده، مک کين و اوباما چنان همديگر را به باد انتقاد می گيرند که گويی از هم اکنون رقابت نهايی برای تصدی مقام رياست جمهوری آمريکا ميان اين دو تن آغاز شده است.


XS
SM
MD
LG