لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۲

زمین لرزه در چین دست کم ۲۲ کشته بر جای گذاشت


زمين لرزه روز شنبه به مرگ ۱۷ نفر در استان سيچوان و پنج نفر ديگر در استان همجوار يونان انجاميد. (عکس:epa)
زمين لرزه روز شنبه به مرگ ۱۷ نفر در استان سيچوان و پنج نفر ديگر در استان همجوار يونان انجاميد. (عکس:epa)

مقامات چینی روز یکشنبه اعلام کردند که در پی زمين لرزه ۶.۱ ريشتری که روز شنبه در استان های سيچوان و یونان، در جنوب غربی این کشور روی داد، دست کم ۲۲ نفر کشته شده و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.


در بيانيه ای که در وب سايت اداره زمين لرزه چين منتشر شده، آمده است که زمين لرزه روز شنبه به مرگ دست کم ۱۷ نفر در استان سيچوان و پنج نفر ديگر در استان همجوار يونان انجاميد.


وب سايت اداره زمين لرزه چين شمار زخمی ها را ۳۶۱ نفر اعلام کرده است. مرکز اين زمين لرزه در نزديکی شهر پانژيهوا در جنوب غربی استان سيچوان گزارش شده است. نزديک به ۴۰۰ خانه در شهر پانژيهوا و ۱۰۰۰ خانه نيز در دهکده ليانگشان ويران شده اند.


به دليل ريزش باران های سنگين و راه های کوهستانی صعب العبور، کمک رسانی به مردم آسيب ديده به سختی صورت می گيرد.

در همين حال خبرگزاری رسمی «شينهوا» آمار کشته شدگان را ۲۵ نفر اعلام کرده و می گويد هنوز مشخص نيست چند نفر در زير آوار مدفون شده اند.


به گزارش شينهوا تاکنون سه هزار و ۴۰۰ چادر و دو هزار تخته پتو به مناطق آسیب ديده فرستاده شده است.


بر پايه گزارش ها به دليل ريزش باران های سنگين و راه های کوهستانی صعب العبور، کمک رسانی به مردم آسيب ديده به سختی صورت می گيرد.


در همين حال زمين روز شنبه زمین لرزه ای ۵.۳ ريشتری در شمال غربی سينژيانگ روی داده است. برپايه گزارش شينهوا اين زمين لرزه تلفاتی در بر نداشته است.


در دوازدهم ماه مه سال جاری میلادی، زمين لرزه ای به بزرگی ۷.۹ در مقياس ريشتر، در شمال سيچوان روی داد که نزديک به ۷۰ هزار نفر تلفات داشت و پنج ميليون را بی خانمان کرد.


مقامات چینی همچنین در مورد زلزله ماه مه اعلام کردند که بيش از ٢۰۰ امدادگر هنگام کمک رسانی به قربانیان زلزله در استان سیچوان این کشور، زير گل و لای و آوار، مدفون شدند.


دولت چین در ماه مه به یاد قربانیان این زمین لرزه سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم ها در چين به حالت نيمه افراشته در آمده و تفريحات عمومی لغو شد.


ابراز احساسات مقام های دولتی به گونه ای بود که تاکنون فقط در مورد مرگ رهبران کشور سابقه داشته است.


XS
SM
MD
LG