لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی در واکنش به حمله سایبری


پیونگ‌یانگ متهم است که با حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز تلاش کرده است تا مانع اکران فیلم «مصاحبه» شود
پیونگ‌یانگ متهم است که با حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز تلاش کرده است تا مانع اکران فیلم «مصاحبه» شود

کاخ سفید اعلام کرد که دولت باراک اوباما تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید کرده است، اقدامی که در واکنش به حمله سایبری پیونگ‌یانگ به شرکت فیلم‌سازی سونی پیکچرز انجام می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز جمعه، ۱۲ دی ماه گزارش داد که تحریم‌های جدید آمریکا شامل سه نهاد کره ‌شمالی از جمله سازمان اطلاعاتی ارتش این کشور و ۱۰ مقام دولت کره شمالی می‌شود که برخی از آنها در کشورهای ایران، سوریه، چین، روسیه و نامیبیا مشغول به کار هستند.

این گزارش به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا عنوان می‌کند که نهادها و افراد تحریم‌شده به‌طور مستقیم در حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز نقش نداشته‌اند.

با این حال کاخ سفید می‌گوید که اداره کل تجسس، نهاد امنیتی ارتش کره شمالی، با این حمله سایبری مرتبط بوده است.

شرکت اکتشاف و بهره‌وری صنعت و معدن کره شمالی و شرکت تجاری تانگون کره شمالی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند که به گفته رویترز هر دو آنها با برنامه تسلیحاتی این کشور مرتبطند و پیش از این نیز هدف تحریم قرار گرفته بودند.

همچنین ۱۰ مقام کره شمالی نیز که در فهرست تحریم‌های آمریکا آمده‌اند، همگی با این دو شرکت کار می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به دو نماینده شرکت اکتشاف و بهره‌وری صنعت و معدن کره شمالی در ایران اشاره کرد.

پیونگ‌یانگ متهم است که با حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز تلاش کرده است تا مانع اکران فیلمی به نام «مصاحبه» شود. «مصاحبه» فیلمی کمدی و داستان دو خبرنگار است که نقشه قتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را با همکاری سازمان سیا دنبال می‌کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده که واشینگتن به حمله سایبری کره شمالی پاسخ مناسبی می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان ساخته که طرح بازگرداندن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم را در دست بررسی دارد.

پیونگ‌یانگ اما اتهام حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG