لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

قوه قضاییه بازداشت افراد دیگر در ارتباط با پرونده آمدنیوز را تکذیب کرد


غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضاییه گزارش‌ها درباره بازداشت تعدادی از افراد در نهاد ریاست جمهوری و قوه قضاییه به اتهام ارتباط با روح‌الله زم، موسس وب‌سایت آمدنیوز، را تکذیب کرد.

در همین حال یک وب‌سایت متعلق به سپاه پاسداران روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از «مرتبطین» آمدنیوز خواست که خود را معرفی کنند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور، در نشست خبری خود گفت: «تا امروز غیر از خود روح‌الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف، چه در دولت و چه در قوه و چه در نیروهای مسلح، بازداشت نشده است و بی‌جهت گمانه‌زنی نشود.»

آقای اسماعیلی همچنین خبر داد که پیش از بازداشت آقای زم تعدادی از افراد در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بودند، اما اخیرا فردی بازداشت نشده است.

او به هویت و نام و نشان فرد یا افرادی که پیش از روح‌الله زم بازداشت شده بودند اشاره نکرد. پیش از این بر اساس یک فرضیه از شیرین نجفی، ادمین آمدنیوز، به عنوان دامی یاد شده که روح‌الله زم را به دستگیری کشانده است.

خانم نجفی این اتهام را رد کرده است.

سپاه پاسداران روز دوشنبه، ۲۲ مهرماه، اعلام کرد که روح‌الله زم، مدیر سایت آمدنیوز، را طی «یک عملیات پیچیده و با حربه فریب اطلاعاتی» بازداشت کرده است.

این نهاد بدون اشاره به زمان و مکان این بازداشت تنها گفت که آقای زم «را به داخل کشور هدایت و بازداشت» کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، روز یک‌شنبه گذشته با اشاره به این که چند نفر در حوزه نهاد ریاست‌ جمهوری به اتهام ارتباط با پرونده سایت آمدنیوز بازداشت شده‌اند، از حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی دولت» در پرونده آمدنیوز نام برد.

حسام‌الدین آشنا نیز در واکنش از جواد کریمی قدوسی به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی ضددولت» در این پرونده یاد کرد.

آقای کریمی قدوسی روز دوشنبه نیز در توییتی نوشت: «سال ۹۶ در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و ⁧آمدنیوز⁩ چهار رابط ⁧روح‌الله زم⁩ یکی در دفتر حسام‌الدین ⁧آشنا⁩ مشاور ویژه رئیس جمهور دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهور سومین رابط در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه قضاییه که با این کانال در ارتباط بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت، اما این ادعا را تکذیب کرد.

روز سه‌شنبه همچنین وب‌سایت گرداب، وابسته به سپاه پاسداران، از افرادی که به گفته این وب‌سایت با روح‌الله زم «همکاری» کرده‌اند، خواست که خود را معرفی کنند.

پیش از بازداشت روح‌الله زم نیز چندین نفر به اتهام همکاری با کانال تلگرامی آمدنیوز بازداشت شده بودند.

XS
SM
MD
LG