لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۰

ادعای یک نماینده مجلس درباره بازداشت‌ چند فرد مرتبط با «آمدنیوز» در نهاد ریاست‌جمهوری؛ تکذیب حراست


کریمی قدوسی می‌گوید مشاور حسن روحانی مسئول «اتاق عملیات روانی دولت» در ارتباط با سایت آمدنیوز بوده است.
کریمی قدوسی می‌گوید مشاور حسن روحانی مسئول «اتاق عملیات روانی دولت» در ارتباط با سایت آمدنیوز بوده است.

یک نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی از بازداشت چند نفر در «حوزه نهاد ریاست‌جمهوری» به اتهام ارتباط با پرونده سایت «آمدنیوز» خبر داد.

جواد کریمی قدوسی روز یکشنبه ۲۸ مهرماه همچنین از حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی دولت» در پرونده «آمدنیوز» نام برده است.

آقای آشنا به توییت‌های کریمی قدوسی واکنش نشان داده و او را به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی ضد دولت» در این پرونده معرفی کرده است.

علیرضا خان‌کرمی، مسئول حراست نهاد ریاست‌جمهوری هم گفته است «تاکنون هیچ دستگیری در نهاد ریاست‌جمهوری در پیوند با پرونده آمدنیوز روی نداده است».

این نخستین جدال لفظی بین نزدیکان دولت روحانی و مخالفان او در این پرونده نیست.

کریمی قدوسی روز شنبه هم با اشاره به این پرونده خواستار آزادی حسن عباسی شده و نوشته بود «سند اصلی ادعاهای» حسن عباسی در اختیار قوه قضاییه است.

منظور او از «سند اصلی»، روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» است که سازمان اطلاعات سپاه روز ۲۲ مهرماه امسال خبر بازداشت وی را اعلام کرد.

حسن عباسی دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در جریان یک سخنرانی در قرچک ورامین گفته بود که کانال تلگرامی «آمدنیوز» از وزیر اطلاعات ایران «تقدیرات ویژه» می‌کند و «آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوز [آمدنیوز] است؟»

پس از انتشار این سخنرانی، معاونت حقوقی وزارت اطلاعات از وی شکایت کرد و مردادماه امسال حسن عباسی با رای دادگاه به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

روز ۲۲ مهرماه هم برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از پرویز اسماعیلی، معاون پیشین ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر حسن روحانی، به عنوان یکی از مرتبطان پرونده «آمدنیوز» نام بردند. آقای اسماعیلی روز ۲۱ مهر از سمت خود استعفا داد.

پس از اوج‌گیری شایعات درباره ارتباط برخی مقام‌های دولتی با این پرونده، علی ربیعی، سخنگوی دولت ۲۴ مهرماه اتهام‌زنی در این زمینه را «امتداد آمدنیوز» توصیف کرد و گفت: «باید از قضاوت‌های تند صرفنظر کرد و اجازه دهیم دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه با همان صداقتی که کار را دنبال کردند، موضوع را دنبال کنند».

علاوه بر مقام‌های دولتی، نام محمدحسین رستمی، مدیر پیشین سایت «عماریون» هم از سوی سپاه به عنوان متهم این پرونده مطرح شده است.

آقای رستمی بهمن سال ۱۳۹۵ بازداشت و به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

سپاه پاسداران در فیلمی که ۲۶ مهرماه از تلویزیون حکومت ایران پخش شد، از آقای رستمی به عنوان فردی نام برد که «منبع اطلاعاتی» آمدنیوز بوده و پس از دریافت پول، اطلاعاتی درباره حضور نیروهای ایران در سوریه فرستاده است.

محمدحسین رستمی در دو فایل صوتی که روز ۲۸ بهمن در کانال‌های تلگرامی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد منتشر شده، این اتهامات را تکذیب کرده است.

آقای رستمی دریافت پول را تکذیب کرده و گفته است که در حکم صادره برای او، «رد مال» وجود ندارد.

او همچنین گفته چون اطلاعاتی درباره شبکه حسین طائب رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه داشته، قربانی انتقام‌گیری وی شده است.

آقای رستمی مواردی از پرونده‌های فساد مالی و امنیتی را برشمرده و حسین طائب را «جاسوس اسرائیل» معرفی کرده است.

اغلب پرونده‌هایی که آقای رستمی به آن اشاره کرده، پیش از این در پنج فایل صوتی توسط رضا گلپور، دیگر فرد نزدیک به سایت عماریون منتشر شده بود.

آقای گلپور که پرونده‌اش شبیه محمدحسین رستمی است نیز به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

منابع: توییتر، گزارش‌های رادیو فردا / ر.ح / ک.ر
XS
SM
MD
LG