لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۱

نماینده خامنه‌ای در سپاه: جوانان ما برای نابودی اسرائیل آمادگی کامل دارند


اظهارات عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، تازه‌ترین تهدید ایران علیه اسرائیل به شمار می‌رود.
اظهارات عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، تازه‌ترین تهدید ایران علیه اسرائیل به شمار می‌رود.

عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده جدید رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، اسرائیل را «دشمن اصلی» خوانده و گفته است: جوانان ما برای نابودی اسرائیل «آمادگی کامل دارند».

به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه روز دوشنبه در مراسمی در اهواز گفت: «ما اکنون آماده فتح بیت‌المقدس و نابودی رژیم اشغالگر قدس هستیم».

عبدالله حاجی‌صادقی حدود دو هفته پیش از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به مقام «نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران» منصوب شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی بارها از اسرائیل به عنوان «غده سرطانی» نام برده و وعده نابودی این کشور را داده‌اند.

سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری دیگر از کشورها بارها از حملات لفظی مقام‌های ارشد ایران علیه اسرائیل انتقاد کرده و تهدید به نابودی اسرائیل را شدیداً محکوم کرده‌اند.

دولت اسرائیل نیز با استناد به گفته‌های مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی در طول چهار دهه اخیر، ایران را دشمن موجودیت خود توصیف می‌کند.

گفته‌های نماینده رهبر در سپاه پاسداران حدود یک ماه پس از تهدید یکی دیگر از مقام‌های ارشد سپاه علیه اسرائیل ایراد می‌شود که با واکنش انتقادی روسیه روبه‌رو شد.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، حدود یک ماه پیش در تهران و در مراسم دهمین سالگرد کشته شدن عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان، گفته بود که «تقاص خون عماد مغنیه شلیک موشک و کشتن یک نفر نیست؛ تقاص این خون‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است و دشمن می‌داند که این یک امر حتمی است».

گفته‌های قاسم سلیمانی واکنش سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را در پی داشت که در حضور همتای ایرانی‌اش گفت: اظهاراتی همچون «محو اسرائیل از نقشه» پذیرفتنی نیست و «این شیوه‌ای کاملاً اشتباه برای پیشبرد منافع یک کشور است».

برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، در سخنان روز دوشنبه‌اش همچنین با تمجید از «پیشرفت‌های موشکی ایران» گفته است: «ما از یک خمپاره شروع کرده و... دستمان به موشک‌های دوربرد رسید‌».

یک روز پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که برخی از کشورهای اروپایی در حال مذاکراتی برای حفظ برجام و تمرکز بر روی برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران هستند.

در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد، ژان‌ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، با تأکید بر حفظ برجام، از اتحادیه اروپا خواست که تحریم‌هایی علیه برنامه موشکی و اقدامات ایران در منطقه خاورمیانه وضع کند.

در ماه‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ضمن متهم کردن ایران به تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه، خواستار توجه جامعه جهانی به «هدف نهایی ایران برای جنگ با اسرائیل و نابودی اسرائیل» شده است.

بنیامین نتانیاهو از جمله در سفری که به فرانسه داشت٬ ایران را «منبع تهاجم در خاورمیانه» خواند و گفت که تهران٬ «همه جا حضور دارد؛ در عراق، در سوریه، در لبنان و نیز در یمن و غزه».

نخست وزیر اسرائیل پیش‌تر نیز در یک سخنرانی در نشست امنیتی مونیخ، با نشان دادن قطعاتی از «پهپاد ایرانی» که به دست اسرائیل سرنگون شد،‌ گفته بود: «اگر لازم باشد، علیه ایران اقدام خواهیم کرد».

این سخنان واکنش شدید محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را در پی داشت که گفت: اگر اسرائیل بخواهد کاری کند انجام دهد«تل‌آویو را «با خاک یکسان خواهیم کرد».

با استفاده از گزارش‌های فارس و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG