لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

پلوسی: در مذاکرات امنیت مرزی، خبری از پول برای دیوار ترامپ نیست


نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا (عکس از آرشیو)
نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا (عکس از آرشیو)

نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه گفت در مذاکرات دو حزب در مورد بودجه امنیت مرزی، برای دیوار مرزی دونالد ترامپ بودجه‌ای در نظر گرفته نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم پلوسی به خبرنگاران گفت: «در این لایحه پولی برای دیوار مرزی در کار نخواهد بود».

او افزود اگر جمهوریخواهان در مورد افزودن ورودی‌های مرزی و یا شیوه‌های فنی پیشنهاداتی دارند در این مذاکرات بررسی خواهد شد.

رئیس مجلس نمایندگان گفت: «رئیس‌جمهوری نمی‌تواند بگوید نظر و تصمیم کنگره مهم نیست. او می‌خواهد که کنگره در تشخیص نیازهای مردم آمریکا بی‌تاثیر باشد».

هدف مذاکرات کمیته‌ای متشکل از هر دو حزبف رسیدن به نوعی توافق در مورد بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری است که رئیس‌جمهوری آمریکا برای احداث دیوار مرزی در جنوب این کشور درخواست کرده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ و کنگره برای پایان دادن به تعطیلی بخشی از ادارات دولتی آمریکا که در یک رکورد تاریخ ۳۵ روز طول کشید توافق کردند که کمیته‌ای مامور بررسی این موضوع شود.

مذاکرات این کمیته قاعدتا باید قبل از ۱۵ فوریه که مهلت تعیین شده در آن توافق است به پایان برسد.

خانم پلوسی در عین حال پیشنهاد دونالد ترامپ برای تمدید سه سال اجازه اقامت فرزندان مهاجران که تکلیف شهروندی آنها مشخص نیست در مقابل احداث دیوار را رد کرد.

او گفت:«تمدید این اقامت قانونی بوده و رییس جمهور ابتدا آنها را لغو می کند و بعد می گوید آنرا بطور موقت به شما می دهم و در مقابل یک دیوار دائمی به من بدهید.»

او افزود مذاکرات این کمیته باید تا روز جمعه آینده به نتیجه برسد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت مذاکرات با دمکرات‌ها در مورد بودجه دیوار مرزی ظاهرا «وقت تلف کردن» است و برای ساختن این دیوار از دمکرات‌ها «توقع کمک» ندارد.

با وجودیکه آقای ترامپ هفته گذشته در توافق با دمکرات‌ها برای مذاکره در مورد این موضوع دستور بازگشایی ادارات دولتی را صادر کرد ولی به نظر می رسد که به حصول توافق خوشبین نیست.

او درعین حال هشدار داده که در صورت لزوم با اعلام وضعیت اضطراری ملی شخصا دستور تامین بودجه دیوار مرزی را صادر خواهد کرد.

او روز پنجشنبه در بخش دیگری از پیام خود در شبکه توئیتر نوشت:«با وجود همه شواهد و کاروانهای مهاجران که در راه هستند دمکرات‌ها حاضر نیستند پول دیواری را که همه ما واقعا به آن نیاز داریم بدهند.»

او افزود:«ولی من مراقب شما هستم. احداث دیوار شروع شده و انتظار کمک چندانی ندارم.»

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ش.ر/
XS
SM
MD
LG