لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۸

ایران از سفر نخست وزیر اسرائیل به عمان انتقاد کرد

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

خبرهای روز پنجشنبه سوم آبان را می‌توانید در اینجا بخوانید.

توئیت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل درباره زندانیان آمریکایی در ایران

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: باب‌ لوینسون بی‌هیچ دلیلی در سال ۲۰۰۷ در ایران دستگیر شد. این هفته ما با همسر او کریستین و دخترش سارا دیدار کردیم. روابط ما با رژیم ایران هرگز بهبود نخواهد یافت تا زمانی که آنها با آمریکا در مورد باب و دیگر زندانیان [آمریکایی در ایران] گفت‌وگو کنند.

مرکل در تماس با پادشاه عربستان قتل خاشقجی را «شدیدا» محکوم کرد

صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان، «به شدیدترین وجه» قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول را محکوم کرد.

خبرگزاری آلمان با مخابره این خبر، گزارش داده که آنگلا مرکل «خواستار توضیح فوری، شفاف و معتبر» از سوی مقام‌های سعودی درباره این قتل شده است.

صدراعظم آلمان گفته که همراه با شرکای بین‌المللی‌اش آماده است تا اقدامات مناسب را در رابطه با این پرونده انجام دهد.

خانم مرکل در این هفته گفت که تا زمان روشن شدن تمام جوانب پرونده آقای خاشقجی، صادرات اسلحه به عربستان متوقف می‌شود.

عربستان درباره قتل این روزنامه‌نگار منتقد تاکنون روایت‌های متناقضی ارائه کرده است. ریاض در ابتدا اعلام کرد که وی کنسولگری را ترک کرده است. در روایت دوم گفت که وی در درگیری با مشت در داخل کنسولگری «مرده» است. سومین روایت این بود که وی خفه شده است و روز پنجشنبه دادستان این کشور گفت که قتل آقای خاشقجی برنامه‌ریزی شده بود.

دو عضو نیروی بسیج در شهرستان سروآباد کشته شدند

دو تن از نیروهای بسیج در حومه شهرستان سروآباد استان کردستان کشته شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرماندار سروآباد نام این دو نفر را «ایرج آداک» و «کمال فتحی» اعلام کرده و گفته است که آنها صبح روز پنجشنبه در مسیر بازگشت به منزل به دست افرادی که او آنها را «ضدانقلاب» خوانده، کشته شده‌اند.

به گفته کوهسار دادور، فرماندار سروآباد، جسد این دو بسیجی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

فرماندار سروآباد به چگونگی کشته شدن این دو نفر و مشخصات مهاجم یا مهاجمان اشاره‌ای نکرده است.

مگان کلی از شبکه «ان بی سی اخراج می شود»

مگان کلی مجری شبکه تلویزیونی « ان بی سی» ۴۸ ساعت پس از دفاع از سیاه کردن صورت توسط سفید پوستان در مراسم هالووین در یک برنامه زنده احتمالا از کار برکنار می شود.

چند منبع مطلع به «دیلی میل» گفته اند، مگان کلی از شبکه تلویزیونی « ان بی سی» اخراج می شود

به دنبال بالاگرفتن انتقادها، مگان کلی نسبت به اظهارات خود عذرخواهی کرد. اما این ابراز ندامت او باعث نشد تا انتقادها کاهش یابد.

برخی از گزارش ها حاکی است که مگان کلی با یک موسسه حقوقی معتبر در هالیود برای دفاع از حقوق ۶۹ میلیون دلار خود قراردادی امضا کرده است.

«۴۹ هزار و ۹۶ کودک در ایران» به خاطر پدر خارجی شناسنامه ندارند

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی گفته است:«وزارت رفاه از زنانی که ازدواج فراملی داشتند درخواست کرد تا کد ملی خود را پیامک کنند و با آنان تماس گرفته شد تا بتوانیم بدانیم که چند نفر در کشور با این مسئله روبرو هستند.»

به گزارش ایسنا، احمد میدری که در یک نشست روز چهارشنبه صحبت می کرد، افزوده است: « حدود ۱۴ هزار و ۶۱۸ کد ملی برای ما ارسال شد. بر اساس این خود اظهاری آنها ۴۹ هزار و ۹۶ فرزند دارند که فاقد شناسنامه هستند اما در سرشماری وزارت کشور، عددی که به‌دست‌آمده است کمتر از ۷ هزار است.»

حمله یک زن به دست‌کم ۱۴ بچه کودکستانی در چین

شبکه خبری سی‌ان‌ان از مرکز چین گزارش می‌دهد که یک زن با چاقوی آشپزحانه به دست‌کم ۱۴ بچه کودکستانی حمله کرده و آنها را زخمی و مجروح کرده است.

پس از حمله این زن به کودکان خردسال کارکنان کودکستان موفق می‌شوند که او را مهار کنند.

از هویت و انگیزه مهاجم ۳۹ ساله هنوز اطلاعی در دست نیست.

این نخستین بار در سال جاری نیست که کودکان در یک مدرسه در چین مورد حمله قرار می‌گیرند. بهار گذشته نیز ۹ دانش‌آموز در یک مدرسه راهنمایی در ایالت شانکسی چین به قتل رسیدند.

احتمال اعزام صدها سرباز ارتش آمریکا به مرز مکزیک

گزارش‌ها در روز پنج‌شنبه حاکی از احتمال اعزام ۸۰۰ سرباز ارتش آمریکا به مرز این کشور با مکزیک بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی می‌گوید که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، حکم اعزام این سربازان را تا جمعه امضا خواهد کرد.

این اقدام پس از آن قرار است انجام شود که دونالد ترامپ حرکت یک کاروان از مهاجران غیرقانونی آمریکای جنوبی به سوی مرز ایالات متحده را «وضعیت اضطراری ملی» توصیف کرده و وعده داد که برای مقابله با حرکت این کاروان از ارتش کمک بگیرد.

شینید اکانر، خواننده سرشناس ایرلندی، مسلمان شد

شینید اکانر، خواننده زن ایرلندی، خبر داده است که به اسلام گرویده و نام خود را نیز به شهدا تغییر داده است.

خانم اکانر هفته گذشته در حساب توییتری خود اعلام کرد که به دین اسلام گرویده است.

او همچنین در حساب توییتری خود عکسی از لوگوی کمپانی ورزشی نایک را گذاشته است با این جمله: «حجاب بگذارید!»

شهدا هفته گذشته در یک پیام توییتری نوشت: «با این پیام با افتخار اعلام می‌کنم که مسلمان شده‌ام. این در واقع نتیجه طبیعی سفر هر دین‌شناس باهوشی است. مطالعه متون مقدس لاجرم به اسلام منتهی می‌شود.»

این خواننده ۵۱ ساله در سال ۱۹۹۲ در یک شوی تلویزیونی در آمریکا عکس پاپ ژان پل دوم را پاره کرد و به صدر اخبار رفت.

وزارت کشور ایران «به دنبال ضابطه‌مند کردن فعالیت» تاکسی‌های آن‌لاین

خبرگزاری ایسنا روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت کشور از تلاش این وزارتخانه برای «ضابطه‌مند کردن» فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران خبر داد.

پوریا محمدیان یزدی، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، البته به ایسنا گفته است که این امر به معنای مخالفت وزارت کشور «با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیست و قصد دارد فعالیت این تاکسی‌ها را ضابطه‌مند کند».

او گفت: «از تاکسی‌های اینترنتی که مجوزهای لازم را ندارند هیچ گونه اطلاعاتی در دست نداریم و با وجود این که زیرمجموعه اتحادیه کسب و کارهای مجازی‌اند، اما خود اتحادیه هم به درستی از زیرمجموعه‌اش خبر ندارد.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG