لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۸

سی آی‌ای «مدیر جدیدی» برای امور ایران تعیین کرد


گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای، یک کارشناس ضد تروریسم را برای مدیریت دفتر جدید امور ایران، تعیین کرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مدیر تازه امور ایران، مایکل دآندریا نام داردکه سابقه طولانی در مبارزه با تروریسم دارد. گفته می‌شود وی همچنین به القابی مانند «شاهزاده تاریکی» و«آیت‌الله مایک» مشهور است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

طبق این گزارش، مایکل دآندریا پیشتر مسئولیت تعقیب اسامه بن لادن، بینانگذار و نخستین رهبر سازمان القاعده را به عهده داشته است. گفته میشود وی همچنین برنامه حملات پهپادی علیه پیکارجویان اسلامی را هدایت می کرده است.

این در حالی است که وال استریت جورنال، به نقل از مقام‌های آمریکایی می‌گوید، سی آی‌ای دفتر جدیدی که به طور اختصاصی به امور ایران می‌پردازد ایجادکرده است و این نشان می‌دهد دولت دونالد ترامپ، ایران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

طبق این گزارش، از این به بعد تمام پرسنل، منابع و کارشناسان امور ایران در سازمان سی آی‌ای زیر نظر این دفتر کار خواهند کرد.

نیویورک تایمز نیز گفته است،تعیین مایکل دآندری به عنوان مدیر امور ایران، یک نشانه مهم از رویکرد سختگیرانه دولت دونالد ترامپ در قبال ایران است.

روزنامه «دیلی بیست» نیز با انتشار گزارشی تاکید کرده است، تعیین مایکل دآندریا بیانگر موضع دولت ترامپ در مورد حکومت ایران است.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود از منتقدان سیاست آمریکا در قبال ایران بود و به ویژه از توافق هسته ای با ایران به شدت انتقاد کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا بهمن ماه گذشته گفته بود: «ایران، دولت شماره یک حامی تروریسم است».

مدیریت مایک پمپئو

نیویورک تایمز همچنین نوشته است، تغییرات در سازمان اطلاعات مرکزی، نشانگر روش‌های مدیریت مایک پمپئو، مدیر جدید سی آی‌ای است که بیشتر رویکردی جدی‌تر و تندتر در عرصه اطلاعاتی و عملیات پنهانی خواهد داشت.

آقای پمپئو، عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی این مجلس است که از جانب دونالد ترامپ به ریاست بزرگترین سازمان اطلاعاتی آمریکا برگزیده شد.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود اضافه می کند که ایران یکی از سخت‌ترین هدف‌ها برای سی آی‌ای محسوب می شود و سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای مقابله با نفوذ خارجی، نزدیک به چهل سال در تلاش بوده اند.

این روزنامه پس از شرح مشروحی در باره سیاست‌های دولت دونالد ترامپ و تغییرات در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفته است که مایکل دآندریا فردی است که می تواند یک برنامه تهاجمی را بامهارت پیش ببرد.

به گفته این روزنامه، مسولیت جدید آقای دآندریا، با استعدادها و توانایی‌های مدیریتی او همخوانی دارد و اگرچه بسیاری از او می ترسند ولی او نه یک فرد خشن که مدیر دقیق و با دیسیپلینی است.

XS
SM
MD
LG