لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۷

باهنر: تحليف احمدی نژاد هفته دوم مرداد ماه برگزار می‌شود


نايب رييس مجلس می گويد: مراسم تحليف محمود احمدی نژاد در جلسات علنی دومين هفته مرداد ماه مجلس و بين روزهای ۱۱ تا ۱۵ و يک روز پس از تنفيد حکم وی توسط رهبر جمهوری اسلامی برگزار می شود.

محمد رضا باهنر، افزود: هم مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوری توسط آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و هم مراسم تحليف در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

پس از آنکه وزارت کشور ايران اعلام کرد که محمود احمدی نژاد در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با کسب بيش از ۶۳ درصد آرا به پيروزی رسيده است، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد اعتراضات بی سابقه به نتايج انتخابات رياست جمهوری بود.

برای نخستين بار در تاريخ سی ساله جمهوری اسلامی معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری به خيابان ها سرازير شده و خواهان ابطال نتايج انتخابات شدند.

در بزرگترين تجمع اعتراضی در تهران در بيست و پنجم خردادماه، که به گزارش برخی از خبرگزاری ها بالغ بر يک ميليون نفر در آن شرکت کرده بودند، معترضان در مسير ميدان فرودسی تا ميدان آزادی دست به راهپيمايی زدند.

مقامات دولتی می گويند دست کم ۲۰ نفر از معترضان در راهپيمايی های پس از انتخابات کشته شده اند. اين در حالی است که بر اساس گزارش های غير رسمی تعداد کشته شدگان بسيار بيشتر از ۲۰ نفر اعلام شده است.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب، نتیجه انتخابات را ناشی از مهندسی آراء و تقلب دانسته اند و گفته اند که دولت بر آمده از آن را مشروع نمی دانند.

به رغم این اعتراضات، آیت الله خامنه ای و شورای نگهبان با رد هرگونه تقلب در انتخابات، صحت و سلامت انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند.

معرفی کابينه دهم

محمدرضا باهنر همچنين درباره معرفی کابينه دهم گفت: محمود احمدی نژاد طبق عرف سه يا چهار روز بعد از مراسم تحليف، وزرای خودر ا به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند و مجلس نيز بر اساس آيين نامه، بررسی موضوع رای اعتماد به هيات وزيران را آغاز می‌کند.

اظهارات محمود احمدی نژاد در برنامه تلويزیونی سه شنبه هفته گذشته، درباره تغييرات گسترده در کابينه جديد، به گمانه زنی ها در اين باره دامن زده است.

محمود احمدی نژاد در اين برنامه تلويزيونی گفته بود: تعدادی از وزيران دولت نهم نمی توانند با تحولات مورد نظر من در دولت بعدی همراه باشند.

در کابينه نهم محمود احمدی نژاد ۱۰ وزير از ۲۱ وزير کابينه طی چهار سال دوران رياست جمهوری وی تغيير کردند.

وزارت کشور در طی اين مدت با تغيير سه وزير شاهد بيشترين تغييرات بود.
XS
SM
MD
LG