لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

ايران با سه گل امارات را از پای درآورد


تيم ملی ايران با بيشتر ياران ذخيره اش و سه گل در نيمه دوم توسط آرش افشين، محمد نوری و مدافع اماراتی امارات را سه بر صفر به زانو در آورد تا به عنوان تنها تيم نه امتيازی به مرحله يکچهارم پايانی گام گذارد.

عراق هم به عنوان تيم دوم به مسابقه با استراليا رسيد. اين تيم يک بر صفر کره شمالی را شکست داد.

نيمه نخست با بازی بد ايران و نيمه دوم با بازی دگرگون شده و کوبنده شاگردان قطبی به پايان رسيد. تا دقيقه ۷۰ مسابقه بدون گل و امارات اميدوار به گلزنی به تيم پيشتاز بود. اما از دقيقه ۷۰ به بعد آسمان امارات تيره و تار شد و در اين تيره روزی غلامرضا رضايی بيشترين سهم را داشت. نقش اودر به ثمر رسيدن هر سه گل ترديد ناپذير بود.

پس از يک کنترل توپ عالی از سوی رضايی و ارسال او از راست، محمد غلامی دو بار توپ را به ديرک افقی دروازه ماجد کوبيد تا آرش افشين جوان با يک ضربه قاطع نخستين ضربه را بزند و دروازه امارات را فرو ريزد.

افشين هفت دقيقه بعد در يک جنگ هوايی با ماجد ناصر دروازه بان، مصدوم شد که حمله به افشين و صحنه سازی دروازه بان اماراتی به اخطار به هر دو و اخراج بازيکن ايرانی منجر شد.

ده نفری شدن ايران توسط داور کره جنوبی سه دقيقه دوام داشت و با اخراج بازيکن خشن اماراتی تعادل نفری برقرار شد. دو اخطاره شدن و اخراج افشين کاملا بی دليل و بدون حرکتی خطا از سوی او شکل گرفت. اما بازيکنان ايرانی با حفظ خونسردی پاداش آرامش خود را گرفتند.

برقرار شدن تعادل نفری به گل دوم ايران در دقيقه ۸۴ انجاميد: پايه گذار اين گل هم غلامرضا رضايی بود که توپ را به نوری سپرد. نوری خسرو حيدری، ديگر بازيکن شاخص اين بازی را از راست در داخل محوطه جريمه صاحب توپ کرد تا از نزديک خط کرنر توپ را به نوری بازگرداند و هافبک تيم ملی با ضربه ای دقيق برای دومين بار دروازه بان امارات را به زانو در آورد.

پس از اين اين که رضا نوروزی تازه وارد دو موقعيت گل را از دست داد ولی در نخستين دقيقه وقت تلف شده فرار سريع و عالی غلامرضا رضايی چنان دفاع امارات را آشفته کرد که مدافع ميانی اين تيم با زدن گل به خود کار رضايی را کامل کرد.

نيمه نخست بدون گل پايان يافت اما امارات مصمم تر و بهتر از ايران ظاهر شد. با دروازه بانی متزلزل شهاب گردان، دروازه بان تيم ملی دراين روز اماراتی ها چند بار تا آستانه گلزنی پيش رفت که يک بار ديرک عمودی دروازه و يک بار بی دقتی مطار، مهاجم شاخص امارات، منجی دروازه ايران شد. در نيمه دوم با تعويضهای خوب افشين قطبی، گردان هم متحول و يکی از چهره های موفق تيم گلزن ايران شد.

تيموريان، حيدری، رضايی، محمد نوری و افشين از چهره های برتر بازی و تيم ملی ايران بودند.

ابتدا زمين لغزنده از باران شديد دوحه بر حرکت بازيکنان ايران بيشتر اثر منفی داشت ولی آرش افشين يک بار با مانوری جالب در پشت محوطه پنالتی لحظه ای مثبت برای تيم ملی را خلق کرد. در لحظه هايی که توپ در دست بازيکنان ايرانی بود، مدافعان اماراتی مطمئن تر نشان دادند.

اما در نيمه دوم اين استحکام دفاعی امارت با ورود رضايی کاملا در هم ريخت. در نيمه نخست آندرانيک تيموريان بهتر از ساير بازيکنان ايران نشان داد و متوقف کننده حرکات تهاجمی حريف اماراتی بود. امارات که برای زدن گل به ايران بی قراری می کرد تا پايان ناکام ماند تا سرانجام حاصل يک نيمه پربار برای ايران سه گل و درخشش ياران کليدی باشد.

تيم ملی ايران به تصميم افشين قطبی با يارانی ذخيره و متفاوت با دو بازی قبلی اش با اين آرايش در برابر امارات بازی کرد: شهاب گردان - محسن بنگر، فرشيد طالبی، خسرو حيدری، احسان حاج صفی (از دقيقه ۶۰ محمد نصرتی) – آندرانيک تيموريان، قاسم حدادی فر، محمد نوری – آرش افشين، محمد غلامی (از دقيقه ۸۷ رضا نوروی) و مسعود شجاعی (کاپيتان) (از نيمه دوم غلامرضا رضايی). سرمربی: افشين قطبی.

به گزارش سايت ای اف سی ماجد ناصر، دروازه بان تيم امارات پيش از مسابقه با تيم ملی ايران اظهار اميدواری کرده بود تيمش بتواند به ناتوانی امارات در گلزنی پايان دهد. امارات در دو مسابقه با کره شمالی و عراق در گلزنی ناموفق بود و بدون گل زده به ديدار ايران رسيد. اما در خط دفاعی هم تنها يک بار آن هم به دليل سراسيمگی مدافعش در آخرين دقيقه مسابقه با عراق آسيب پذير نشان داد. به عقيده ناصر دستيابی به گل در پيکار با ايران می تواند باعث صعود امارات شود.

امارات برای رسيدن به مرحله يکچهارم پايانی نياز به پيروزی بر ايران داشت و بازنده نبودن کره شمالی در برابر عراق.

دروازه بان تيم امارات قبول داشت که در اردوی امارات نوعی نااميدی از دو نتيجه نامطمئن در برابر کره شمالی و عراق وجود داشت.

ناصر دروازه بان تيم الوصل گفت:« ما در دو بازی نخست بسيار خوب بازی کرديم. اما گل نزديم. البته بعضی وقت ها شما می توانيد خوب بازی کنيد و گل نزنيد و بعضی وقت ها بد بازی کنيد و گل بزنيد.»
XS
SM
MD
LG