لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۵

ضرغامی: پس از انتخابات درباره فرصت پاسخگويی تصميم‌گيری می‌شود


عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سيمای جمهوری اسلامی،
عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سيمای جمهوری اسلامی،
عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سيمای جمهوری اسلامی، روز جمعه گفت: درباره درخواست کسانی که خواهان پاسخگويی به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مناظره تلويزيونی هستند، بعد از انتخابات تصميم گيری می‌شود.

آقای ضرغامی گفت:« رسانه ملی تلاش می‌کند که اگر در جريان مناظره‌ها نسبت به نامزدهای غايب مطالب انتقادی مطرح شود، فرصت مساوی پاسخگويی را برای آنان فراهم کند و در ساير موضوعات به حسب رويه گذشته، پس از برگزاری انتخابات تصميم‌گيری می‌شود.»

در جريان دومين مناظره تلويزيونی نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران بين ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد که چهارشنبه ۱۳ خرداد برگزار شد، محمود احمدی‌نژاد برخی از شخصيت‌های جمهوری اسلامی را به فساد متهم کرد.

عزت‌الله ضرغامی می‌گويد که درخواست‌های فراوانی از سوی افراد حقيقی و حقوقی مربوط به هر دو طرف مناظره بين محمود احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی به صدا و سیما رسيده که با «مشورت نهادهای نظارتی نحوه پاسخ دادن و انعکاس توضيحات آنان بررسی خواهد شد.»

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت و مجلس خبرگان رهبری، جبهه مشارکت ايران اسلامی و محسن صفايی فراهانی که در جريان اين مناظره نام آنها توسط محمود احمدی‌نژاد مطرح شد خواهان فرصت پاسخگويی شده‌اند.

در نامه جبهه مشارکت که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده بود: «ايشان از جمله نسبت‌های ناروايی به جبهه مشارکت ايران اسلامی و اعضای آن روا داشت بدون آنکه فرصت پاسخگويی متقابل برای ما فراهم باشد. بنابر اين خواهشمند است در همان شبکه و در همان ساعت فرصت مناسب در اختيار نمايندگان جبهه مشارکت قرار داده شود تا توضيحات لازم به مردم شريف ايران داده شود.»

در نامه دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز آمده بود: «در پی نسبت دادن دروغ‌ها و تهمت‌های مکرر به شخص آيت‌الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ايشان و ايجاد شبهه در فضای انتخاباتی توسط آقای احمدی‌نژاد که فرصت دفاع و پاسخگويی نيز وجود نداشت، خواهشمند است دستور فرماييد قبل از اتمام مهلت تبليغات انتخاباتی فرصت مناسب، در اسرع وقت در همان شبکه، جهت پاسخگويی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم گردد.»

در همین زمینه محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز گفته است که بهتر است اين پاسخگويی بعد از انتخابات باشد چرا که انجام آن در آستانه انتخابات می تواند به مظلوم نمايی احمدی نژاد منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد هاشمی همچنين زمان شکايت خانواده هاشمی رفسنجانی از تهمت های مطرح شده توسط احمدی نژاد در صدا و سیما را بعد از انتخابات ۲۲ خرداد اعلام کرد و دليل آن را نيز احتمال سوء استفاده هواداران احمدی نژاد و مظلوم نمايی آنان در آستانه انتخابات خواند.

تجمع‌های انتخاباتی در سطح شهر

در حالی تبليغات انتخابات رياست جمهوری وارد هفته پايان خود می شود که طرفداران نامزدهای انتخابات رياست جمهوری بر شدت فعاليت‌های خود افزوده و برنامه‌های تبليغی خود را به سطح خیابان‌ها کشانده‌اند.

رسانه‌های ايران گزارش می دهند که طرفداران ميرحسين موسوی و محمود احمدی‌نژاد دو رقيب اصلی انتخابات دهم در سطح خيابان‌ها تهران تجمع کرده اند و برخی گزارش‌های تأييد نشده حاکی از بروز درگيری بين هواداران دو نامزد انتخابات است.

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا تصاويری از تجمع طرفداران موسوی و احمدی‌نژاد پس از نمازجمعه تهران منتشر کرده است.

در همين زمينه ابوالفضل فاتح، مسئول کميته اطلاع رسانی ستاد ميرحسين موسوی، در وب سايت قلم نوشته است: «از امروز حضور پررنگ‌تر حاميان مهندس را در کوی و برزن شاهديم. موج اصلی از شامگاه دوشنبه به مدت سه شب پس از نمايش فيلم دوم آغاز خواهد شد و موج همه جانبه و سبز موسوی گام نهايی را برای پيروزی قطعی بر خواهد داشت.»

دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران روز جمعه ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG