لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۱

پیروزی استقلال تهران مقابل راه آهن


استقلال تهران سه بر صفر راه آهن را شکست داد.
(عکس از مهر)
استقلال تهران سه بر صفر راه آهن را شکست داد. (عکس از مهر)

در آخرين مسابقه هفته سی ام پيکارهای فوتبال ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال تهران سه بر صفر راه آهن را شکست داد تا با چهار پله جهش در جدول رده بندی، به جايگاه هشتم صعود کند.


روز جمعه سيزدهم ارديبهشت، گلهای فرهاد مجيدی در دقيقه سوم، ميثم منيعی در دقيقه ۸۳ و علی عليزاده در دقيقه ۹۰ باعث شد تا يکی از روزهای نادر اين فصل برای استقلال رقم بخورد: پيروزی قاطع، بدون گل خورده.


در مسابقه ای که در ورزشگاه آزادی انجام شد، آبی پوشان تهرانی به دليل مصدوميت وحيد طالب لو، با دروازه بانی اشکان نامداری به ميدان حريفی رفت که در مسابقه ده روز پيش در جام حذفی با زحمت و با ضربه های پنالتی مغلوب شده بود.


به غير از محمد نوازی، استقلال با همه ياران سرشناس خود به ميدان آمد و عليرضا منصوريان تا پايان در ميدان بود و تيم را رهبری کرد.


اما بازيکنی که راه آهن را از تلاش برای رسيدن به گل تساوی بخش نااميد کرد، مجتبی جباری بود که در دقيقه ۸۳ با پاسی عالی منيعی را در موقعيت گل دوم استقلال قرار داد.


راه آهن پس از خوردن گل زود هنگام، تلاشی چشمگير برای گل تساوی بخش داشت، اما گل منيعی نه تنها آنان را از رسيدن به هدف نا اميد کرد که يک يک گل ديرهنگام ديگر را نيز به همراه داشت.


در مسابقه ديگر اين روز، تيم پاس همدان در آبادان توانست تيم صنعت نفت را دو بر يک شکست دهد.


نيمه نخست درحالی بدون گل بود که ساندروتوميچ، دروازه بان پاس، ضربه پنالتی پيمنتا را مهار کرد.


هدر رفتن پنالتی برای تيم ميزبان باعث شد که در دقيقه ۴۹ با گل وريا غفوری پاس به برتری برسد.


گل صابر ميرقربانی در دقيقه ۷۱ نتيجه را برای صنعت نفت مساوی کرد، اما ده دقيقه بعد اعلام يک ضربه پنالتی به سود پاس، به گل برتری اين تيم توسط محمد علوی انجاميد و اين بازيکن در آخرين دقيقه بازی با کارت قرمز داور اخراج شد.


در پی سپاهان (۵۳ امتياز)، پرسپوليس (۴۹ امتياز) و صباباتری( ۴۹ امتياز)، با اين پيروزی و ۴۵ امتياز، پاس در رده چهارم قرار گرفت. صنعت نفت آبادان با ۳۱ امتياز در رده شانزدهم جدول رده بندی و در مرز خطر ايستاده است.


XS
SM
MD
LG