لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۶

پیروزی پرسپوليس در آخرين ثانيه ها


پرسپوليس، پييشتاز رقابت ها، با تک گل محسن خليلی يک بر صفر تيم سايپا، دارنده عنوان قهرمانی فصل پيش را شکست داد
پرسپوليس، پييشتاز رقابت ها، با تک گل محسن خليلی يک بر صفر تيم سايپا، دارنده عنوان قهرمانی فصل پيش را شکست داد

در حساس ترين مسابقه هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس، پييشتاز رقابت ها، با تک گل محسن خليلی يک بر صفر تيم سايپا، دارنده عنوان قهرمانی فصل پيش را شکست داد.


مسابقه دو تيم در بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ آبان تا آخرين دقيقه وقت تلف شده بدون گل پيش می رفت، که يک بار ديگر آخرين ضربه ها برای دستيابی به گل به ثمر نشست و اين بار محسن خليلی، مهاجم فصل پيش سايپا و گلزن اين فصل تيم سرخپوش با يک ضربه حساب شده، گل سرنوشت ساز را برای پرسپوليس به ثمر رساند.


در پی يک ضربه از جناح راست و چند ضربه در کنش و واکنش در همهمه مقابل دروازه سايپا، به ضربه بغل پا و هشيارانه خليلی توپ با تور دروازه ميثاق معمار زاده آشنا شد. تا پيش از اين گل دروازه بان تيم سايپا چهره شاخص اين بازی بود.


به نظر می رسيد که اين مسابقه در حضور حدود هفتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بدون گل به پايان برسد تا پرسپوليس بی شکست با مشکلات داخلی، بيشتر درگير شود.


با بازی خوب و پاياپای مردان سايپا، به ويژه جلال حسينی و معمارزاده، بازيکنان پرسپوليس در تکاپوی دستيابی به گل موفق به نظر نمی آمدند و حتی چند بار دروازه مهدی واعظی را با خطر جدی از سوی سايپايی ها و به ويژه آدريانو آلوز رو در رو ديدند.


در اين مسابقه عليرضا واحدی نيکبخت چهره موفقی در تيم سرخپوش نشان نداد و کمبود کريم باقری در ميانه ميدان پرسپوليس کاملا محسوس بود.


پرسپوليس که ارسال توپ های عمقی را برای دستيابی به گل در دستور کار داشت، سرانجام به روش سنتی ارسال توپ از دو سو و حضور پرتعداد در مقابل دروازه حريف به گل رسيد.

پرسپوليس که ارسال توپ های عمقی را برای دستيابی به گل در دستور کار داشت، سرانجام به روش سنتی ارسال توپ از دو سو و حضور پرتعداد در مقابل دروازه حريف به گل رسيد.


سايپا با پوشش بازيکنان حريف در همه نقاط زمين و ارسال پاس های کوتاه سعی بر اين داشت تا بازی را به حريف نسپارد و يک بازی پاياپای را به نمايش بگذارد. تنها لحظه ای که اين تيم کم آورد همان هنگامی بود که بهايی به سنگينی گل و شکستی ناسزاوارانه داشت. ناخشنودی هواداران پر تعداد پرسپوليس هم به ادعای دو خطای پنالتی در اواخر مسابقه، منطقی نمی نمود.


پرسپوليس با ۳۱ امتياز حالا صبا باتری را با ۲۵ امتياز تنها تعقيب کننده خود می بينند. اين درحالی است که سپاهان با ۲۲ امتياز و پنج بازی کمتر نسبت به بيشتر تيم ها از جمله پرسپوليس، همچنان از موقعيت تهديدکننده ای برای تيم پيشتاز برخوردار است. سپاهان روز دوشنبه در آخرين مسابقه هفته چهاردهم ميزبان تيم برق شيراز است.


تيم صبا باتری هم در برابر تيم صنعت نفت محروم از حضور تماشاگر درورزشگاه آبادان، با يک گل دير هنگام به پيروزی سه بر دو دست يافت.


بابک حاتمی در دقيقه ۲۴ ، امجد شکوه مقام در دقيقه ۳۰ و فريدون فضلی در دقيقه ۳+۹۰ گلهای تيم صباباتری را زدند و گل های تساوی بخش تيم ميزبان توسط لئوناردو بيمنتا ( بازيکن برزيلی ) در دقيقه های ۲۶ و ۸۱ را بی اثر کردند.


يک روز پيش از اين تيم ملوان با پيروزی يک بر صفر در خانه پيکان تهران، با ۲۲ امتياز برای يک روز در رده دوم ايستاده بود.


پیروزی استقلال


در بعد از ظهر پنجشنبه تيم استقلال تهران با همان « سناريو» ی هفته پيش از اين، دو بريک به پيروز رسيد.


آبی پوشان تهرانی در شيراز و در برابر تيم سپاسی در همان ابتدای مسابقه دو گل توسط مهرداد پولادی و علی عليزاده ( در دقيقه های ۳ و ۱۵ ) به ثمر رساندند و سپس به لاک دفاعی فرو رفتند تا در ميان حمله های پرتعداد تيم شيرازی، تنها يک بار در دقيقه ۳۱ با ضربه سر بهمن طهماسبی دروازه تيم خود را گشوده ببينند و نزديک يک ساعت فاصله را در کمترين ببينند.


استقلال با اين پيروزی ۱۹ امتيازی شدو با سه پله صعود به رده ششم دست یافت.


در ورزشگاه همدان تيم ذوب آهن، به مربيگری بيژن ذوالفقارنسب، با شکست از تيم پاس اين شهر تنها يک دقيقه فاصله داشت. اين مسابقه يک بر يک به پايان رسيد. امير خورج در دقيقه ۲۱ پاس ميزبان را پيش انداخت و محسن مسلمان در واپسين دقيقه گل تساوی بخش را برای ذوب آهن زد تا تيم اصفهانی در امتياز با تيم صنعت نفت رده شانردهمی همسان شود. پاس همدان با اين تساوی يک پله صعود کرد و با ۱۹ امتياز صاحب رده پنجم شد.


در ورزشگاه اکباتان تهران تيم های راه آهن و استقلال اهواز به تساوی دو بر دو رسيدند. اين مسابقه هم گل سرنوشت سازی در آخرين دقيقه داشت. مهمانان اهوازی با گلهای ميلاد می داوودی در دقيقه ۷۰ و و کارلوس در دقيقه ۸۶ دو بر يک پيش افتاده بودند که احمد تقوی در دقيقه ۹۰ گل تساوی بخش را زد. تيم راه آهن در دقيقه ۱۷ يک بر صفر از استقلال اهواز پيش افتاده بود.


در مشهد پيروزی دو بر يک ابومسلم بر تيم مس کرمان با گل دقيقه ۹۰ محمد حسينی به دست آمد. باقر احمدی وحسينی بعد از گل به فاصله يک دقيقه با يکديگر اخراج شدند تا ابومسلم نه نفری بازی را به پايان برد.


در آخرين دقيقه نيمه نخست گل پاولوز الترون به مس برتری داده و مهدی هاشمی نسب در دقيقه ۷۵ بازی را برای ابومسلم مساوی کرده بود.


در رشت تيم های پگاه و شيرين فراز کرمانشاه با وجود حمله های پرشمار تيم پگاه، بدون گل به پايان رسيد. اين مسابقه هم به دليل محروميت تيم پگاه از بازی در حضور تماشاگر، پشت درهای بسته انجام شد.


XS
SM
MD
LG