لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

غنا با شکست آمريکا حريف اروگوئه شد


تيم ملی غنا پس از تساوی يک بر يک با آمريکا در پايان وقت اضافی دو بر يک برنده شد و با راهيابی به مرحله يکچهارم پايانی حريف تيم ملی اروگوئه شد.مسابقه با اروگوئه روز دوم ژوييه در ژوهانسبورگ انجام می شود.

غنا در پی يک شروع تهاجمی و مصممانه به گل برتری دست يافت. در پی از دست دادن توپ در ميانه زمين از سوی ريکاردو کلارک، کوين پرنس بوآتنگ با گرفتن توپ با قدرت پيشرفت و با کشيدن توپ به جناح چپ پشت محوطه جريمه، با ضربه زمينی و ناگهانی پای چپ، توپ را به گوشه راست دروازه تيم هوارد کوبيد و آن را به تور رساند.

واکنش آمريکا با چندبار گريز دونوان از راست، رابی فيندلی از جناح ميانی و دمپسی از چپ، با خروجهای به موقع ريچارد کينگسان، دروازه بان غنا دفع شد.

باب برادلی، مربی تيم ملی آمريکا، برای آفزايش قدرت تهاجمی تيمش پس از تعويض ريچارد کلارک با ادو در دقيقه ۳۰، در شروع نيمه دوم فيلهابر را جانشين فيندلی کرد و اوج نمايش موفق کينگسان در بدو ورود فيلهابر بود که با پاس آلتادور به فيلهابر دروازه بان غنا با خروج به موقع به روی پای فيلهابر يک موقعيت خطرناک را دفع کرد.

خطای پنالتی و گل برابری برای آمريکا

ورود فيلهابر به حمله های آمريکا زهر بيشتری داد و همين بازيکن با يک پاس به موقع برای دمپسی موقعيت گل تساوی بخش را در دقيقه ۶۲ فراهم آورد. دمپسی با ويژگی حرکت پا به توپش از گذشت و وارد محوطه جريمه شد، اما خطای جوناتان روی او يک اخطار برای جوناتان و يک پنالتی به سود آمريکا داشت که لاندن دونووان از آن گل تساوی را ساخت.

پس از گل آمريکا به حمله هايش ادامه داد تا گل پيروزی را هم به ثمر برساند. اما هر بار خط دفاعی را می شکافت، کينگسان شکست ناپذير می نمود... به ويژه دو بار در برابر حضورهای خطرناک التايدور و مايکل برادلی، فرزند مربی آمريکا.

پيکار حماسی که به وقت اضافی کشيد، غنا به مانند شروع بازی گلزن نشان داد.اين بار آيو، فرزند عابدی په له بازيکن افسانه ای غنا با پاسی عالی آسامبوآ جيان را صاحب توپ کرد تا او با قدرت و پا به توپ وارد محوطه جريمه شود و با شليکی سنگين توپ را به سقف دروازه آمريکا بکوبد.

برای تلافی اين گل در آخرين لحظه ها آمريکا می خواست معجزه گری به مانند مسابقه با الجزاير باشد. حتی هوارد هم در پی ضربه های کرنر پيشتاخت تا شايد نجات بخش باشد. اما حتی در يک نبرد هوايی بين دو بازيکن با دستکش دروازه بانی، پيروزی با هاوارد نبود.

مسابقه دو تيم با دو شيوه متفاوت ولی با بازيکنانی سختکوش صحنه های تماشايی پرتعدادی داشت. در بازی محکمی که در آن رنگی از خشونت غيرورزشی نبود، آمريکا با اتکا به ارسال بلند توپ به روی دروازه حريف و سرعت مهاجمان دونده اش بازی کرد و غنا، ملقب به ستارگان سياه و تنها تيم باقيمانده از قاره آفريقا، به قدرت بدنی و شوتزنی بازيکنان خستگی ناپذيرش تکيه داشت.

وقتی سوت پايان مسابقه به صدا در آمد، انفجار هواداران تيم غنا از خوشحالی، نمايی از جشنی در سراسر آفريقا را داشت. پس از کامرون در جام ۱۹۹۰ و سنگال در جام ۲۰۰۲، غنا سومين تيم قاره سياه است که به يکچهارم پايانی می رسد.
XS
SM
MD
LG