لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۲

نبرد سخت تبریز و پیروزی پرسپولیس در دقیقه ۹۳


در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس توانست ششمین برد خود را رقم بزند و به رتبه سوم صعود کند.

پرسپولیس در تبریز و در نود و سومین دقیقه با گل شجاع خلیل‌زاده از سد میزبان خود ماشین سازی گذشت.

پس از هفته اول لیگ و غلبه بر پدیده، این دومین بار بود که سرخپوشان در بازی خارج از خانه موفق به کسب برتری می‌شدند.

هر دو تیم چندین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشتند. ماشین سازان با این شکست، با یک بازی بیشتر در رده دهم قرار گرفتند.

جالب اینکه با وجود رتبه نسبتاً خوب در جدول، آنها فقط یک پیروزی کسب کرده‌اند و بدترین آمار را بین شانزده تیم لیگ برتر دارند.

حالا پرسپولیس فقط یک بازی دیگر پیش رو دارد و پس از آن پنجره زمستانی نقل و انتقالات به روی این تیم باز خواهد شد.

آنها دو پنجره بسته را به حکم فیفا تحمل کردند اما با این وجود موفق شدند تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش بروند.

نیمه اول بازی بسیار پر هیجان و پر موقعیت بود. ماشین سازی در نیمه اول موقعیت‌های بیشتری داشت. خلیل‌زاده شوت خالقی‌فر را با پا و سپس حسینی هم که روی زمین افتاده بود شوت محکم برگشتی را با سر دفع کرد تا خطر را از دروازه تیمش دور کند.

دقیقه ۳۲ عالیشاه وارد محوطه جریمه شد تا با پای چپ در موقعیت تک به تک، مقهور فرناندو دخسوس شود. سه دقیقه بعد پیمان بابایی برای میزبان در موقعیتی ایده‌آل، فرصت‌سوزی کرد.

بابایی در بازی قبلی تیمش مقابل سپاهان اصفهان هم موقعیتی طلایی را هدر داده بود.

پیش از پایان نیمه نخست، بیراوند به عملکرد هم تیمی‌اش نوراللهی اعتراض کرد و نوراللهی هم با واکنشی تندتر، باعث شد داور برای آرام کردن او وارد معرکه شده و دخالت کند.

احمد نوراللهی که به عنوان بازیکنی آرام و به دور از جنجال شناخته می‌شود، به تازگی اولین بازی ملی‌اش را برگزار کرده. او در ادامه بازی یک کارت زرد گرفت. نوراللهی در این مسابقه مانند دیدار قبلی مقابل تراکتور، بارها چهره‌ای عصبانی و پرخاشگر را به نمایش گذاشتند.

پرسپولیس با علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی (سعید حسین‌پور) گادوین منشا و علی علیپور (امین اسدی) به میدان رفت.

داور در پایان وقت قانونی، چهار دقیقه وقت اضافه گرفت. ضربه ایستگاهی در نود و سومین دقیقه را رسن فرستاد تا خلیل زاده با پرش بلند و ضربه سر، قفل دروازه میزبان را بشکند.

در دقایق پایانی، حرکت عالیشاه منجر به التهاب سکوها شد. عالیشاه توپی که از زمین خارج شده بود را با قدرت به نرده‌ها کوبید.

او که فصل قبل هم روزهای پر تنشی را در تبریز سپری کرده بود، با اعتراض شدید و شعارهای تند هوداران حاضر در ورزشگاه بنیان دیزل مواجه شد.

این بازی سه ملی‌پوش داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان از ماشین سازی که روز خوبی را سپری نکرد. نوراللهی هم نمایش مطلوبی نداشت اما بیرانوند خوش درخشید و باز هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

رضا مهاجری سرمربی ماشین‌سازی گفت: «باید حداقل به یک امتیاز می‌رسیدیم، با غفلت کم آوردیم. از دقیقه ۷۰ نیاز به تعویض داشتیم اما دست خالی ما فشار روی بازیکنان را زیاد کرد. با این باخت به هواداران بدهکار شدم و باید جبران کنیم. زاهدی در دقایق آخر شرایط لازم را نداشت که از همان منطقه آسیب دیدیم و گل بخوریم.»

سرمربی پرسپولیس هم گفت: ماشین سازی مقابل سپاهان و استقلال که رقبای اصلی ما بودند بهتر بازی کرد. بازیکنان ما عالی بودند و میل‌ به پیروزی، سه امتیاز را به ارمغان آورد. هر چه زودتر دوست دارم این مقطع به پایان برسد و به تعطیلات نیم فصل برسیم.

برانکو ایوانکوویچ گفت: «در سال‌های گذشته فقط به فکر فوتبال بودیم و توانستیم دو بار قهرمان شویم و به فینال آسیا برسیم. ماهینی تا نوروز برمی‌گردد و کامیابی‌نیا هم بخاطر مصدومیت همراه ما نبود. انصاری را تا پایان فصل نخواهیم داشت.»

همزمان با دیدار ماشین سازی و پرسپولیس، دربی شمال ایران بین نساجی و سپیدرود برگزار شد. نمایندگان مازندران و گیلان در رقابتی پر گل به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

XS
SM
MD
LG