لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

مشاور امنیت داخلی و مقابله با تروریسم دونالد ترامپ کناره‌گیری کرد


کاخ سفید روز سه‌شنبه تایید کرد تام بوسرت از سمت خود کنار رفته است.
کاخ سفید روز سه‌شنبه تایید کرد تام بوسرت از سمت خود کنار رفته است.

تام بوسرت، مشاور امنیت داخلی و مقابله با تروریسم دونالد ترامپ، از سمت خود کناره‌گیری کرد. کاخ سفید کناره‌گیری او را تایید کرد ولی مشخص نیست که او استعفا داده یا اخراج شده است.

کناره‌گیری تام بوسرت روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین و در دومین روز شروع به کار رسمی جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، اتفاق می‌افتد.

آقای بوسرت روز یکشنبه در آخرین اظهار نظر رسمی خود به دفاع از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای فرستادن گارد ملی به مرز این کشور با مکزیک پرداخت.

او گفته بود دستگیری کسانی که غیرقانونی از مرز با مکزیک گذر می‌کنند، «۲۰۰ برابر» شده است.

تام بوسرت در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا گفته بود: «هشدار دهنده است... صحبت از ۵۰ هزار تن است که فقط در یک ماه قصد داشتند غیرقانونی از مرز (مکزیک با آمریکا) عبور کنند».

آقای بوسرت در جریان کمک‌رسانی به حوادث پس از توفان‌های سهمگین پارسال در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود. او ولی در پاسخ گفته بود اخبار کند بودن کمک رسانی به پورتوریکو، «بزرگنمایی» است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گفت: «تام (بوسرت) همراه کاخ سفید برای حمایت از امنیت میهن در مقابل خطرهای تروریستی بود، امنیت سایبری را بالا برد و به شماری از بلایای طبیعی غیرقابل انتظار، واکنش نشان داد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از خدمات میهن‌پرستانه او سپاسگزاری کرده و برای او آرزوی موفقیت می‌کند».

کنار گذاشتن تام بوسرت در ادامه تغییراتی است که کاخ سفید در هفته‌های گذشته به آن دست زده است. از جمله کناره‌گیری مایکل آنتون از سمت سخنگوی شورای امنیت ملی، کنار گذاشته شدن دیوید شالکین، وزیر امور کهنه سربازان، کنار گذاشته شدن اچ آر مک کستر، مشاور امنیت ملی، برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه، کنار گذاشته شدن جان مک انتی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، و استفعای گری کوهن، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا.

به استناد گزارش‌هایی از خبرگزاری‌های آلمان و آسوشیتدپرس، سایت رادیو فردا/ ک.ت /ک.ر
XS
SM
MD
LG