لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۴

سخنگوی سپاه: اعضای «شبکه زم» شناسایی شده‌اند، نیازی به اعترافات او نیست


رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران
رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران

سخنگوی سپاه پاسداران مدعی شد که «بخش عمده‌ای از اعضای شبکه» روح‌الله زم، موسس کانال تلگرامی آمد نیوز، پیش از بازداشت او «شناسایی شده‌اند» و «نیاز چندانی به اعترافات» او نیست.

رمضان شریف، روز چهارشنبه، ۱ آبان همچنین در واکنش به انتقادها از عملکرد سپاه پاسداران در این پرونده گفت که «مرتبطان و حامیان» این کانال قصد دارند با حمله به مسئولان سازمان اطلاعات سپاه «افکار عمومی را از عملکرد این شبکه منحرف کنند».

وی اعلام کرد که این نهاد در «زمان لازم» درباره پرونده روح الله زم جزئیات بیشتری را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران مدعی شد که «بخش عمده ای از اعضای شبکه زم» پیش از دستگیری او شناسایی شده‌اند» و «دسترسی نسبتاً مطمئنی به عوامل داخلی کمک‌کننده به این شبکه» وجود دارد و به این دلیل «نیاز چندانی به اعترافات مرسوم توسط نام‌برده نیست».

آقای شریف توضیح بیشتری درباره این سخنان خود نداده است.

پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس درباره احتمال استفاده سپاه پاسداران از اعترافات روح الله زم برای تسویه حساب با دولت حسن روحانی هشدار داده‌اند.

در همین حال محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، نیز روز چهارشنبه ادعاها درباره بازداشت برخی از مقامات دولت در ارتباط با پرونده زم را «جنگ روانی» و «فرار رو به جلو» علیه دولت خواند.

آقای واعظی بدون اشاره به جزئیات گفت که خیلی از افرادی که نامشان در پرونده آقای زم مطرح شده، از «خود آنها [اصول‌گرایان مخالف دولت]» هستند.

روز یکشنبه جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، ضمن طرح این ادعا که چند نفر در حوزه نهاد ریاست‌ جمهوری به اتهام ارتباط با پرونده سایت آمدنیوز بازداشت شده‌اند، از حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی دولت» در پرونده آمدنیوز نام برد.

حسام‌الدین آشنا نیز در واکنش از جواد کریمی قدوسی به عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی ضددولت» در این پرونده یاد کرد.

روز سه‌شنبه نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، گزارش‌ها درباره بازداشت تعدادی از افراد در نهاد ریاست جمهوری و قوه قضائیه به اتهام ارتباط با روح‌الله زم، موسس وب‌سایت آمدنیوز، را تکذیب کرده بود.

سخنگوی سپاه پاسداران روز چهارشنبه همچنین گفت که «مرتبطان و حامیان این کانال» قصد دارند با حمله به مسئولان سازمان اطلاعات سپاه «افکار عمومی را از عملکرد این شبکه منحرف کنند».

سپاه پاسداران در فیلمی که ۲۶ مهرماه از تلویزیون حکومت ایران پخش شد، از محمدحسین رستمی، مدیر پیشین سایت «عماریون»، به عنوان فردی نام برد که «منبع اطلاعاتی» آمدنیوز بوده و پس از دریافت پول، اطلاعاتی درباره حضور نیروهای ایران در سوریه فرستاده است.

محمدحسین رستمی در دو فایل صوتی که روز ۲۸ بهمن در کانال‌های تلگرامی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد منتشر شده، این اتهامات را تکذیب کرده است.

آقای رستمی دریافت پول را تکذیب کرده و گفته است که در حکم صادره برای او، «رد مال» وجود ندارد.

او همچنین گفته چون اطلاعاتی درباره شبکه حسین طائب رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه داشته، قربانی انتقام‌گیری وی شده است.

آقای رستمی مواردی از پرونده‌های فساد مالی و امنیتی را برشمرده و حسین طائب را «جاسوس اسرائیل» معرفی کرده است.

XS
SM
MD
LG