لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

هلند پیروز شد، ايتاليا به دور دوم رفت


تیم ملی فوتبال هلند با نه امتیاز به دور یک چهارم نهایی رقابت ها صعود کرد. (عکس از epa)
تیم ملی فوتبال هلند با نه امتیاز به دور یک چهارم نهایی رقابت ها صعود کرد. (عکس از epa)

در گروه سوم يورو ۲۰۰۸، تيم ملی هلند با سومين پيروزی پياپی پرونده درخشانش را بست تا به عنوان سرگروه روانه مرحله حذفی يک چهارم پايانی شود.


شامگاه سه شنبه ۱۷ ژوئن، هلند در برن با همه ياران ذخيره به ميدان رفت و دو بر صفر رومانی را شکست داد تا با نه امتياز موقعيت خود را در صدر گروه تثبيت کند.


برای هلند اين بازی تشريفاتی بود و در برابر حريفی بازی می کرد که پس از دو تساوی با ايتاليا و فرانسه برای صعود نياز به پيروزی داشت.


اما هلند با بازی برتر خود پس از هدر دادن چند موقعيت طلايی، سرانجام در نيمه دوم با گل های هونتلار و فان پرسی به پيروزی رسيد تا ايتاليا با پيروزی دو بر صفر بر تيم ده نفری فرانسه، به عنوان تيم دوم صعود کند.


در دقيقه ۵۴ پيکار هلند با رومانی کلاس يان هونتلار گل اول را برای هلندی ها به ثمر رساند و سپس رابين فان پرسی در واپسين لحظه ها بازگشت به دروان آمادگی را به حريفی تحميل کرد که تشنه پيروزی در اين مسابقه بود.


بازی مصمم مردان ويکتور پيتورکا برای پيروزی بر هلند تنها ثمرش شکست با نتيجه ای بهتر از تيم های ايتاليا و فرانسه بود. گل فان پرسی در دقيقه های پايانی مسابقه شکست و حذف رومانی را حتمی ساخت.


پيکار مذبوحانه فيناليست های جام جهانی


پيکار دو تيم فرانسه و ايتاليا تکرار مسابقه پايانی جام جهانی ۲۰۰۶ بود که در آن ايتاليا با ضربه های پنالتی پيروز و قهرمان شد.


اما اين بار جنگ آنان برای بقا در يورو ۲۰۰۸ بود که باز ايتاليا بر قهرمان سال ۲۰۰۰ غلبه کرد. در سال ۲۰۰۰ فرانسه در وقت اضافی با پيروزی بر ايتالبا قهرمان شده بود. ايتاليا با پيروزی دو بر صفر و به ياری پيروزی هلند بر رومانی به مرحله بعد يورو ۲۰۰۸ راه يافت. فرانسه و رومانی بدون دستيابی به پيروزی حذف شدند.


مصدوميت شديد فرانک ربيری، هافبک ستاره تيم فرانسه و اخراج اريک آبيدال، در همان ۲۵ دقيقه نخست روزگار فرانسه را تاريک کرد.


آندريا پيرلی از نقطه پنالتی گل نيمه نخست ايتاليا را زد. گل دوم ايتاليا را دانی يل دو روسی در نيمه دوم به ثمر رساند تا در روز يکشنبه در وين حريف اسپانيا شود. در اين مسابقه ايتاليا به دليل دو اخطاره شدن پيرلو از وجود او نمی تواند استفاده کند.


در اوايل نيمه دوم که هلند گل نخست خود را توسط هونتلار به رومانی زد، هواخواهان ايتاليا در برن فرياد شادی سردادند.


وقتی دو روسی ضربه آزاد از سی متری را وارد دروازه فرانسه و نتيجه را دو بر صفر کرد، ايتاليايی ها جشن صعود را بر پا کردند.


حريف تيم ايتاليا در مرحله يک چهارم پايانی اسپانيا است. اما هلند حريف خود را پس از بازی روز بعد در گروه چهارم بين روسيه و سوئد می شناسد.


در تيم هلند تنها بولاهروز در دفاع چپ و انگلار در ميانه ميدان از بازيکنان اصلی پيروز، در دو مسابقه پيشين با اتياليا و فرانسه بودند، که بولاروز در نيمه دوم تعويض شد.


XS
SM
MD
LG