لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

آلمان با گل زيبای بالاک دوم شد و صعود کرد


ابراز خوشحالی تماشگران آلمانی از صعود تیم ملی این کشور به مرحله یک چهارم پایانی.(عکس: AFP)
ابراز خوشحالی تماشگران آلمانی از صعود تیم ملی این کشور به مرحله یک چهارم پایانی.(عکس: AFP)


تيم ملی آلمان با گل ديدنی ميشل بالاک يک بر صفر اتريش را شکست داد تا با کسب مقام دوم گروه دوم روز پنجشنبه در باسل با پرتغال پيکار کند.


در دقيقه ۴۹ بازی ورزشگاه ارنست هاپل اتريش، ميشل بالاک ضربه آزاد پشت محوطه جريمه را با پاس کوتاه کلوزه، به سقف دروازه تيم ميزبان کوبيد تا با شش امتياز از سه بازی پس از کرواسی صاحب رده دوم شود.


در روز دوشنبه ۱۶ ژوئن، کرواسی هم با يک گل لهستان را شکست داد تا با سومين پيروزی پياپی پيشتاز گروه دوم شود و روز جمعه با ترکيه نبرد داغ ديگر مرحله يک چهارم پايانی را برگزار کند.


اتريش در برابر آلمان يک تيم از پيش حذف شده بود اما از پيش شکست خورده به ميدان نيامد و در برابر تيمی که با همه تلاش برای پيروزی می جنگيد با همه توان بازی کرد و در لحظاتی نیز دروازه ينس لمان را سخت به خطر انداخت.


آلمان در دقيقه چهارم نيمه دوم گل پيروزی را زد، اما اين مهم را بايد در دقيقه چهارم اول بازی انجام می داد که پرز با شکل عجيبی دروازه خالی را از دست داد !


اخراج هر دو مربی


در مسابقه آلمان و اتريش از لحظه های عجيب و کم نظير می توان به اخراج يوآخيم لوو، سرمربی تيم ملی آلمان و يوزف هيکرسبرگر، همتای اتريشی اش در يک زمان به دستور داور اشاره کرد.


اين دو مربی در اواخر نيمه نخست در روی خط اوت با داور چهارم مجادله داشتند و مانوئل مايوتو، داور بازی ابتدا دستور به اخراج هيکرزبرگر داد و وقتی لوو به درگيری لفظی با داور چهارم پرداخت، او را نيز از کنار زمين به روی سکوها فرستاد.


اتريش در برابر آلمان يک تيم از پيش حذف شده بود اما از پيش شکست خورده به ميدان نيامد و در برابر تيمی که با همه تلاش برای پيروزی می جنگيد با همه توان بازی کرد و در لحظاتی نیز دروازه ينس لمان را سخت به خطر انداخت.

لوو به جايگاه ويژه و نزد خانم آنگل مرکل، صدر اعظم آلمان رفت و پس از خوش و بش با او به روی صندلی ويژه خود در جايگاهآلمانی ها نشست.


دو مربی پيش از بيرون رفتن از زمين در حالی با يکديگر دست دادند که سوت و هو از سوی تماشاگران فضای ورزشگاه را پوشانده بود.


سر مربی اتريش به تصميم های داور معترض بود و از جمله اعتقاد داشت داور بايد خطای پنالتی کريستوف متزلدر روی اروين هوفمن، مهاجم اتريش را می گرفت.


گل بالاک


آلمان برای راهيابی به دور بعد تنها بايد مغلوب مسابقه با اتريش نمی شد – حادثه ای که سی سال پيش در جام جهانی آرژانتين رخ داده بود. اما مردان لوو به دنبال پيروزی بودند و جبران شکست غير منتظره دو بر يک از کرواسی. اين خواست المانی ها با شليک رعد آسای کاپيتان بالاک از ۲۵ متری حاصل شد – گلی که از بهترين های جام بود و دروازه بان اتريش کمترين فرصتی برای بستن راه توپ نداشت.


آلمان در نيمه نخست عصبی به نظر می آمد، اما گل بالاک آنان را آرام کرد.


سه بار قهرمان اروپا پس از قهرمانی ۱۹۹۶در انگليس، برای نخستين بار بود که به مرحله يک چهارم پايانی صعود می کرد... و اين دومين پيروزی آنان از آن هنگام تا کنون بود.


بالاک در پايان مسابقه گفت: «تيم آلمان نبردی بزرگ ارائه داد. در شروع ما بايد پيش می افتاديم و بازی را آسان می کرديم. اما راهی که پيش روی ما قرار گرفت، مجبورمان کرد تا دقيقه آخر بجنگيم. مقصر خودمان بوديم زيرا مسابقه با کرواسی آلمان را در اين موقعيت قرار داد. آن شکست اين مفهوم را داشت که ما نمی توانيم در برابر اتريش آسوده بازی کنيم.»


تيم کرواسی با سه پيروزی پياپی به کار صعود خود با صلابت پايان داد. تک گل پيروزی بخش کروات ها در کلاگن فورت را ايوان کلاسنيک در دقيقه ۵۳ زد.


XS
SM
MD
LG