لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه جام جم ، از دستور رهبر جمهوری اسلامی به ارتش برای کشف و توليد سلاح های ناشناخته خبر داده است.


این روزنامه از قول جانشين فرمانده کل ارتش نوشته « آيت الله خامنه ای در اين فرمان خود تاکيد کرده‌ که بايد تجهيزات و سامانه‌هايی را طراحی و توليد کرد که مسبوق به سابقه در روال سيستم‌های دفاعی نباشد ، و عرصه‌های جديدی در بخش دفاعی را بگشايد. »


به نوشته جام جم ، عبدالرحيم موسوی همچنين گفته « امروز صنايع دفاعی کشور قادر به ساخت انواع تجهيزات همچون مدل‌های مختلف موشک‌های پيشرفته است. »


«استیضاح وزیر جهاد کشاورزی»


روزنامه کيهان ، خبر استيضاح وزير جهاد کشاورزی در ماه جاری را تاييد کرده ، و از قول رييس کمیسيون کشاورزی مجلس نوشته « با توجه به اين که اگر وزير جهاد کشاورزی هم استيضاح شود بحث گرفتن رای اعتماد کل دولت از مجلس نيز مطرح خواهد شد ، اين استيضاح می تواند سياسی و اهرم فشار باشد. »


اين روزنامه با اشاره به ديدار پيش از استيضاح محمدرضا اسکندری با نمايندگان مجلس ، از قول عباس رجايی یکی از این نمایندگان نوشته « در جلسه ای که يکشنبه برگزار خواهد شد ، وزير به سوالات نمايندگان پاسخ می دهد و اگر نمايندگان ازتوضيحات وی قانع نشدند ، تقاضای استيضاح از سوی هيات رئيسه اعلام وصول و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. »


کیهان همچنين طرح استيضاح وزير جهاد کشاورزی را به استيضاح وزير کشور ربط داده ، و نوشته « دو گروه پيگير طرح استيضاح وزير جهاد کشاورزی هستند ؛ گروه نخست نمايندگان اقليت و ضد دولت هستند که می خواهند با استيضاح همزمان وزرای کشور و جهاد کشاورزی بحث رای اعتماد به کل کابينه مطرح گردد. »


اين روزنامه گروه دوم استیضاح کنندگان وزیر جهاد کمشاورزی را « طرفداران کردان » معرفی کرده و نوشته که آن ها « تمايل دارند با طرح استيضاح اسکندری استيضاح کردان تحت الشعاع قرار بگيرد. »


«بازنشست شوید،بیشتر حقوق بگیرید»


روزنامه جمهوری اسلامی ، اظهارات وزير آموزش و پرورش درباره وضعيت استخدام و بازنشستگی معلمان را مورد توجه قرار داده ، و خبر داده که عالیرضا علی احمدی خطاب به معلمان کشور گفته « توصيه من اين است که اگر معلمی به ۲۰ سال خدمت رسيده و فعاليت مفيد تعريف شده ای هم برايش وجود ندارد از فرصت بازنشستگی استفاده کند که در اين صورت حقوق بيشتری هم می گيرد. »


به نوشته اين روزنامه ، آقای علی احمدی تاکید کرده « معلمان در صورت بازنشستگی هم حقوق بيشتری می گيرند و هم وقت بيشتری برای رسيدن به فعاليتهای خانه و خانواده ، تفريحات و عقب افتادگيهای گذشته دارند. »


روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه خبر به نقل از وزیر آموزش و پرورش در خصوص قانون بازخريدی نيز نوشته « افرادی که مسند خاصی در آموزش و پرورش ندارند و مدرسه هم نتوانسته ماموريت مفيدی برای آن ها فراهم کند ، می توانند سوابق خدمتشان را حتی اگر ۲۰ سال هم نشده به ما بفروشند و بيمه شان را هم خودشان پرداخت کنند تا در آينده به موقع بازنشسته شوند. »


به نوشته اين روزنامه معلمان کشور در ماه های گذشته نسبت به وضعيت استخدامی و همچنين عدم پرداخت حقوق معوقه خود معترض بوده اند.


توزیع فرم عضويت حزب الله لبنان در ایران


روزنامه کارگزاران ، از توزيع فرم عضويت حزب الله لبنان در تهران و برخی شهرستان ها خبر داده است.


این روزنامه نوشته است در روزها و ماه‌های گذشته در استان تهران و برخی استان‌های بزرگ کشور ، فرم‌های عضويتی با نام « عضويت در حزب‌الله لبنان » و « ثبت نام جهت عمليات‌های استشهادی » پخش شده و از جوانان خواسته شده اين فرم ها را تکميل کنند.


به نوشته کارگزاران در اين فرم ها آدرس محل ثبت نام برای عضویت در حزب الله لبنان يکی از خيابان های تهران ذکر شده است.


بد حجابی برای ازدواج


روزنامه اعتماد ، اظهارات رييس صدا و سيما درباره بدحجابی دختران را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « عزت الله ضرغامی علت بدحجابی برخی از دختران را به خاطر ازدواج ارزيابی کرده است. »


به گزارش اين روزنامه ضرغامی در جشنواره عفاف و حجاب ، گفته « بعضی از دختران ما که در دانشکده ها و مدارس حجاب مناسبی ندارند نه به خاطر مخالفت با اسلام ، و نه به خاطر مخالفت با حکومت ، و نه به خاطر دوست داشتن بدحجابی است بلکه اين دختر در يکسری از مراودات خود با پسرهای همکلاسی می خواهد يک عرضه ای از خودش داشته باشد تا او را ببينند و بپسندند و ازدواجی سر بگيرد. »


به نوشته اعتماد ، رئیس صدا و سیمنای جمهوری اسلامی همچنين گفته « ما وظيفه داريم برای دخترانی که با حجاب بسيار سنگين ، با چادر و حجاب اسلامی زندگی می کنند و مراودات شان کم است و ممکن است کسی از وجود آنها مطلع نشود ، فکری بکنيم. »


سهميه بنزين منطقه ای می شود


روزنامه سرمايه ، از منطقه ای شدن سهميه بندی بنزين خودروها در کشور خبر داده ، و نوشته « ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور بررسي های کارشناسی خود را درباره تغيير سهميه بنزين تاکسی و مسافربرها براساس شهرهای کوچک و بزرگ آغاز کرده است. »


اين روزنامه همچنين از قول مدير سوخت و انرژی ستاد حمل ونقل و مديريت سوخت کشور ، نوشته « بحث تغيير سهميه تاکسی و مسافربرها بر اساس منطقه جغرافيايی در دستور کار ستاد قرار دارد که در صورت اجرايی شدن اين طرح ، ميزان سهميه دريافتی در کلانشهرها و شهرهای کوچک متفاوت خواهد بود. »


به نوشته روزنامه سرمایه ، با اجرايی شدن اين طرح سهميه بنزين برخی خودروها در شهرهای کوچک کاهش خواهد يافت.


XS
SM
MD
LG