لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

طوفان استقلال در رشت بارانی


استقلال تهران با برتری پنج بر صفر مقابل سپیدرود رشت، قاطعانه‌ترین برد خود در این فصل از لیگ برتر ایران را رقم زد.

جشنواره گل آبی پوشان از نیمه اول آغاز شد تا شاگردان شفر سومین برد پیاپی را رقم بزنند.

استقلال که تا ماه گذشته شرایط نامناسبی در جدول داشت، حالا در رده چهارم جدول است و رسماً یکی از مدعیان قهرمانی نام گرفته.

سپیدرود امسال شکست با شش گل از سپاهان را تجربه کرده بود و این بار با پنج گل باخت تا در رده پانزدهم به همراه استقلال خورستان که در قعر جدول است، از مدعیان سقوط به لیگ دسته اول باشند.

استقلال برای چهارمین بازی پیاپی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. نکته جالب اینکه استقلال در فصل جدید فقط یک بار در دیدارهای خانگی گل خورده است. گلی که استنلی از سپاهان وارد دروازه این تیم کرد.

یاران وریا غفوری در دوازدهمین دقیقه با اشتباه میثم تهیدست در دفع توپ و شوت فرشید باقری به گل اول رسیدند.

در دقیقه ۳۴ باز هم فرشید باقری با شوتزنی توانست گل دوم خود و تیمش را وارد دروزاه ملکی کند.

در این نیمه سپیدرودی‌ها بابت یک صحنه که متعقد به پنالتی بودند، به عملکرد زرگر داور مسابقه اعتراض داشتند.

اشتباه مجدد تهیدست باعث شد طارق همام با پاس عمقی، جابر انصاری را به اولین گلش در این فصل برساند.

فقط یک دقیقه بعد فرشید باقری نمایش عالی‌اش را که در هفته‌های اخیر به اجرا گذاشته، تکمیل کرد تا تهیدست هم بازی ضعیفش را با گل بخودی تکمیل کند.

شیرازه سپیدرود کاملاً از هم گسیخته بود و یارانش اشتباهات فراوانی مرتکب شده و بارها توپ را از دست دادند.

برای گل چهارم، غفوری پاس زیبایی به رضا آذری داد تا نام این یار تازه‌ وارد هم در ردیف گلزنان بازی درج شود.

مرتضی تبریزی برای ثبت گل ششم تلاش فراوانی به خرج داد اما موفق به گلزنی نشد. در طرف مقابل هم حسین شنانی و محمد غلامی موقعیت‌هایشان را از دست دادند.

در یک نوبت، توپ پس از واکنش حسینی به تیر افقی استقلال خورد تا روانه کرنر شود.

ورزشگاه مملو از تماشاگر سردار جنگل رشت که جای سوزن انداختن نداشت، در دقایق پایانی تقریباً خالی شده و جمعیت معترض به عملکرد سپیدرود، سکوهای سرد و خیس را ترک کرده بودند.

برای استقلال تهران حسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری (رضا آذری) طارق همام، فرشید اسماعیلی، جابرانصاری (الله‌یار صیادمنش) و روح‌الله باقری (مرتضی تبریزی) بازی کردند.

وینفرید شفر در مصاحبه کوتاهش به خبرنگاران گفت: «بسیار خوشحالم که سرمربی استقلالم. می‌خواهیم همیشه موفق باشیم. سخت در تمرینات تلاش کردیم. برگشتیم و جنگیدیم تا به موفقیت برسیم و هیچ کس نمی‌تواند ما را منصرف کند.»

برخی هواداران سپیدرود در پایان بازی با هواداران کم تعداد استقلال درگیر شدند و یگان ویژه وارد عمل شد تا با ایجاد فاصله بین تماشاگردان، از ادامه درگیری جلوگیری کند.

علیرضا امامیفر مربی سپیدرود گفت: استقلال با چنین توانی باید در کورس قهرمانی باشد. طی حدود دو ماهی که لیگ تعطیل می‌شود، تیمی می‌سازیم که در شخصیت سپیدرود باشد.

امامی‌فر که در غیاب علی کریمی با خبرنگاران صحبت می‌کرد در ادامه گفت: «اگر مسائل مالی مانع تیم نشود دنبال جذب بازیکن خواهیم بود. کریمی بعد از بازی بازیکنان را در زمین نگه داشت و گفت که اگر واقعاً توانشان این است نباید انتظار دیگری از او داشته باشند. مگر اینکه تفکرشان را عوض کنند.»

XS
SM
MD
LG