لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۹

نوزادی از پرتو ايکس رد شد


نيکو مه لندز، سخنگوی اداره امنيت حمل و نقل آمريکا، در اين باره گفت که ماموران پليسی که تصاوير ماشين ايکس-ری را کنترل می کنند، ناگهان با تصوير يک نوزاد بر روی تصوير رو به رو شدند.
نيکو مه لندز، سخنگوی اداره امنيت حمل و نقل آمريکا، در اين باره گفت که ماموران پليسی که تصاوير ماشين ايکس-ری را کنترل می کنند، ناگهان با تصوير يک نوزاد بر روی تصوير رو به رو شدند.

يک زن، در فرودگاه لس آنجلس، به هنگام کنترل های امنيتی، نوه يک ماهه خود را بر روی نقاله ماشين اشعه ايکس گذاشت و نوزاد را از پرتو ايکس رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز اين زن که چندان نمی توانست به خوبی انگليسی صحبت کند و در راه سفر به مکزيک بود، برای اينکه بارش سبک شود و بتواند به راحتی حرکت کند، نوه نوزادش را در يک صندوقچه پلاستيکی گذاشته بود و در شلوغی کنترل های امنيتی در فرودگاه، صندوقچه را همراه با باقی وسايلش، بر روی نقاله ماشين اشعه ايکس گذاشت.

نيکو مه لندز، سخنگوی اداره امنيت حمل و نقل آمريکا، در اين باره گفت که ماموران پليسی که تصاوير ماشين اشعه ايکس را کنترل می کنند، ناگهان با تصوير يک نوزاد بر روی تصوير رو به رو شدند.

به گفته او، ماموران به سرعت ماشين را خاموش کردند و با اورژانس فرودگاه تماس گرفتند.

بعد از اين حادثه، نوزاد يک ماهه سريعا به بيمارستانی در نزديکی فرودگاه منتقل شد تا آزمايش های لازم بر روی او انجام بگيرد.


آزمايش ها نشان داد که تشعشعات خطرناک ماشين اشعه ايکس تاثير ناگواری بر روی کودک نگذاشته است.

سخنگوی اداره امنيت حمل و نقل گفت که شواهد حاکی است، زنی که با اين نوزاد همراه بوده، به اشتباه صندوقچه نوزاد را در ايکس-ری گذاشته است و اين اتفاق را «يک حادثه ناخواسته» توصيف کرد.

بنا به گفته مقام های فرودگاه بين المللی شهر لس آنجلس، چنين اشتباهی يک بار ديگر نيز در سال ۱۹۸۸ ميلادی در همين فرودگاه رخ داده بوده و در آن زمان، به اشتباه کودکی، نشسته بر روی صندلی مخصوص کودکان در خودروها، از ماشين اشعه ايکس عبور کرده است!


XS
SM
MD
LG