لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۹

مخالفت بوش با کاهش نیروهای آمریکایی در عراق


جرج بوش : که از ماه ژانویه تاکنون نیروهای آمریکایی به طور متوسط ماهی ۱۵۰۰ نفر از شورشیان و یا اعضای القاعده را در عراق کشته و یا اسیر کرده اند.
جرج بوش : که از ماه ژانویه تاکنون نیروهای آمریکایی به طور متوسط ماهی ۱۵۰۰ نفر از شورشیان و یا اعضای القاعده را در عراق کشته و یا اسیر کرده اند.

جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا روز شنبه ۲۵ اوت، در سخنرانی هفتگی رادیویی خود اعلام کرد که وی در نظر ندارد نیروهای آمریکایی در عراق را کاهش دهد. به گفته وی ارتش آمریکا هم اکنون در عراق در مراحل اولیه یک عملیات تهاجمی جدید قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنان جرج بوش زمانی بیان می شود که جان وارنر سناتور جمهوریخواه و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا از دولت آمریکا خواست تا ۱۵ سپتامبر حداقل به صورت نمادین تعدادی از نیروهای آمریکا را از عراق خارج کند.



سناتور وارنر روز پنجشنبه از جرج بوش خواست که پنج هزار نفر ازسربازان آمریکایی را به عنوان اولین گام برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و فرستادن پیامی روشن و قاطع به دولت این کشور که تعهد آمریکا به عراق نامحدود نیست، به خانه بازگرداند.


آقای بوش گرچه به طور مستقیم به درخواست سناتور وارنر پاسخ نداد، اما در نطق خود از عملیات تهاجمی که از ابتدای سال جاری میلادی با اعزام ۳۰ هزار نیروی اضافه به عراق آغاز شده، ابراز رضایت کرد.


«ما در مراحل ابتدایی عملیات تهاجمی هستیم اما موفقیت چند ماه گذشته نشان داده که وضعیت در عراق می تواند تغییر کند و در واقع در حال تغییر است.»
جرج بوش

وی افزود: «ما در مراحل ابتدایی عملیات تهاجمی هستیم اما موفقیت چند ماه گذشته نشان داده که وضعیت در عراق می تواند تغییر کند و در واقع در حال تغییر است.»


جرج بوش گفت که از ماه ژانویه تاکنون، نیروهای آمریکایی به طور متوسط، ماهانه یک هزار و ۵۰۰ نفر از شورشیان و یا اعضای القاعده را در عراق کشته یا اسیر کرده اند.


آقای بوش افزود: «هم اکنون جوانان عراقی به ارتش این کشوش می پیوندند و پلیس این کشور در خیابان های عراق به گشت زنی مشغول است.»


به گفته جرج بوش عراقی ها اطلاعات زیادی در مورد شورشیان در اختیار نیروهای آمریکایی قرار می دهند.


جرج بوش افزود: «پیروزی یک شبه به دست نمی آید، ولی با پشتیبانی از مردم عراق که در ایجاد دموکراسی در کشورشان می کوشند ما می توانیم به القاعده ضربه سنگینی بزنیم و امیدی تازه را برای میلیون ها نفر در سراسر خاورمیانه زنده کنیم.»


در اواسط ماه سپتامبر، ژنرال دیوید پترویس فرمانده نظامی آمریکا در عراق و رایان کروکر سفیر آمریکا در عراق گزارشی درباره خشونت های فرقه ای در عراق و تاثیر حضور ۱۶۰ هزار سرباز آمریکایی برای بازگرداندن این کشور به ثبات و امنیت، به کنگره آمریکا ارایه خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG