لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

پنج سرباز آمریکایی در عراق کشته شدند


پنج سرباز آمریکایی در موصل کشته شدند.
پنج سرباز آمریکایی در موصل کشته شدند.

مقامات نظامی آمريکا، روز دوشنبه ، ۲۸ ژانويه، اعلام کردند که پنج سرباز اين کشور در موصل، در شمال عراق، بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای و شليک گلوله کشته شده اند.


موصل سومين شهر بزرگ عراق است و خشونت در اين شهر در سال گذشته در حال افزايش بوده است.


اين حمله به نيروهای آمريکايی، درست يک روز پس از آن صورت می گيرد، که نيروهای اضافی عراقی ، برای آنچه حمله نهايی به نيروهای القاعده خوانده می شود، به اين منطقه آمده اند.


به گزارش رويترز، ژنرال محمد العسگری، سخنگوی وزارت دفاع عراق نيز، اعلام کرد که امکان دارد عراق به طور موقتی مرزهای خود را با سوريه ببندد تا مانع ورود جنگجويان خارجی به عراق شود.


سخنگوی وزارت دفاع افزود که اين امر مانع تقويت نيروهای القاعده در عراق می شود و اين قدم مهمی است تا از تقويت القاعده در عراق جلوگيری کنيم.


از ماه ژوئن گذشته، خشونت در عراق حدود ۶۰ درصد کاهش يافته است، اما نيروهای القاعده در شمال عراق، بزرگترين مشکل برای امنيت و ثبات در این کشور به شمار می آيد.


حمله روز دوشنبه به نيروهای آمريکايی که موجب کشته شدن پنج سرباز اين کشور شد، تعداد تلفات نيروهای آمريکايی را در ماه جاری به ۳۶ نفر رسانيد.


از سال ۲۰۰۳، که نيروهای آمريکا صدام حسين، رييس جمهوری سابق اين کشور را سرنگون کردند، سه هزار و ۹۴۰ نفر از سربازان اين کشور، در عراق جان باخته اند.


نوری المالکی، نخست وزير عراق، هفته گذشته اعلام کرد که نيروهای عراقی وارد منطقه موصل شده اند تا با پشتيبانی تانک و هليکوپتر، ضربه نهايی را به القاعده بزنند.


سخنان آقای مالکی زمانی بيان شد که انفجاری روز چهارشنبه گذشته، موجب کشته شدن دست کم ۴۰ نفر در موصل شد.


ارتش آمريکا نيز از اوايل ماه جاری در شمال عراق و جنوب بغداد، شورشيان وابسته به القاعده هدف حملات خود قرار داده است.


XS
SM
MD
LG