لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۴

تیم فوتبال زنان ايران در برابر ویتنام متحمل شکست شد


مربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفته است که این تیم هیچ بازی تدارکاتی نداشته است.(عکس: مهر)
مربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفته است که این تیم هیچ بازی تدارکاتی نداشته است.(عکس: مهر)




تيم ملی فوتبال زنان ايران در نخستين مسابقه گروه اول مقدماتی جام ملت های آسيا چهار بر يک مغلوب ويتنام، ميزبان گروه خود شد.


بازيکنان ويتنام که از نظر سرعت و تجربه برتری کاملی بر بازيکنان ايران داشتند، در هر نيمه دو گل زدند و تک گل تيم بی تجريه ولی با انگيزه ايران را مينا هاشمی، بازيکن جانشين، در لحظه های پايانی مسابقه به ثمر رساند.


در گروه ايران، تيم های چين تايپه و ميانمار هم حضور دارند که بازی بعدی ايران روز هفتم فروردين با تيم ملی ميانمار خواهد بود. سرمربی تيم ملی ايران، چين تايپه را قوی ترين و باتجربه ترين تيم ياد کرده است.


روز جمعه نهم فروردين ايران با چين تايپه بازی دارد. از اين گروه دو تيم برتر به رقابت های پايانی راه می یاند که از ۲۸ مه تا هشتم ژوئن آينده در مالزی انجام خواهد شد.


به گفته کارشناسان ورزشی، با توجه به قدرت دو حريف بعدی، به ويژه چين تايپه، و شکست در بازی نخست در روز پنجم فروردين بخت صعود ايران بسيار ضعيف به نظر می آيد.


تیم زنان ميانمار صاحب عنوان قهرمانی فوتبال زنان در منطقه جنوب شرقی آسيا است و چين تايپه يک دوره قهرمان آسيا بوده است. مسابقه های گروه اول شامل تيم های تايلند، کره جنوبی، مالزی و فيلی پين در تايلند انجام می شود.


به گفته کارشناسان ورزشی، با توجه به قدرت دو حريف بعدی، به ويژه چين تايپه، و شکست در بازی نخست در روز پنجم فروردين بخت صعود ايران بسيار ضعيف به نظر می آيد.

شهرزاد مظفر، سرمربی تيم ملی زنان، پس از بازی به اشتباه های بازيکنان تيمش که ناشی از بی تجربگی آنان بود، اشاره و از تلاش شاگردانش ابراز رضايت کرد.


او به خبرنگاران گفت که اين تيم هيچ بازی تدارکاتی نداشته است. تيم ويتنام برای اين رقابت ها ۱۴ بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشت.


لازم به يادآوری است که تنها بازی دوستانه ايران با يک تيم اروپايی دو سال پيش با تيم آماتور ب اس ف درسيم اسپور برلين آلمان در ورزشگاه آرارات بود که دو بر دو مساوی شد.


اواخر بهار گذشته قرار بود مسابقه برگشت در آلمان انجام شود که در روز پرواز سفر لغو شد.


شبکه ويتنام نيت بريج پيش از شروع مسابقه يادآور شده بود که تيم ملی فوتبال زنان اين کشور برای آمادگی در رقابت های مقدماتی جام زنان ملت های آسيا تمرينات شديدی را در مجموعه ورزشی اچ سی ام سی پشت سر گذاشته بودند. اين مسابقه ها از ۲۵ تا ۲۹ مارس در مجموع ورزشی تان لونگ انجام می شود.


در تيم ملی ويتنام کاپيتان دوآن تهی کيم چی پيش از شروع اين مسابقه ها به تيم پيوست و پس از شکست ويتنام به تايلند در مسابقه پايانی بازی های جنوب شرقی آسيا در دسامبر گذشته به مربی اش گفت که می خواهد مدتی به مرخصی برود.


خانم چی، توپ طلايی بهترين گلزن سال ۲۰۰۷ در رقابت های جنوب شرقی آسيا را از آن خود کرد. او در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ نيز برنده توپ طلايی بهترين گلزن و همچنين برنده عنوان مهمترين بازيکن تيم ملی در سال های اخير شده بود.


تيم ملی بانوان ايران در حالی با حريفان با سابقه در فوتبال بانوان رو در رو است که از تاريخ حضور رسمی این تیم در رقابت های بين المللی تنها دو سال می گذرد. ايران در اولين بازی خود طی يک بازی دوستانه پنج بر صفر سوريه را شکست داد.


بهترين برد اين تيم ۱۳ بر صفر بر سوريه و بدترين شکست سه بر يک از هند بود که شکست اخير از ويتنام جای آن را گرفت.


اين تيم در نخستين سال حضور خود و سپس در سال ۲۰۰۷ نايب قهرمان دو دوره رقابت های فوتبال کشورهای منطقه غرب آسيا شد. در اين منطقه حضور کشورهای اسلامی، به فوتبال زنان رنگی به مراتب کم تر از فوتبال مردان داده است. پرقدرت ترين تيم آسيايی و مطرح در سطح جهان فوتبال زنان چين است.


قرار است پس از مسابقه های ويتنام، مارتينا وس، بازيکن پيشين تيم ملی زنان آلمان، سرمربی تيم ملی بانوان ايران شود. در نخستين گام برای رسيدن به رقابت های گروهی مقدماتی زنان آسيا، ايران پس از شکست سه بر يک از زنان هند در دهلی نو، مسابقه برگشت در ورزشگاه آرارات تهران را چهار بر يک برد و با مجموع گل پنج بر چهار به مسابقه های ويتنام صعود کرد.


تيم ملی بانوان ايران با اين بازيکنان پای به ميدان ويتنام گذاشت: زهره کودايی، آذر موسوی، مستوره رحمانی، سهيلا لرستانی، کوهستان خسروی، سپيده زرين کفش، کتايون خسرويار، سهيلا ملمولی، نيلوفر اردلانی، بيان محمودی و فاطمه ارژنگی.


XS
SM
MD
LG