لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

تیم فوتبال ایران در نخستین گام جام جهانی تساوی کرد


تیم ملی فوتبال سوریه در واکنش های خود حرکت رو به جلو را برای دستيابی به گل و کسب سه امتياز در دستور کار خود داشت و از سردی هوا نيز آسيب پذير نشان نداد.
تیم ملی فوتبال سوریه در واکنش های خود حرکت رو به جلو را برای دستيابی به گل و کسب سه امتياز در دستور کار خود داشت و از سردی هوا نيز آسيب پذير نشان نداد.

تيم ملی فوتبال ايران در نخستين گام در راه جام جهانی ۲۰۱۰ با تيم ملی سوريه در تهران صفر بر صفر مساوی کرد.


در بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن، حدود ۵۰ هزار تماشاگری که به طور رايگان به ورزشگاه آزادی آمده بودند، از نمايش ضعيف و همچنان ناتوان در گلزنی تيم ملی انتقاد کرده و با بردن نام علی دايی در اواخر مسابقه، نارضايتی خود را بروز دادند.


بر خلاف تصور منصور ابراهيم زاده، مربی تيم ملی ايران، سوريه در اين مسابقه هرگز حالت بازی فشرده و کاملا دفاعی به خود نگرفت و با يک بازی با برنامه و حساب شده در کار دفاعی بسيار محکم ظاهر شد.


«۵۰ هزار تماشاگری که به طور رايگان به ورزشگاه آزادی آمده بودند، از نمايش ضعيف و همچنان ناتوان در گلزنی تيم ملی انتقاد کرده و با بردن نام علی دايی در اواخر مسابقه، نارضايتی خود را بروز دادند.»

تیم ملی فوتبال سوریه در واکنش های خود حرکت رو به جلو را برای دستيابی به گل و کسب سه امتياز در دستور کار خود داشت و از سردی هوا نيز آسيب پذير نشان نداد.


در اين حالت، مهدی رحمتی در درون دروازه چند بار در نيمه نخست منجی دروازه اش شد تا بازيکن بالاتر از حد انتظار باشد و حسين کعبی در دفاع راست تا لحظه ای که توان داشت، بهترين بازيکن تيم ايران بود.


خط ميانی در بازی سازی و پايه گذاری حمله های دامنه دار، ناتوان بود و مهاجمان کم تعداد و سرگردان در محوطه جريمه حريف، توانايی خلق خطر جدی در مقابل دروازه بان و مدافعان باهوش و مصصم حريف را نداشتند.


حالت تهاجمی تيم ملی دامنه ای تا پشت محوطه جريمه حريف داشت و تنها خطر جدی هم شليک ناگهانی و ديدنی مهدی رجب زاده در دقيقه ۶۳ و از پشت محوطه جريمه بود که با واکنش سريع و تماشايی دروازه بان سوريه توپ راهی کرنر شد.


سوری ها با دوندگی و بازی هدفدار خود هرگز به بازيکنان لژيونر خط ميانی تيم ملی ايران یعنی مهدی مهدوی کيا، علی کريمی و آندرانيک تيموريان، فرصت نظم دادن به ضرباهنگ تيمی و زمينه سازی برای بازی سراسر هجومی را ندادند.


مهرزاد معدنچی از جناح چپ به خط حمله نزديک می شد و مهدی رجب زاده در پشت سر علی سامره نقش مهاجم مکمل را داشت که در اين حالت جای گيری های غلط و پاس های پر اشتباه، همواره مدافعان و دروازه بان سوريه را موفق نشان می داد.


در خط دفاع، حسين کعبی، جلال حسينی، هادی عقيلی و عليرضا واحدی نيکبخت روز آرامی را نداشتند و تساوی هفت کرنر برای دو تيم نمايانگر حضور پر تعداد سوری ها در نيمه تيم ايران بود که هر توپ به دست آورده را آسان از دست نمی دادند.


محسن خليلی در دقيقه ۵۷، جواد کاظميان در دقيقه ۷۰ و ايمان مبعلی در دقيقه ۷۳ به ترتيب به جای سامره، معدنچی و مهدوی کيا به زمين آمدند که حضور آنها برای تيم ايران ثمری نداشت.


  • «سرمربی که تنها دو روز در ايران باشد مورد تاييد نيست و کلمنته می تواند برود.»
رییس سازمان تربیت بدنی

اين مسابقه در گروه پنجم انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا بود که تيم های ملی کويت و امارات هم در اين گروه حضور دارند.


کلمنته؛ تماشاگر و مردد


در بازی ايران با سوريه خاوير کلمنته، مربی اسپانيايی، از جايگاه ويژه، تماشاگر مسابقه بود.


با همه تلاش مسئولان فدراسيون فوتبال جمهوری اسلامی برای امضای قرارداد سرمربيگری تيم ملی، او هنوز مربیگری تیم ملی فوتبال ایران را نپذيرفته و همچنان مردد نشان می دهد.


کلمنته روز بعد از مسابقه عازم اسپانيا است تا از آن جا تصميم نهايی خود را اعلام کند.


از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری مهر، در صبح روز مسابقه، محمد علی آبادی، رييس سازمان تربيت بدنی و معاون رييس جمهوری اسلامی، در گفت و گويی با خبرنگاران در حاشيه جلسه دولت، ضمن اظهار بی اطلاعی از سفر کلمنته به اسپانيا، به خبرنگاران گفت: سرمربی که تنها دو روز در ايران باشد مورد تاييد نيست و کلمنته می تواند برود.


روز چهارشنبه، ششم فوريه، نه مسابقه ديگر نيز در پنج گروه آسيايی انجام شد که در گروه ايران، تيم های امارات و کويت در ابوظبی با يکديگر پيکار داشتند.


از هر گروه، دو تيم به دور آخر انتخابی در منطقه آسيا راه خواهند يافت تا با رقابت در دو گروه پنج تيمی، چهار تيم برتر به جام جهانی صعود کنند و تيم پنجم نیز از مسابقه تيم های سوم هر گروه برای بازی پلی آف و راهيابی به جام جهانی با تيم برتر منطقه اقيانوسيه، به جز استراليا، شناخته خواهد شد.


XS
SM
MD
LG