لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۸

تفنگدار سابق ارتش به اتهام قتل تک‌تيرانداز آمريکايی بازداشت شد


کریس کایل، تک تیرانداز آمریکایی که به قتل رسیده است
کریس کایل، تک تیرانداز آمریکایی که به قتل رسیده است
مقامات پليس آمريکا اعلام کردند که يک تفنگدار دريايی سابق ارتش آمريکا را به اتهام ارتکاب سه مورد قتل از جمله قتل «کريس کايل» تک تيرانداز نامدار و عضو سابق واحدهای ويژه کماندويی نيروی دريايی آمريکا بازداشت کرده‌اند.

«کريس کايلژ» که در دوران خدمت نظامی خود به خصوص سال‌های ماموريت در عراق به عنوان تک تيرانداز بيشترين تعداد از نفرات متخاصم را کشته است به عنوان موفق‌ترين تک تيرانداز تاريخ ارتش آمريکا معرفی شده و مورد تمجيد قرار گرفته بود.

وی همراه با «اسکات مک ايون» کتابی را تحت عنوان «تک تيرانداز آمريکايی» نوشت که در آن ماموريت‌ها و موفقيت‌های خود در شکار نيروهای متخاصم را شرح داده بود.

به گزارش شبکه تلويزيونی «ای بی سی نيوز» فرد بازداشت شده « ادی ری روث » نام دارد و ۲۵ ساله است. ماموران پليس پس از تعقيب وی توانستند او را در ايالت تگزاس بازداشت کنند.

مقامات پليس می‌گويند که وی علاوه بر قتل «کريس کايل » و فرد ديگری که هنگام تيراندازی همراه وی بوده است برای يک مورد قتل ديگر تحت تعقيب بوده است. اين گزارش‌ها حاکی است که فرد قاتل از سربازان سابق واحدهای تفنگداران نيروی دريايی آمريکاست و از «استرس پس از فشار روحی» که در برخی از نظاميان پس از بازگشت از جبهه‌های جنگ بروز می‌کند، رنج می‌برد.

به نوشته «ای بی سی نيوز» تک تيرانداز مزبور در سال‌های اخير در تاسيس يک نهاد غيرانتفاعی نقش مهمی داشت که به کهنه سربازان ارتش آمريکا که مشکلات جسمی و يا روحی دارند کمک های ورزشی ارائه می‌دهد.

شخص ديگری که در اين تيراندازی کشته شده، دوست و همسايه «کريس کايل» و يک مرد ۳۵ ساله معرفی شده است.

«کريس کايل» که به هنگام مرگ ۳۸ سال داشت، در عراق انجام وظيفه کرده و برای خدمات خود مدال‌های متعددی دريافت کرده بود. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ که « کريس کايل» به عنوان تک تيرانداز انجام وظيفه می‌کرده بيش از ۱۵۰ مورد شکار موفق نيروهای متخاصم در پرونده وی ثبت شده که در تاريخ ارتش آمريکا بی نظير است.

به گزارش رسانه‌های آمريکايی «کريس کايل» پس از خروج از واحدهای رزمی مشغول آموزش فنون تک تيراندازی به پرسنل واحدهای ويژه کماندويی نيروی دريايی آمريکا بود. وی در سال ۲۰۰۹ کلا از نيروی دريايی آمريکا خارج شد.

کتابی که به قلم وی و در مورد تجارب عملياتی وی منتشر شد در سال گذشته در فهرست کتاب های پر فروش روزنامه «نيويورک تايمز» قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG