لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

«بازداشت یک عراقی مرتبط با سپاه قدس در کربلا»


به گفته مقامات نظامی آمریکایی، تجهیزات کامپیوتری، تمامی مدارک ارتباطی، عکس ها و مدارک مظنون بازداشت شده ضبط شده است.
به گفته مقامات نظامی آمریکایی، تجهیزات کامپیوتری، تمامی مدارک ارتباطی، عکس ها و مدارک مظنون بازداشت شده ضبط شده است.

ارتش آمریکا در عراق روز چهارشنبه، پنجم سپتامبر، از دستگیری یک عراقی تحت تعقیب در شهر کربل خبر داد که به گفته آن، برای ارسال ارسلحه به عراق با فرماندهان سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ایران همکاری می کرد.


در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: بر اساس تحقیقات انجام شده این فرد عراقی بازداشت شده، با مقامات بلند پایه سپاه قدس ایران برای نقل و انتقال اسلحه و آموزش شبه نظامیان عراقی در ایران ارتباط داشته است.


یکی از افسران بلند پایه ارتش آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است: به نظر می رسد که فرد بازداشت شده، ارتباطات نزدیکی با مقامات بلند پایه سپاه قدس در ایران دارد.



بر اساس تحقیقات انجام شده این فرد عراقی بازداشت شده، با مقامات بلند پایه سپاه قدس ایران برای نقل و انتقال اسلحه و آموزش شبه نظامیان عراقی در ایران ارتباط داشته است.
بیانیه ارتش آمریکا

به گفته مقامات نظامی آمریکایی، تجهیزات کامپیوتری، تمامی مدارک ارتباطی، عکس ها و مدارک مظنون بازداشت شده ضبط شده است.


واشینگتن در ماه های اخیر اتهامات خود علیه ایران را شدت بخشیده است و تهران را متهم کرده که برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی، شورشیان سنی و شیعه را به طور همزمان تجهیز کرده و آنها را آموزش نظامی می دهد.


هفته گذشته جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا بار دیگر بر دخالت ایران در امور عراق تاکید کرد و گفت که با « فعالیت های مرگبار ایران در انی کشور مقابله می کنیم.»


به فاصله کمی از اظهارات اقای بوش، ارتس آمریکا هشت ایرانی را در هتلی در بغداد بازداشت کرد ولی ساعاتی بعد این افراد را که گفته می شد وابسته به وزارت نیرو بودند را آزاد کرد.


ایران همواره ادعای دخالت در عراق را رد کرده و می گوید که از روند سیاسی در این کشور حمایت می کند.


ژنرال ریک لینچ، از افسران بلند پایه آمریکایی ماه گذشته گفته بود: حدود ۵۰ نفر از اعضای سپاه قدس به شبه نظامیان عراقی استفاده از خمپاره و موشک را آموزش می دهند.


ژنرال لینچ افزود: سربازان آمریکایی نتوانسته اند تجهیزات جنگی که از مرز ایران وارد عراق می شوند ضبط کنند و هنوز هیچ یک از نیروهای سپاه قدس ایران را در منطقه تحت کنترل خود بازداشت نکرده اند.


در صورتی که ارتش آمریکا ثابت کند که فرد عراق بازداشت شده با سپاه قدس در ارتباط بوده احتمال دارد که شواهدی از فعالیت های سپاه پاسداران در عراق ارائه شود.


XS
SM
MD
LG