لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

حضور پرشور زنان در تالار بسکتبال آزادی


صمد نیکخواه بهرامی، عضو تیم ملی بسکتبال، ابراز امیدواری کرده که حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سایر رشته‌ها نیز اتفاق افتد.
صمد نیکخواه بهرامی، عضو تیم ملی بسکتبال، ابراز امیدواری کرده که حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سایر رشته‌ها نیز اتفاق افتد.

تیم ملی بسکتبال ایران در تالار آزادی تهران و رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل عراق پیروز شد. این برتری، با حضور زنان تماشاگر رقم خورد.

فراخوان فدراسیون بسکتبال دربارهٔ امکان حضور زنان، استقبال پرشور دختران هوادار ورزش را در پی داشت.

همشهری ورزشی نوشت: «این بار برخلاف رقابت‌های والیبال، تماشاگران زن گزینش نمی‌شوند و فدراسیون از همه خواسته که در ورزشگاه حضور پیدا کنند.»

بیشتر تماشاگران حاضر در سالن، دخترانی بودند که با کلاه‌های سه‌رنگ، شیپور و صورت‌های منقش به سه رنگ پرچم، تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند.

سایت وزارت ورزش دربارهٔ محرومیت آنها از حضور در ورزشگاه‌ها نوشته: «منع قانونی نداشت. بلکه مناسب نبودن فضای فرهنگی در سالن‌های ورزشی، این امکان را سلب کرده بود.»

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس شورای اسلامی که خود در سالن حضور داشت، گفت: آنچه مانع استفاده این قشر از چنین فضاهایی است، قوانین نانوشته عرفی است که باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و سخت‌افزاری، شرایط مهیا شود‎.

بیشتر تماشاگران، دخترانی بودند که با کلاه‌های سه‌رنگ و صورت‌های منقش به سه رنگ پرچم، تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند.
بیشتر تماشاگران، دخترانی بودند که با کلاه‌های سه‌رنگ و صورت‌های منقش به سه رنگ پرچم، تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند.

شیما رضایی، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی، گفت: «بسکتبال عشق من است. نمی‌دانم چرا تا امروز از این فضاها محروم بوده‌ایم. مشکل اگر مسائلی اخلاقی و فرهنگی بوده، ببینید کوچکترین مورد تا الان دیده نشده‎ است.»

فریده شجاعی که نایب رئیس جدید فدراسیون بسکتبال است و خودش هم سابقه بازی برای تیم تاج را دارد، گفت: «بر این باورم که همه زنان حق دارند هیجان ناشی از فضاهای ورزشی را تجربه کنند و از آن لذت ببرند‎ ‎»

نگار انسان، از خبرنگاران فعال در ورزش زنان است. خانم انسان به سایت وزارت ورزش گفت: «این محیط، کاملاً ورزشی است و مملو از هیجان و شادی. زنان هم حق دارند در شادی‌های ملی حضور داشته باشند. اینکه قشری را از شادمانی جمعی محروم کنیم، کار درستی نیست‎. ‎»

زهرا سیانی که همراه فرزندش در سالن حضور داشت، گفت: دخترم هفت سال دارد و با جمعیت شادی می‌کند. فریاد می‌زند و با تیم ملی کشورش آشنا می‌شود.

صمد نیکخواه بهرامی عضو تیم ملی بسکتبال هم گفت: «آرزو می‌کنم این اتفاق برای سایر رشته‌ها نیز بیافتد و خانواده‌ها بتوانند از نزدیک، مسابقات را ببینند.»

با توجه به برگزاری بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل لیبی، شاید این بازی بتواند موقعیت مناسبی باشد تا ورزشگاه آزادی هم درهایش را به روی زنان باز کند.

XS
SM
MD
LG