لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

توقف استقلال مقابل ابومسلم مشهد


استقلال مقابل ابومسلم مشهد تن به مساوی داد.
استقلال مقابل ابومسلم مشهد تن به مساوی داد.

تيم استقلال تهران روز جمعه و در هفته يازدهم رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ايران، مقابل تيم ابومسلم مشهد متوقف شد.


استقلال که در حضور حدود پنجاه هزار تماشاگر، شروعی توفانی داشت، در دقيقه دهم با پاس بلند و تماشايی محمد نوازی، کاپيتان، و کنترل سينه و ضربه خوب فرهاد مجيدی يک بر صفر از مهمان مشهدی پيش افتاد.


اما در ادامه بازی و در نيمه دوم با ارايه بازی ضعيفی به ابومسلم فرصت داد تا با روحيه و مصمم، کم کم بر جريان مسابقه مسلط شود و با اشتباه فاحش وحيد طالب لو، دروازه بان استقلال، توسط دانی يل عرفان اولروم در دقيقه ۶۵ به گل تساوی بخش دست يابد.


در شرايطی که تعويض های استقلال در نيمه دوم ناموفق نشان می داد، در دقيقه دوم وقت تلف شده بازی با اخراج محسن يوسفی، به دليل خطای عمد، تيم آبی پوش تهرانی ده نفری بازی را به پايان برد.


در اين بازی ناصر حجازی، سرمربی تيم استقلال به دليل محروميت از روی سکوها تماشاگر بازی بود. اما بر روی نيمکت ابومسلم به جای خداداد عزيزی، پرويز مظلومی، يار پيشين استقلالي ها تيم مشهدی را رهبری می کرد.


تساوی پرسپوليس


تيم پيشتاز و بی شکست پرسپوليس اين بار در بندر انزلی متوقف شد. در مسابقه ای که نيمه اول آن تماشايی بود و گل داشت، پرسپوليس با ملوان يک بر يک کرد.


در دقيقه ۲۹ عليرضا واحدی نيکبخت در پی ارسال يک توپ از جناح چپ توسط حسين بادامکی، برای پرسپوليس گل زد و در دقيقه ۴۰ جلال رافخايی در پی حمله های تلافی جويانه انزلی چی ها، به گل تساوی بخش دست يافت.


در اين مسابقه مازيار زارع، بازيکن کليدی تيم ملوان در دقيقه ۶۸ به شدت آسيب ديد و برای دو هفته از بازی دور ماند. داور مسابقه نيز در همين نيمه هادی مرزبان، يکی از مربيان تيم پرسپوليس را به دليل اعتراض به رای داور، از نيمکت ذخيره ها اخراج کرد.


بر خلاف بخشنامه سازمان تربيت بدنی به کليه مسوولان ورزشی، در ورزشگاه تختی بندر انزلی برای يک دختر نوجوان وابسته به مسوولان اين استان اجازه حضور در ورزشگاه صادر شد.


افشين قطبی، سرمربی تيم پرسپوليس در پايان ضمن آن که بازی در انزلی را سخت دانست، از بازيکنان تيم خود در غياب محمد نصرتی محروم و محسن آقايی مصدوم، ستايش کرد.


تيم استقلال اهواز هم موفق شد در شهر خود سه بر دو پگاه رشت قعر نشين را با شکستی ديگر رو به رو کند.


مجتبی شيری در دقيقه ۱۵ و روح الله بيگدلی در دقيقه های ۴۵ و ۴۹ استقلال اهواز را سه بر صفر پيش انداختند و به دنبال تعويض ميلاد می داوودی از تيم اهوازی، پگاه با گل های علی نيسی در دقيقه ۶۸ و محمد رضا مهدوی در دقيقه ۷۰ تا آستانه بازگشت به بازی پيش رفت.


در اين مسابقه فيروز کريمی بر خلاف شايعه های روز در رسانه ها، همچنان بر روی نيمکت ذخيره ها، تيم استقلال اهواز را رهبری کرد.


پیروزی ذوب آهن، سپاسی و پاس


ذوب آهن قعر نشين ( رده هفدهم ) با پيروزی يک بر صفر بر پيکان در فولادشهر، به هفته ها ناکامی پايان داد، اما جايگاهش در رده بندی تغييری نکرد. پيروزی ذوب آهن با تک گل وحيد امرايی در دقيقه‌ ۳۵ بدست آمد.


گلهای يدالله اکبری در دقيقه ۱۴، مصطفی چترآبگون در دقيقه ۴۷ و حنيف عمران زاده در دقيقه۵۹ باعث پيروزی سه بردو پاس بر راه آهن در يک بازی پرگل شد. در همدان برای راه آهن سهراب انتظاری در دقيقه ۳۶ و امين ترکاشوند در دقيقه ۸۶ گل زدند.


صنعت نفت پس از خوديابی نسبی، با شکست دو بر صفر از سپاسی شيراز در ورزشگاه حافظيه، بارديگر ضربه خورد و درپايان مسابقه ابراهيم قاسمپور از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کرد. رضا خانی فر در دقيقه ۴۷ و هاشم بيگ زاده در دقيقه ۸۰ گلهای تيم شيرازی را به ثمر رساندند.


تيم های شيرين فراز کرمانشاه و صباباتری در کرمانشاه به تساوی يک بر يک رسيدند. محمد سياه در دقيقه ۵۴ برای شيرين فراز و عليرضا عباسفرد در دقيقه ۷۹ برای صبا باتری گل زدند.


با به تعويق افتادن مسابقه دو تيم سپاهان و مس کرمان به دليل حضور سپاهان در مسابقه پايانی ليگ قهرمانان آسيا، با انجام مسابقه سايپا با برق شيراز، هفته يازدهم با يک بازی انجام نشده به پايان می رسد.


استراحت به سپاهان درحالی است که اوردا ردز، حريف مسابقه پايانی با سپاهان، به عنوان تيم پيشتاز ليگ حرفه ای ژاپن، به مسابقه های داخلی خود ادامه می دهد.


در پايان مسابقه های جمعه چهارم آبان تيم های پرسپوليس با ۲۵ امتياز، سپاهان با ۱۹ امتياز ( سه بازی کمتر )، صبا باتری با ۱۸ امتياز، استقلال اهواز با ۱۶ امتياز، ملوان با ۱۶ امتياز و استقلال تهران با ۱۴ امتياز به ترتيب اول تا ششم هستند.


XS
SM
MD
LG