لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۹

پرسپوليس از سد مس کرمان گذشت


تيم فوتبال پرسپوليس با تک گل فراز فاطمی، يک بر صفر مس کرمان را شکست داد
تيم فوتبال پرسپوليس با تک گل فراز فاطمی، يک بر صفر مس کرمان را شکست داد

تيم فوتبال پرسپوليس با تک گل فراز فاطمی، يک بر صفر مس کرمان را شکست داد و با ۲۸ امتياز موقعيت خود را در صدر رده بندی ليگ برتر فوتبال ايران محکمتر کرد.


در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر، در ورزشگاه آزادی مس کرمان حريفی قدر برای پيشتاز اين فصل فوتبال ايران بود.


در نيمه اول اين بازی بدون رد و بدل شدن گلی، يک بازی پاياپای و پر تحرک از دو تيم به نمايش در آمد و در نيمه دوم تداوم اين روند به يک موقعيت عالی تک به تک برای مولايی، انجاميد که بی دقتی مهاجم اهوازی تيم مس در نواختن ضربه آخر، به دفع توپ از سوی واعظی، دروازه بان پرسپوليس و شاگرد پيشين فرهاد کاظمی ،مربی مس، کرمان منجر شد.


افشين قطبی، سرمربی موفق پرسپوليس، سه موقعيت خطرناکی را که برای دروازه تيمش به وجود آمد را در ضعف مدافعان و عاملی در نرسيدن به موقعيت گل برای خط حمله پرسپوليس دانست و با بيرون کشيدن محمد نصرتی، محسن آقايی يار سابق او در تيم پاس را به زمين فرستاد.


در دقيقه ۷۲، فراز فاطمی، که مهاجم موفقی به نظر نمی آمد، در حساس ترين لحظه بازی سرنوشت ساز نتيجه بازی شد و با يک ضربه تماشايی توپ سانتر شده از جناح راست را از نزديک ديرک دوم به درون دروازه رحمتی و مس فرستاد.


گل فاطمی نه تنها باعث ثبت يک پيروزی ديگر برای پرسپوليس شد که برای استقلال نيز بار مثبت داشت، چرا که مس کرمان را در جدول رده بندی همچنان پايين تر از آبی پوشان نگاه داشت.


در پايان هفته‌ دوازدهم پس از پرسپوليس تيم سپاهان با دو بازی کمترو با ۲۱ امتياز تعقيب کننده تيم صدرنشين است. سپاهان در مسابقه ای که به دليل محروميت از بازی خانگی، در ورزشگاه اکباتان تهران با تک گل هادی عقيلی در دقيقه ۱۲ از نقطه پنالتی، يک بر صفر تيم شيرين فراز کرمانشاه را شکست داد.


کناره گیری یسچ از شیرین فراز


تيم برق شيراز با پيروزی درخشان سه بر يک بر صنعت نفت در آبادان، با ۲۰ امتياز صاحب رده چهارم و يکی از بهترين موقعيت های تاريخ فوتبال خود شد

نکته مهم در مسابقه سپاهان با شيرين فراز، ترک اردوی تيم کرمانشاهی از سوی میودراگ بسچ، سرمربی کروآت بود که مسوولان تيم شيرين فراز را «شوکه» کرد.


در غياب یسچ و ستار همدانی، دستيار مربی محروم از نشستن بر روی نيمکت، محمود فکری تيم را رهبری کرد. پس از مسابقه با اعلام برکناری بسيچ، از سوی مسوولان باشگاه ستار همدانی به صورت موقت سرمربی تيم شيرين فراز شد.


پيش از اين اصغر شرفی نيز در مقام مدير فنی تيم به دليل اختلاف سليقه با بسيچ از تيم تازه راه يافته به دسته برتر کناره گيری کرده بود.


تيم برق شيراز با پيروزی درخشان سه بر يک بر صنعت نفت در آبادان، با ۲۰ امتياز صاحب رده چهارم و يکی از بهترين موقعيت های تاريخ فوتبال خود شد. شکست خانگی صنعت نفت بارديگر داستان تکراری فحاشی تماشاگران آبادانی و عدم حضور ابراهيم قاسمپور، سرمربی تيم صنعت نفت را در گفت و گو با خبرنگاران در پی داشت.


ابتدا در دقيقه ۱۱ صابر ميرقربانی صنعت نفت را پيش انداخت اما مهدی شيری در دقيقه های ۵۷ و ۷۹ و محمد ناصر شکرون در دقيقه ۲+۹۰ برای پيروزی برق شيراز گل زدند.


تيم صبا باتری با ۲۱ امتياز در رده سوم است. صبا باتری دو بر يک سايپا را شکست داد.


سايپا در رقابت با استقلال


سايپا که سال پيش قهرمان ايران شد و در صدر نشينی تنها استقلال را در مقطعی بالاتر از خود ديد، در ادامه راه شکست بار خود، در اين فصل نيز به رقابت با تيم آبی پوش برخاسته است.


نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا، دو روز پس از شکست سه بر دو استقلال از پيکان، دو بر يک از صبا باتری شکست خورد تا در جدول رده بندی همچنان با ۱۴ امتياز و يک امتياز کمتر نسبت به استقلال در رده دوازدهم باشد.


در ورزشگاه رباط کريم تهران، فريدون فضلی در دقيقه های ۲۵ و ۲۷ دو گل پياپی وارد دروازه سايپا کرد و همه تلاش تيم علی دايی به تک گل جلال حسينی در دقيقه ۴۸ خلاصه شد.


در مشهد ايوان پتروويچ در دقيقه ۳۴ برای ابومسلم گل زد و داود حقی در دقيقه ۶۰ برای استقلال اهواز. ‪


مهدی هاشمی نسب نيز يک ضربه پنالتی به سود ابومسلم را هدر داد و در پايان پرويز مظلومی، جانشين خداداد عزيزی در مقام سرمربيگری ابومسلم هشدار داد که اگر «حاشيه سازی» برای او ادامه يابد، از مقام خود کناره گيری خواهد کرد.


جواد رزاقی، که به اعتراض استقلال مبنی بر اين که او با کارت تقلبی پايان خدمت در برابر استقلال بازی کرده بود، در اهواز با محروميت بازی نکرد و مظلومی آن را نيز به حساب حاشيه سازيها گذاشت. ابومسلم با استقلال تهران هم يک بر يک کرد.


در ورزشگاه حافظيه شيراز هم تيم پاس همدان در برابر تيم سپاسی به تساوی يک بر يک رسيد.


تيم سپاسی شيراز در دقيقه ‪ ۶۶ ‬با ضربه هاشم بيگ زاده بازی را يک بر يک کرد. پيش از آن محمد غلامين در دقيقه ‪ ۵۷ بازی را ‬برای پاس يک بر صفر کرده بود.


پيروزی راه آهن و اخراج ميثاقيان


تيم راه آهن در حالی مهمانش ذوب آهن را دو بر يک شکست داد که در همان شروع مسابقه اکبر ميثاقيان، سرمربی تيم راه آهن از زمين اخراج شد!


امين ترکاشوند در دقيقه ‪ ۳۷ ‬و عليرضا محمدی در دقيقه ۱+۴۵ برای راه آهن گل زدند و تک گل ذوب آهن توسط عليرضا محمد در دقيقه ۳۶ به تيم خود ( راه آهن ) زده شد.


در داربی شمال ايران، تيم پگاه با سرمربی تازه اش، نادر دست نشان، در رشت ديداری بدون گل با ملوان داشت.


در هفته ای که همچنان مسائل مربوط به مربيان تيم ها حرف نخست را می زد، تيم استقلال پس از شکست سه بر دو از پيکان تا آستانه تغيير تحول در کادر فنی پيش رفت.


در حالی که پاره ای خبرگزاري های داخلی خبر برکناری ناصر حجازی را دادند، هيات مديره اين تيم بر مهلت او تا پايان نيمه فصل تصميم گيری دو باره کرد که چندان تضمين محکمی نداشت و تيم بی انگيزه و بی روحيه پر طرفدار را در بستر دگرگونی در هفته های آتی قرار داد.


XS
SM
MD
LG