لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه جام جم ، گزارش بانک مرکزی از تداوم رشد نرخ تورم در کشور را مورد توجه قرار داده ، و نوشته که « بانک مرکزی سه شنبه اعلام کرد نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به تيرماه ۸۷ به ۲۱.۵ درصد رسيده است. »


به نوشته اين روزنامه « نرخ تورم تيرماه در مقايسه با نرخ تورم خردادماه سال جاری ۸ دهم درصد افزايش نشان می‌دهد چرا که اين نرخ برای خردادماه ۲۰.۷ درصد بود. »


روزنامه جام جم به نقل از گزارش بانک مرکزی همچنين نوشته که نرخ تورم تيرماه امسال نسبت به تيرماه سال ۸۶ نيز ۲۶.۱ درصد رسیده است.


صدور حکم اعدام برای دو معلم


روزنامه کارگزاران ، از « صدور حکم اعدام برای انور حسين پناهی و ارسلان اوليايی دو نفر از معلمان و فعالان فرهنگی » خبر داده ، و نوشته که حکم اعدام به اين دو نفر ابلاغ شده است.


این روزنامه همچنين نوشته که مجيد الستی ، مهرداد سوری و محمدرضا صادقی ، سه نفر از طرفداران آيت الله کاظمينی بروجردی که خود نيز در زندان به سر می برد ، جهت اجرای حکم محکوميت خود به زندان منتقل شده اند.


اختلاف بر سر توزیع همگانی شربت تریاک


روزنامه جمهوری اسلامی ، اختلاف وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با موادمخدر درباره شربت ترياک را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه نوشته که وزير بهداشت بر خلاف نيروی انتظامی معتقد است « شربت ترياک خودش ماده مخدر و سرخوشی آور است ، و حتی اگر در وزارت بهداشت تائيد شود قطعا توزيع همگانی در داروخانه ها نخواهد داشت. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، به نقل از باقری لنکرانی نوشته « شربت ترياک بر خلاف متادون خودش يک ماده مخدر و سرخوشی آور است ، و استفاده از آن در جامعه می تواند مشکل آفرين باشد بنابراين نمی توان از شربت ترياک برای درمان همه معتادان استفاده کرد ، و فقط برای درمان يک گروه از معتادان در صورت تائيد نهايی می تواند قابل قبول باشد. »


اين روزنامه نوشته که برخلاف وزير بهداشت ، نيروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقدند شربت ترياک ماده مناسبی برای ترک اعتياد است.


وارد کردن اتهام به یعقوب مهرنهاد پس از اعدام


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، دو روز پس از اعدام يعقوب مهرنهاد فعال مدنی و روزنامه نگار در زاهدان ، اتهام وی را « محارب و مفسد فی الارض » اعلام کرده است.


اين روزنامه به نقل از سخنگوی قوه قضائيه نوشته اتهام یعقوب مهرنهاد محاربه ، افسادفی الارض، تشکيل باند و همکاری با گروه عبدالمالک ريگی است.


روزنامه دولتی ايران از قول سخنگوی قوه قضائیه همچنين ادعا کرده که يعقوب مهرنهاد « اقدام هايی عليه امنيت ملی نيز انجام داده بود که سرانجام پس از قطعی شدن حکم محکوميتش به دار آويخته شد. »


اين روزنامه هيچ اشاره ای به مصاديق و اسناد اقدام عليه امنيت ملی اين روزنامه نگار زاهدانی ، که بامداد ۱۴ مرداد پس از ۱۵ ماه بازداشت در زاهدان اعدام شد ، نکرده است.


احضار وکیل فعالان سیاسی به دادگاه


روزنامه اعتماد ملی ، از « احضار خليل بهراميان وکيل برخی از متهمان سياسی به دادگاه » خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه وی که وکالت افرادی همچون اکبر محمدی ، حشمت‌الله طبرزدی ، احمد باطبی، فرزاد کمانگر، حسام فيروزی و بسياری ديگر از فعالا‌ن دانشجويی و سياسی را بر عهده داشته « به دلايل نامعلومی » به شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شده است.


از میان موکلان آقای بهرامیان اکبر محمدی دو سال پیش در زندان به مرگ مشکوکی جان باخت ،و فرزاد کمانگر معلم و فعال صنفی فرهنگی در استان کردستان به اعدام محکوم شده و در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد.


XS
SM
MD
LG