لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۵

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، در گزارشی به نقل از یک فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی ، خبر داده که از اين پس اعضای بسيج و طلاب حوزه علميه مشهد ، تحت عنوان طرح امنيت اجتماعی ، مجوز و امکان برخورد با رانندگان را دارند.


اين روزنامه ، در شماره روز چهارشنبه خود از قول فرمانده امنیت اخلاقی نیروی انتظامی خراسان رضوی ، نوشته است « بدحجابی جرم است و به همين دليل از طرح مبارزه با آن عقب نشينی نمی کنيم ، اين طرح تعطيل هم نخواهد شد و آن را با قدرت ادامه خواهيم داد. »


به گزارش اين روزنامه ، ناصر نجاران مصداق برخورد با « خودروها را بدحجابی » را سرنشينان آن ذکر کرده و گفته « با خودروهای سواری که حيوان حمل می کنند از جمله سگ و ميمون يا گربه نيزبرخورد خواهد شد. »


روزنامه اعتماد ، چگونگی دخالت نيروهای بسيج و طلاب حوزه علميه مشهد در طرح امنيت اجتماعی را توضیح نداده ، اما از قول این مقام نیروی انتظامی خراسان رضوی نوشته « در اين طرح از ارگان های زيادی کمک گرفته شده است اما تعداد قبوض محدود است و به طور مثال از نيروهای بسيج ، حوزه علميه و دانشگاه هم استفاده شده که همگی اين افراد کاملاً قابل وثوق هستند. »


ندامت معاون احمدی نژاد


روزنامه کيهان ، در خبری به نقل از اسفنديار رحيم مشايی نوشته « اسرائيل غيرمشروع و تحميلی است ، و به همين دليل هم معتقديم که بايد از ميان برود. امام هم همين را فرمودند ، آقای رئيس جمهور هم بارها گفته است که اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود ، و اين اتفاق خواهد افتاد. »


اين روزنامه از قول این معاون محمود احمدی نژاد ، که در چند روز اخير و پس از اظهار دوستی با مردم اسراييل طی یک سخنرانی در تهران ، مورد انتقاد همکارانش قرار گرفت ، نوشته که وی قصد به رسمت شناختن ملت اسرائیل را نداشته است.


کيهان همچنين از قول رحيم مشايی نوشته است « من در بيش از ۱۰۰ سخنرانی بر نامشروع بودن اسرائيل تاکيد کرده ام. »


اکستازی اسلامی و مجاز


روزنامه کارگزاران ، در شماره روز چهارشنبه خود از کشف يا اختراع داروی گياهی به نام « اکستازی اسلامی » توسط يک جوان بسيجی خبرداده است.


اين روزنامه نوشته « شاهين زوارقی از مبتکران و مخترعان بسيجی در دانشگاه علمی کاربردی مراغه موفق به کشف داروی گياهی با عنوان اکستازی اسلامی شده است ، که اين دارو به دليل شادی‌آور بودن اکستازی اسلامی ناميده می‌شود. »


کارگزارن همچنين از آزمايش اين دارو به مدت سه سال روی ۸۰ نفر از دانشجويان خبر داده ، و نوشته « اين دارو برای اولين‌بار در جهان به صورت گياهی تهيه شده و به صورت شيميايی نيست که برای کبد عوارض جانبی داشته باشد ، و اين داروی گياهی هيچگونه عوارض جانبی ندارد. »


سه اعدام در بوشهر


روزنامه سرمايه ، در خبری کوتاه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان بوشهر از اجرای 3 حکم اعدام در زندان شهر بوشهر ، خبرداده است.


این روزنامه از قول مدير روابط عمومی دادگستری بوشهر نوشته که اين افراد با حکم دادگاه کيفری استان بوشهر محکوم به اعدام شده بودند که حکم سه تن از آنها چندی پيش اجرا شده بود ، و سه محکوم ديگر نیز روز سه شنبه اعدام شدند.


روزنامه سرمایه به نقل از کرامت الله قاسمی نوشته « اين محکومان از مجموع 6 محکوم اين حادثه هستند که درسال ۱۳۸۵ در پارک جنگلی روستای چاهکوتاه بوشهر اقدام به تجاوز به عنف به يک دختر کرده بودند. »


اخراج معاون دفتر خبرگزاری فرانسه از ایران


روزنامه آفتاب يزد ، از اخراج معاون دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران خبرداده ، و نوشته مقامات ايرانی به معاون دفتر خبرگزاری فرانسه اخطار داده اند که بايد ظرف روزهای آينده خاک ايران را ترک کند.


به نوشته این روزنامه ، استيوارت ويليامز که شهروند انگليس است از ۲ سال قبل در تهران حضور دارد.


ویلیامز گفته که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا‌می با فراخواندن وی، اين اخطار را به اطلا‌عش رسانده است.


روزنامه آفتاب يزد همچنين از قول معاون دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران ، نوشته که مقامات ايرانی، اطلا‌عات بيشتری در اين خصوص به وی نداده اند.


XS
SM
MD
LG