لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه کيهان ، خبر داده که دانشگاه آکسفورد اعطای مدرک دکتری به علی کردان ، وزير جديد کشور ، را به طور رسمی تکذيب کرده است.


اين روزنامه نوشته که اداره تاييد مدارک دانشگاه آکسفورد و نيز دانشکده حقوق اين دانشگاه با ارسال جداگانه پاسخ کتبی به استعلام یک سایت اینترنتی که تحت نظر احمد توکلی ، رئيس مرکز پژوهش های مجلس فعاليت می کند ، اعلام کرد « هيچ سابقه ای از اعطای مدرک دکتری به فردی به نام علی کردان در اين دانشگاه وجود ندارد. »


علی کردان وزير جديد کشور در دولت نهم ، پيش از اين ده سال با عنوان دکتری حقوق سمت معاونت مالی و اداری صدا و سيما را در دوره مديريت علی لاريجانی براين سازمان بر عهده داشت ، و تا يک هفته قبل نيز قائم مقام وزارت نفت در دولت نهم بود.


آقای کردان پس از معرفی از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزير کشور ، سه شنبه گذشته از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت ، و به عنوان دومين وزير کشور دولت نهم آغاز به کار کرد.


برخورد دولت با احتکار خانه خالی
روزنامه اعتماد ، از تهيه طرحی در کارگروه مسکن دولت نهم خبر داده که در صورت تصويب ،بر اساس آن صاحبان خانه های خالی در کشور« محتکر »شناخته شده ، و از طرف دولت مورد برخورد قرار خواهند گرفت.


اين روزنامه با اشاره به اين که طرح مذکور درحال بررسی برای تصويب در هيات دولت است ، از قول وزير مسکن و شهرسازی نوشته « با توجه به طرحی که در گذشته برای اخذ ماليات از واحدهای مسکونی خالی مطرح شده بود ، اين طرح جديد نيز می تواند افراد دارای واحدهای مسکونی خالی را مجاب کند تا آن را برای استفاده در اختيار مردم قرار دهند. »


به گزارش اعتماد برآوردها از وجود ۶۴۰ تا ۶۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در سراسر کشور حکايت دارد.


تاسف امام جمعه مشهد از پرچمدار زن


روزنامه کارگزاران از ابراز تاسف امام جمعه مشهد برای پرچمدار بودن يک ورزشکار زن ايرانی در المپيک چين خبرداده ، و به نقل از وی نوشته « در رقابت‌های المپيک در چين تيم ورزشی ما وقتی می‌خواهد حرکتی بين‌المللی انجام دهد ، نبايد پرچمدار آنان خانم ورزشکار باشد ، چرا که اين موضوع جنگ با ارزش‌ها و آماده‌سازی مردم برای فرج امام زمان است. »


به نوشته این روزنامه احمد علم الهدی خطاب به مسولان کشور گفته « زمانی در خطبه نماز جمعه گفتم ، شرکت زنان در مجامع ورزشی با ارزش‌ها سازگار نيست.آيا می‌فهميد چه می‌کنيد؟ اين که در حرکتی بين‌المللی زن را جلودار می‌کنيد ، به غير از سرپيچی از فرمايشات معصومان است؟ »


به گزارش کارگزارن علم الهدی همچنين گفته است « توقع نداريم نظامی که در راس آن نايب امام زمان ولايت دارد ، و شعار منطقی رئيس‌جمهور تعجيل در فرج است ، چنين اتفاقاتی بيفتد. »


بازداشت دانشجویان معترض به رسوایی اخلاقی


روزنامه سرمايه ، اظهارات تازه دادستان زنجان از پرونده جنجالی تجاوز معاون دانشگاه اين شهر به يک دختر دانشجو را مورد توجه قرار داده است.


.اين روزنامه از قول دادستان زنجان درباره جزييات اين پرونده نوشته «هر دو متهم در تحقيقات اوليه عنوان کردند که الفاظ عقد موقت را اين دختر دانشجو تکرار کرده اما صرف نظر از صحت يا عدم صحت جاری شدن عقد موقت نوع عمل آنها در محوطه دانشگاه کار بسيار قبيحی است. »


به نوشته سرمايه دادستان زنجان با اشاره به بازداشت تعدادی از متحصنان خرداد ماه دانشگاه زنجان ،یک نفر را دانشجو معرفی کرده و گفته « تعدادی از افرادی که خارج از دانشگاه در اين تحصن شرکت کرده بودند ، در بازداشت هستند و ممکن است با وصول شکايت های جديد ، افرادی ديگر نيز بازداشت شوند. »


حکم اعدام برای ۴ نوجوان ديگر
روزنامه اعتماد ملی ، از صدور حکم اعدام برای چهار جوان و نوجوان خبرداده ، و نوشته « قضات دادگاه کيفری استان آذربايجان شرقی 4 نفر را به اتهام لواط با استناد به علم قاضی به اعدام محکوم کردند. »


اين روزنامه در گفت و گویی با متهمان اين پرونده که دونفر از آنها زير ۱۸ سال سن دارند ، از قول آن ها چنين اتهامی را ساختگی و پرونده سازی دانسته است.


اعتماد ملی همچنين از قول وکيل اين چهار نوجوان نوشته « در اين پرونده هيچ گونه دليل محکمه‌پسندی بر گناهکاری و انتساب حد لواط به موکلينم وجود نداشته ، و با استناد به علم قاضی در مواقعی که شک و شبهه در پرونده وجود دارد نمی‌توان کسی را به مرگ محکوم کرد. »


XS
SM
MD
LG