لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه کيهان ، فعالان دانشجويی در دفتر تحکيم وحدت را به انحراف متهم کرده ، و از زبان يک عضو اسبق اتحاديه انجمن های اسلامی خواستار « برخورد امنيتی » با دانشجويان شده است.


اين روزنامه دهه هفتاد را دهه انحراف دفتر تحکيم وحدت ناميده ، و نوشته که پس از دوم خرداد وقتی که آقای خاتمی رئيس جمهور شد « آن دانشجويی که معتقد به نظام و انقلاب نبود ، اين ذهنيت را يافت که می تواند انجمن اسلامی و دفتر تحکيم وحدت را برای خودش سنگری کند و از آن طريق ، اهداف خويش را پيش ببرد. »


کيهان گرايش دانشجويان به مدرنيسم را سر آغاز انحراف آنان توصيف کرده ، و از قول يک عضو اسبق تحکيم وحدت نوشته که لايه هايی از دانشجويان قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را دارند و بايد با آنها برخورد امنيتی صورت گيرد.


5 نفر در اوين اعدام شدند


روزنامه اعتماد ، از اعدام ۵ نفر در زندان اوين خبر داده ، و نوشته « حکم قصاص پنج نفر که مرتکب قتل شده بودند صبح ديروز در زندان اوين اجرا شد. »


به گزارش اين روزنامه بامداد چهارشنبه ۷ نفر به اتهام قتل که احکام قصاص آنها به تاييد ديوان عالی کشور رسيده بود به محوطه زندان اوين انتقال يافتند ، و ۵ نفر از آنان که اسامی شان هنوز از سوی مقامات دادسرای جنايی تهران اعلام نشده است به دار آويخته شدند.


اعتماد نوشته که ۲ تن از محکومان به اعدام نیز در پای چوبه دار موفق شدند با کسب رضايت از خانواده مقتولان از حلق آويز شدن نجات پیدا کنند اما ۵ نفر ديگر حلق آويز شدند.


اعلام جرم قاری قرآن عليه محسن نامجو


روزنامه جمهوری اسلامی ، اعلام جرم يک قاری قرآن عليه يک خواننده به اتهام « آوازخوانی آيات با موسيقی » را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه ، عباس سليمی يکی از قاريان معروف قرآن طی نامه ای به دادستان تهران از محسن نامجو خواننده ای که در بخشی از يکی از آثارش قسمتی از قرآن را نيز خوانده ، اعلام جرم کرده و خواستار برخورد قضائی و مجازات وی شده است.


روزنامه جمهوری اسلامی ، نوشته که اين قاری قرآن در نامه اش به سعيد مرتضوی نوشته « چندی است که خواننده ای به نام محسن نامجو برخی از آيات قرآن کريم را به نحوی سخيف و موهن و در قالب موزيکال اجرا نموده که در سايت متعلق به مشاراليه قابل رويت و استماع است ، و از آنجا که عمل ارتکابی توسط وی ازمصاديق بارز استخفاف دين و قرآن بشمار می آيد ، ضمن اعلام جرم عليه نامبرده تقاضای رسيدگی و مجازات وی را دارم. »


«اخبار وبا منتشر نشود»


روزنامه جام جم ، گزارشی از گسترش وبا در کشور را منتشر کرده ، و نوشته « بالاخره انتقادها درباره شيوع وبا آنچنان بالا گرفت که روز گذشته وزير بهداشت در حاشيه مراسم اعلام دستاورد علمی کبد مصنوعی ، خطاب به رسانه‌ها از آمار ۹۸ نفری مبتلايان به وبا ، و مهار شدن بيماری در سطح کشور گفت. »


اين روزنامه نوشته « شايد يکی از دلايلی که کامران باقری‌لنکرانی را وادار کرد تا حتی در حاشيه اين مراسم پاسخگوی خبرنگاران منتقد به تاخير وزارت بهداشت در اطلاع‌رسانی باشند ، خبر مرگ دختربچه‌ ۹ ساله افغانی بود که به تازگی از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد. »


به نوشته جام جم ، وزير بهداشت در عين حال از رسانه های کشور خواست از انتشار اخبار مربوط به گسترش شمار مبتلايان به وبا خودداری کنند ، و خطاب به خبرنگاران گفته « از انعکاس هرگونه خبری در زمينه بيماری‌ها بويژه اخبار موارد فوتی مبتلا به بيماری وبا از مراجعی غير از مسوولان اين وزارتخانه که می‌تواند منجر به تشويش اذهان عمومی و نگرانی مردم در اين زمينه شده خودداری کنند. »


واکنش به تلويزيون ام بی سی فارسی


روزنامه رسالت ، خبر داده که جمهوری اسلامی در واکنش به راه اندازی شبکه تلويزيونی ام بی سی فارسی قرار است « شبکه ۲۴ ساعته عربی فيلم و سريال راه‌اندازی کند. »


به نوشته اين روزنامه ، معاون برون‌مرزی صدا و سيما از طرح راه‌اندازی شبکه مستقل ۲۴ ساعته فيلم و سريال به زبان عربی در سطح خاورميانه در صورت تامين بودجه خبر داده ، و گفته اين اقدام در واکنش به پخش فيلم و مجموعه با زيرنويس فارسی از شبکه ام بی سی صورت می گيرد.


محمد سرافراز همچنين گفته اين شبکه در کنار يک شبکه ديگر عربی که در حال حاضر برای کشورهای عربی از تهران برنامه پخش می کند ، راه اندازی می شود.


XS
SM
MD
LG