لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد ، اظهار نگرانی يکی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به گسترش روابط دختر و پسر در دانشگاه ها را مورد توجه قرار داده ، و از قول نماینده اصفهان در مجلس ، نوشته « روابط ميان دختران و پسران در دانشگاه های کشور دارای رشدی خطرناک است. »


به نوشته این روزنامه محمد تقی رهبر همچنین دانشجویان را به فساد اخلاقی متهم کرده ، و گفته « طبق آمار به دست آمده از منابع موثق فساد و بی بند و باری از اولين نتايج اين روابط است. »


به گزارش اعتماد اين نماينده عضو اکثریت مجلس هشتم « بی اعتمادی ، خودخواهی ، بداخلاقی ، بدحجابی و شيوع اعتياد » در کشور را از نتايج کم توجهی مسئولان به « ارزش های اسلامی » عنوان کرده است.


این روزنامه نوشته که محمد تقی رهبر « عدم تعميق ارزش های اسلامی ، ميزان تاسف بار آشنايی خروجی های مدارس و دانشگاه ها با ارزش های اسلام و انقلاب ، وضعيت سينما و تلويزيون ، و کنترل نشدن ناهنجاری های موجود در جامعه » را به عنوان دلایل اتهامات جدید خود به دانشجویان ، ذکر کرده است.


پيشنهاد تاسيس وزارت انتظار


روزنامه کارگزاران ، از پيشنهاد يک مقام حوزه علميه قم برای تاسيس وزارتخانه ای به نام « وزارت انتظار » خبر داده است.


این روزنامه نوشته که يک مقام حوزه علميه قم پيشنهاد تاسيس « وزارت انتظار » را برای « ساماندهی و هماهنگ کردن ارگان‌های تاثيرگذار در اين زمينه » ارائه کرده است.


به نوشته کارگزاران ، صمصام الدين قوامی همچنین گفته « اگر همه دولتمردان با يکديگر در اين‌باره همدل شوند و با آمدن دولت‌های جديد طرح و برنامه آن به دست فراموشی سپرده نشود ، اين مسئله ديگر شعار و حرف نيست. »


تغییر برخی فرماندهان ارتش


روزنامه کيهان ، از تغییر 3 فرمانده ارتش به حکم رهبر جمهوری اسلامی خبرداده است.


به نوشته این روزنامه « آيت الله خامنه ای سرتيپ سيدعبدالرحيم موسوی را به سمت جانشين فرمانده کل ارتش ، سرتيپ محمدحسين دادرس را به سمت معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش ، سرتيپ احمدرضا پوردستان را به سمت فرماندهی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی منصوب کرده است. »


کيهان همچنين نوشته « وابستگان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ايران در کشورهای جهان از ۲۹ مرداد ماه در يک همايش توجيهی آموزشی شرکت و با مقامات عالی رتبه ارتش ديدار کرده اند. »


«بستن تنگه هرمز ضرر دارد»


روزنامه سرمايه ، خبر داده که معاون سیاسی وزارت کشور بستن تنگه هرمز را در حال حاضر نامناسب توصیف کرده و گفته « بستن تنگه هرمز در شرايطی که جنگ نيست به ضرر خودمان است. »


اين روزنامه همچنين از قول علی رضا افشار درباره « تقلب در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی » نوشته است : در شهرهايی از کشور خريد و فروش رای وجود داشت و ما حتی از مقام معظم رهبری و مراجع ديگر در اين زمينه فتوا گرفتيم که حرام است.


ايران چک ۲۰۰ هزار تومانی


روزنامه جام جم ، از انتشار چک های ۲۰۰ هزار تومانی از سوی بانک مرکزی خبرداده است.


به نوشته این روزنامه مدير سازمان توليد اسکناس بانک مرکزی گفته « ايران چک ۲۰۰ هزار تومانی تا اوايل آبان ماه امسال برای عرضه به مردم در اختيار بانک‌ها قرار می‌گيرد. »


جام جم با اشاره با انتشار چک های ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی بانک مرکزی که به تازگی توزيع شده اند ، از قول مجيد صنيعی آبادی نوشته « سازمان توليد اسکناس و مسکوک از اوايل مهر ماه سال جاری کار نشر ايران چک ۲۰۰ هزار تومانی را آغاز ، و شايد زودتر از آبان نيز آن را به بازار عرضه کند. »


XS
SM
MD
LG