لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، در گزارشی عبور مجلس از اعتراض قبلی 200 نماینده به اظهار دوستی اسفنديار رحيم مشايی به مردم اسرائیل ، و ماجرای جعل مدرک علی کردان ، وزیر کشور ، را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه « در حالی که همه نشانه ها پس از پايان تعطيلات دوهفته ای بهارستان حکايت از آن داشت که دولت يکشنبه سختی را در مجلس سپری خواهد کرد ، اما نمايندگان روز یکشنبه تغيير رويه ای را به نمايش گذاشتند ، و ترجيح دادند از کنار اعتراض های دو هفته پيش خود با سکوت بگذرند. »


اين روزنامه در خصوص آغاز به کار دوباره مجلس پس از تعطیلات تابستانی ، نوشته « نه خبر آن چنانی از پيگيری درخواست ۲۰۰ نماينده برای برکناری مشايی بود ، و نه موج اعتراض طيف اصولگرايان تحول خواه برای بررسی صحت مدرک علی کردان. »


روزنامه اعتماد با اظهار تعجب از چرخش موضع نمايندگان در تعطيلات ، همچنين درباره تغيير موضع علی لاريجانی در این موارد نوشته « رئيس مجلس هشتم هم نه تنها تذکرات چند نماينده معترض به معاون احمدی نژاد را وارد ندانست ، بلکه در نطق پيش از دستور خود هم به نوعی به حمايت از دولت نهم پرداخت. »


اعتياد روزانه 300 نوجوانان


روزنامه جمهوری اسلامی ، از کاهش چشمگير سن اعتياد در کشور خبرداده ، و نوشته « بنا به گفته منابع آگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر هر روزه ۳۰۰ نوجوان در کشور به جرگه معتادان می پيوندند ، و يک ميليون از نزديک به سه ميليون معتاد کشور زير نوزده سال هستند. »


اين روزنامه با اشاره به « افزايش مصرف مخدرهای صنعتی مانند کراک و شيشه درميان نوجوانان » نوشته « بر پايه اعلام منابع رسمی بيشترين جمعيت مصرف کننده مواد در ايران در محدوده سنی 18 تا 30 سال قرار دارند. »


بنا بر گزارش روزنامه جمهوری اسلامی « هر ماه 100 معتاد در ايران جان خود را از دست می دهند ، و ميانگين سنی معتادان زندانی نيز ۳۹ سال اعلام شده است. »


افزايش ورود کالای قاچاق


روزنامه سرمايه ، در خبری به نقل از معاون هماهنگ کننده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده که حجم قاچاق مستقيم کالا در کشور سالانه بين 6 تا ۱۰ ميليارد دلار است که حداقل دو برابر آن نيز بر اقتصاد تاثيرگذار است و باعث افزايش فساد اداری ، تقلب و جعل در تجارت و کاهش درآمدهای دولت از ماليات می شود.


اين روزنامه همچنین به نقل ازمهدی ابويی همچنين نوشته « تا زمانی که ابعاد قضيه ورود و خروج کالای قاچاق به درستی بررسی نشود همچنان با مشکل مواجه خواهيم بود. »


به گزارش سرمايه ، اين مقام مسئول درباره کارهای صورت گرفته درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته « از۳۰ سال پيش تا کنون به صورت مدون با قاچاق مبارزه نشده چرا که اگر اينطور بود تا به حال موفق می شديم. »


احتمال عمدی بودن آتش سوزی جنگل گلستان


روزنامه آفتاب يزد ، به نقل از يکی از مقامات مسول در ستاد حوادث غير مترقبه کشور از احتمال عمدی بودن آتش سوزی هفته گذشته در جنگل های گلستان خبر داد.


اين روزنامه از قول رييس ستاد حوادث غير مترقبه کشور نوشته « بنابر گزارش‌های اوليه حدس می زنيم آتش سوزی جنگل‌های‌ ‌استان ‌گلستان عمدی بوده است. »


به نوشته روزنامه آفتاب يزد ، باقری در این خصوص گفته « کمتر اتفاق می‌افتد که به دلايل طبيعی ، يک آتش سوزی اتفاق‌ بيفتد ، و نظير چنين موردی ‌سال گذشته در استان گلستان روی داد که عوامل آن دستگير‌ ‌شدند. »


به گزارش اين روزنامه بيش از ۱۵۰ هکتار از جنگل های گلستان در آتش سوزی هفته گذشته بطور کامل از بين رفته است.


اعدام يک زن و 4 مرد در اوين


روزنامه کارگزاران ، از اعدام يک زن به همراه ۴ مرد در محوطه زندان اوين خبرداده و نوشته « شبنم ، زن جوانی که سال ۸۵ همسرش را به‌خاطر رابطه با چند زن و در جريان درگيری به قتل رسانده بود ، به دار آويخته شده است. »
به نوشته این روزنامه « اين زن قرار بود همراه با ۲۹ نفر از اراذل و اوباش در تهران به دار آويخته شود. »
به نوشته روزنامه کارگزاران ، خانواده شبنم که از مدت‌ها قبل تلاش خود را برای اخذ رضايت از خانواده مقتول آغاز کرده بودند ، سرانجام نتوانستند در اين کار موفق شوند و اين زن جوان ، در زندان اوين و در ميان چهار محکوم به اعدام ديگر اعدام شد.


اسامی و نوع جرم ديگر اعدام شدگان از سوی مقامات قضایی اعلام نشده است.


XS
SM
MD
LG