لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۵

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، خبر داده که رئيس جمهوری اسلامی که به چين سفر کرده بود پيش از موعد اين کشور را ترک کرده است.


به نوشته اين روزنامه به دنبال اعلام کاهش زمان حضور محمود احمدی نژاد در پکن ، کنفرانس خبری روسای جمهوری ايران و چين لغو شد.


سرمایه با اشاره به اینکه پيش از اين مدت اقامت احمدی نژاد در چين دو روز اعلام شده بود نوشته اما ديروز پس از ورود احمدی نژاد به پکن و ديدارش با هوجين تائو همتای چينی اش اعلام شد برنامه وی برای اقامت در اين کشور به يک روز کاهش يافت.


این روزنامه همچنين نوشته که سفارت ايران در چين به علت کوتاه شدن و لغو کنفرانس خبری احمدی نژاد تاکنون اشاره ای نکرده است.


اخراج ۱۵۰۰ مامور انتظامی به دليل تخلف


روزنامه کيهان ، از قول فرمانده نيروی انتظامی خبر داده « سالانه ۵ درصد از پرسنل نيروی انتظامی به دليل تخلفات اخراج می شوند. »


به نوشته اين روزنامه اسماعيل احمدی مقدم روز شنبه اعلام کرد که هر سال ۱۵۰۰ تن از ماموران نيروی انتظامی به دليل تخلفات مختلف از ناجا « اخراج » و يا « رها » می شوند.


به گفته فرمانده نيروی انتظامی بيشترين دلايل اخراج ماموران نيروی انتظامی « سختی کار ، فرار از خدمت ، تمرد از دستور ، سهل انگاری ، خسارت به بيت المال ، ترک پست، اخذ رشوه ، و مسايل انضباطی درون سازمانی » است.


به نوشته کيهان ، احمدی مقدم وجود رشوه خواری در نيروی انتظامی را قطعی دانسته ، و گفته « اينکه معضل رشوه در نيروی انتظامی وجود دارد و با افرادی نيز برخورد شده ، قطعی است ، اما آمار آن در نيروی انتظامی زياد نيست. »


تجمع اعتراض آميز کنکوری ها


روزنامه اعتماد ، از تجمع اعتراض آميز داوطلبان کنکور در مقابل سازمان سنج خبر داده ، و نوشته « روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور ۸۷ با تجمع مقابل سازمان سنجش به ساز و کار پذيرش دانشجو در امسال معترض شدند. »


بنابر گزارش اين روزنامه اعتراض شديد داوطلبان معترض کنکور منجر به شکسته شدن برخی شيشه های سازمان سنجش شد ، و معترضان خواستار تجديد نظر در اعلام نتايج کنکور شدند.


به نوشته اعتماد ، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پذيرش ۶۵ درصدی داوطلبان بومی ، و بی اطلاعی برخی از داوطلبان دليل اعتراض معترضان در تجمع روز گذشته مقابل سازمان سنجش بوده است.


مسوول روابط عمومی سازمان سنجش با ادعای اينکه سهميه بندی ۶۵ درصدی برای داوطلبان بومی ، قبلا اطلاع رسانی شده ، به اين روزنامه گفته است « تجمع معترضان بعد از اعلام نتايج هر سال موضوعی عادی است. »


گروگانگيری خونين در جيرفت


روزنامه رسالت ، خبر داده که در اثر يک گروگانگيری در جيرفت چند نفر کشته شده اند.


به نوشته اين روزنامه ، ماموران امنيتی و انتظامی شهرستان جيرفت روز شنبه پس از چند‌ ساعت در حالی به حادثه گروگانگيری در بانک صادرات اين شهر خاتمه دادند ، که غیر از یک گروگانگیر دستکم ۳ نفر دیگر نیز جان باختند.


رسالت در حالی که تعداد کشته شدگان را ۳ نفر ذکر کرده ، به نقل از شاهدان اين گروگانگيری مسلحانه نوشته طی درگيری چند ساعته ميان نيروی انتظامی و گروگانگيران ، يک نفر از گروگانگيران ، سرباز نگهبان بانک ، يک گروگان ، و يک راننده که گفته می‌شود فرد سارق ، خودروی او را قبل از ورود به بانک ربود ، کشته شدند.


انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸


روزنامه جام جم ، از تعيين تاريخ برگزاری انتخابات رياست جمهوری دهم در ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، مدير کل دفتر انتخابات وزارت کشور خبرداد که با پيشنهاد اين وزارتخانه و موافقت شورای نگهبان ، انتخابات دوره دهم رياست جمهوری و مياندوره ای مجلس هشتم ، روز 22 خرداد ماه سال ۸۸ برگزار خواهد شد.


جام جم از قول علی اصغر شريفی راد نوشته « شورای نگهبان در جلسه اخير خود با تاريخ پيشنهادی وزارت کشور برای انتخابات دوره دهم رياست جمهوری ، و انتخابات مياندوره ای مجلس هشتم موافقت کرده است. »


XS
SM
MD
LG