لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۹

دو کشته و چندین زخمی در حمله با سلاح سرد در غرب فنلاند


مأموران پلیس در حال امداد به یکی از زخمی‌شدگان حمله روز جمعه در تورکو
مأموران پلیس در حال امداد به یکی از زخمی‌شدگان حمله روز جمعه در تورکو

حمله با سلاح سرد به شماری از شهروندان در شهر تورکو در فنلاند، دو کشته و چندین زخمی به جا گذاشته و پلیس یک مظنون را در این زمینه بازداشت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از تلویزیون دولتی فنلاند، این حادثه روز جمعه ۲۷ مرداد، در مرکر شهر تورکو در غرب فنلاند روی داده و پلیس از مردم این ناحیه خواسته است که از حضور در محل این حادثه اجتناب کنند.

پلیس فرد مظنون به ارتکاب این حمله را با ضرب گلوله به پای او متوقف کرده و این فرد هم‌اکنون در بازداشت است. در مورد هویت این فرد که اکنون به دلیل جراحت در بیمارستان تحت نظر است، تنها گزارش شده که او یک مرد جوان است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

هنوز گزارشی در مورد انگیزه این حمله منتشر نشده اما مقام‌های پلیس فنلاند در کنفرانسی خبری در این ارتباط اعلام کرده‌اند که در شرایط کنونی، این حمله را به عنوان «حمله‌ای تروریستی» بررسی نمی‌کنند.

در گزارش‌های ابتدایی در این زمینه، رسانه‌ها بدون اشاره به جزئیات بیشتر، خبر دادند که در این حادثه شش تن زخمی شده‌اند، که پنج تن از آنها زن هستند.

اما اکنون خبرگزاری‌ها به نقل از پلیس فنلاند، می‌گویند که در پی این حمله دو تن کشته و شش تن دیگر به دلیل جراحت بستری شده‌اند. حال سه تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است. گزارش شده که یکی از کشته‌شدگان پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

پلیس فنلاند در سراسر این کشور به حال آماده و نخست‌وزیر فنلاند تأکید کرده که دولت جزئیات این حمله و عملیات پلیس در این ارتباط را دنبال می‌کند و جمعه‌شب در این ارتباط جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد.

همچنین گزارش شده که تدابیر امنیتی در فرودگاه بین‌المللی هلسینکی افزایش یافته است، بدون اینکه این گزارش‌ها به جزئیات دیگری در این باره اشاره کند.

XS
SM
MD
LG