وکیل دونالد ترامپ: رئیس‌جمهور موضوع تحقیقات مرتبط با روسیه نیست

وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید که آقای ترامپ موضوع تحقیقات مرتبط با دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیست و هیچ اعلانی در این زمینه دریافت نکرده است.

جی سکولف، حقوقدانی که در تیم وکالت آقای ترامپ در ارتباط با پرونده روسیه فعالیت می‌کند، این اظهارات را روز یکشنبه در برنامه «رودررو با مردم» در شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس بیان کرده است.

اظهاراتی که به نوشته رویترز، می‌تواند در تقابل با توئیتی باشد که روز جمعه توسط رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شد.

آقای ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری گفته بود که «من در مورد برکناری مدیر اف بی آی تحت تحقیقات هستم، توسط فردی که خود او به من گفت مدیر اف بی آی را اخراج کنم. این تعقیب مغرضانه است».

اما جی سکولف به سی‌بی‌اس گفته است که این توئیت در واکنش به گزارش واشینگتن پست منتشر شده که مدعی شده بود مستشار ویژه رابرت مالر سرگرم تحقیق در این زمینه است که آیا اخراج جیمز کومی، مدیر پیشین اف‌بی‌آی، تلاشی برای جلوگیری تحقیقات بوده است یا نه.

او گفت: «واقعیت این است که رئیس‌جمهور نه مورد تحقیقات قرار گرفته و نه مورد تحقیقات قرار دارد».

وکیل شخصی آقای ترامپ همچنین تصریح کرد که هیچ اعلانی که نشان دهد رئیس‌جمهور موضوع تحقیقات است، از سوی دفتر مستشار ویژه صادر نشده است.

گزارش آسوشیتدپرس نیز حاکی است که آقای سکولف مشابه همین اظهارات را روز یکشنبه در برنامه «ملاقات با مطبوعات» در شبکه ان‌بی‌سی بیان کرده است.

به نوشته رویترز رابرت مالر، مستشار ویژه که پیش از جیمز کومی مدیریت اف‌بی‌آی را بر عهده داشت و تنها چند روز پس از برکناری آقای کومی از سوی وزارت دادگستری منصوب شد، در حال تحقیق بر سر این موضوع است که آیا هیچ فرد مرتبط با دونالد ترامپ یا کارزار انتخاباتی‌اش، ارتباطی «غیرقانونی» با مقام‌های روس یا افراد مرتبط با کرملین داشته است یا نه.

رویترز علاوه بر این به نقل از یک مقام رسمی آشنا به طرح اولیه تحقیقات نوشته است که آقای مالر همچنین بررسی خواهد کرد آقای ترامپ یا افراد دیگر برای سرپوش گذاشتن بر نقش خود یا جلوگیری از تحقیقات، مرتکب جرمی بالقوه شده‌اند یا نه.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چندین بار به طور علنی از ارتباط دادن تحقیقات روسیه با خود و نزدیکانش انتقاد کرده، و آن را «بزرگترین تعقیب مغرضانه در تاریخ سیاسی آمریکا» خوانده است.

او روز یکشنبه هم در پیامی توئیتر به همین موضوع اشاره کرده و نوشت که برنامه‌اش برای «عظمت بخشیدن دوباره به آمریکا» به رغم «اختلال تعقیب مغرضانه» به خوبی پی گرفته شده است.