لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۶

اعتراض کره شمالی به مانور نظامی در شبه جزیره کره


رزمايش های نظامی دو کشور آمريکا و کره جنوبی اولين بار در سال ۱۹۷۵ ميلادی انجام شد.
رزمايش های نظامی دو کشور آمريکا و کره جنوبی اولين بار در سال ۱۹۷۵ ميلادی انجام شد.

کره شمالی روز جمعه مانور مشترک نظامی نيروهای آمريکايی و کره جنوبی را «تحريک آميز» خواند و هشدار داد، چنين رزمايش هايی روند خلع سلاح اتمی کره شمالی را با مشکل رو به رو خواهد کرد.


اين مانور نظامی مشترک قرار است با حضور نيروهای نظامی آمريکايی و کره جنوبی، در ماه جاری ميلادی در کره جنوبی انجام شود.


در گزارشی که از سوی خبرگزاری دولتی اين کشور منتشر شد انجام چنين رزمايش های نظامی در شبه جزيره کره «غير قابل تحمل» خوانده شده است.


اين کشور همچنين آمريکا و کره جنوبی را به «اشکال تراشی» در اجرای پيمان سيزدهم فوريه سال جاری متهم کرد و از سئول و واشينگتن خواست در اين باره «مسئولانه» عمل کنند، زيرا به اعتقاد دولت کره شمالی اين گونه فعاليت های نظامی ممکن است روابط دو کره شمالی و جنوبی را نيز دوباره متشنج کند.


رسانه های کره جنوبی رزمايش سال جاری ميلادی را مجهزترين مانور نظامی جهان در نوع خود توصيف کرده اند و هدف از آن را حفظ آمادگی نيروهای دو کشور در مقابله با تهاجم احتمالی کره شمالی اعلام کرده اند.


به گزارش اين رسانه ها، در مانور امسال که از بيستم تا سی و يکم ماه اوت انجام می شود، ده هزار سرباز آمريکايی شرکت خواهند داشت که نيمی از آنها از سربازان آمريکايی مستقر در کره جنوبی هستند و بقيه صرفا برای شرکت در اين رزمايش وارد اين کشور خواهند شد.


اين رسانه ها همچنين اعلام کرده اند در پايان اين رزمايش مشترک، پانصد نيروی نظامی آمريکايی که از خارج به کره جنوبی آمده اند و نقش کليدی را در اين مشق نظامی ده روزه ايفا کرده اند، در اين کشور باقی خواهند ماند تا از آنها در کره جنوبی استفاده شود.


رزمايش های نظامی دو کشور آمريکا و کره جنوبی که اولين بار در سال ۱۹۷۵ ميلادی آغاز شد و هر سال با حضور شمار زيادی از نيروهای دو کشور در شبه جزيره کره صورت می گيرد، همواره با انتقاد شديد کره شمالی همراه بوده است.


پيونگ يانگ روز پنج شنبه نيز اعلام کرد به منظور ادامه گفت و گوهای شش جانبه برای پايان دادن به برنامه های اتمی کره شمالی آمريکا بايد تحريم های جهانی عليه اين کشور را لغو و کره شمالی را از فهرست کشورهای حامی تروريسم خارج کند.


XS
SM
MD
LG