لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

همه آن چه که شاید بخواهید درباره «عروسی قرن» بدانید!


شبکه خبری سی‌ان‌ان نکات جالبی را درباره مراسم عروسی شاهزاده ویلیام بریتانیا با کاترین، کیت، میدلتون منتشر کرده است، مراسمی که جمعه ظهر به وقت اروپا برگزار می‌شود و از سوی برخی از رسانه‌های خارجی «عروسی قرن» نام گرفته است.

مشخصات عروس و داماد

شاهزاده ویلیام، پسر ارشد شاهزاده چارلز و لیدی دایانای فقید، نفر دوم در صف جانشینی ملکه بریتانیا، الیزابت، با کاترین (کیت) میدلتون، دختر مایکل و کارول میدلتون، ازدواج می‌کند.

این زوج در دوره تحصیلات خود در دانشگاه «سنت اندروز» در اسکاتلند با یکدیگر آشنا شدند. شاهزاده ویلیام که به عنوان شاهزاده ویلز با نام خانوادگی «ویلز» شناخته می‌شود در اکتبر سال ۲۰۱۰ در سفری که با دوست‌دختر آن زمان خود یعنی کیت به کشور کنیا و کوه کیلیمانجارو داشت با هدیه دادن الماس مادر خود و یک حلقه نامزدی به کیت میدلتون از وی تقاضای ازدواج کرد.

عروسی شاهزاده ویلیام با کیت میدلتون
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00
لینک مستقیم


مراسم ازدواج

مراسم رسمی ازدواج این زوج روز جمعه، ۲۹ آوریل، نهم اردیبهشت‌ماه، ساعت یازده صبح به وقت لندن برابر با ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت تهران در کلیسای «وست مینستر» در مرکز شهر لندن برگزار می‌شود، کلیسایی که از اواسط قرن یازدهم تاکنون محل مراسم این‌چنینی بریتانیایی‌ها بوده است. این مراسم احتمالا حدود یک ساعت طول خواهد کشید.

نزول اجلال علیاحضرت، دوشس کمبریج، یا همان عروس به کلیسا

عروس با اتومبیل به کلیسای «وست مینستر» خواهد آمد. در مراسم عروسی لیدی دایانا که سی سال پیش برگزار شد عروس با یکی از کالسکه‌های سلطنتی به این کلیسا وارد شد. به احتمال زیاد کیت میدلتون قبل از مراسم عروسی در یکی از کاخ‌های سلطنتی در لندن یا یک هتل خصوصی خواهد بود و از آنجا به کلیسا خواهد رفت. شاهزاده ویلیام نیز احتمالا از اقامتگاه رسمی خود به سمت کلیسا حرکت خواهد کرد.

محل برگزاری عروسی

کلیسای «وست مینستر» حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد و ظرفیت آن حدود دو هزار و دویست نفر است. پادشاهان انگلیس از قرن یازدهم میلادی در این کلیسا ازدواج کرده‌اند. الیزابت دوم، ملکه فعلی بریتانیا، نیز در سال ۱۹۴۷ در همین کلیسا ازدواج کرد.

شخصیت‌های مهم در برگزاری مراسم عروسی

روئن ویلیامز، اسقف اعظم کلیسای کانتربوری، خطبه عقد را برای عروس و داماد می‌خواند و پیشوای کلیسا مراسم عقد این زوج را برگزار خواهد کرد.

ریچارد شارتر، اسقف شهر لندن، در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. او از دوستان خانواده سلطنتی بریتانیاست و در مراسم یادبود لیدی دایانا در سال ۲۰۰۷ نیز همو نطق کرد.

شاهزاده ویلیام برادر کوچک‌تر خود، شاهزاده هری، را به عنوان ساقدوش خود برگزیده و ساقدوش کیت میدلتون نیز خواهر عروس خواهد بود به نام فیلیپا که همه او را پیپا صدا می‌زنند.

موسیقی مراسم عروسی

دو گروه کر، یک ارکستر و یک گروه نوازندگان شیپور موسیقی این مراسم را خواهند نواخت. گروه‌های کر از کلیسای «وست مینستر» و کلیسای سلطنتی هستند. ارکستر لندن که قدیمی‌ترین ارکستر این شهر است با ۳۹ عضو خود بخشی از موسیقی این مراسم را از بالکن زیرشیروانی کلیسا اجرا خواهد کرد. شیپورنوازان از اعضای دسته موزیک گارد سلطنتی و سواره‌نظام سلطنتی هستند.

میهمانان عروسی

حدود هزار و نهصد نفر دعوت شده‌اند تا در مراسم اصلی عروسی در کلیسای وست مینستر شرکت کنند. اکثر این افراد دوستان نزدیک و اعضای خانواده‌های عروس و داماد هستند. بخش دیگری از میهمانان اعضای خانواده‌های سلطنتی کشورهای دیگر، رهبران دولت‌های جهان و مقامات کشوری و لشکری بریتانیا خواهند بود.

از معروف‌ترین میهمانان حاضر در این عروسی می‌توان به دیوید بکهام و همسرش، ویکتوریا، التون جان، خواننده معروف انگلیسی که داماد و برادرش او را «عمو التون» خطاب می‌کنند، گای ریچی، کارگردان و شوهر سابق مدونا، و روئن اتکینسون اشاره کرد که بیشتر ایرانی‌ها او را به نام «مستر بین» می‌شناسند.

ولیعهد بحرین، سلمان بن حمد آل خلیفه، که سخت گرفتار ناآرامی‌ها و اعتراضات در کشور خود است به همین دلیل ترجیح داده است که به عروسی نرود، و عروس و داماد کارتی را که برای سفیر سوریه در لندن فرستاده بودند پس گرفتند.

برای مراسم نهار که به دعوت ملکه الیزابت دوم و در محوطه کاخ باکینگام برگزار می‌شود حدود شش‌صد نفر دعوت شده‌اند، و در مراسم شام که خصوصی‌تر خواهد بود و میزبان آن شاهزاده چارلز، پدر داماد، است فقط سی‌صد نفر دعوت شده‌اند.

مراسم رژه سلطنتی

پس از پایان مراسم عروسی در کلیسای «وست مینستر»، عروس و داماد سوار بر کالسکه همراه با یک کاروان پنج کالسکه‌ای که اعضای خانواده آنها را حمل خواهد کرد در شکل یک رژه سلطنتی به کاخ «باکینگام» خواهند رفت.

در این مسیر دوستداران و مشتاقان می‌توانند عروس و داماد و رژه سلطنتی را مشاهده کنند. شاهزاده ویلیام و همسر وی از‌‌ همان کالسکه‌ای استفاده خواهند کرد که شاهزاده چارلز و لیدی دایانا سی سال پیش در مراسم عروسی خود سوار بر آن بودند. در صورتی که هوا بارانی باشد این زوج از کالسکه دیگری استفاده خواهند کرد که سقفی شیشه‌ای دارد.

مراسم میهمانی

عروس و داماد در کاخ سلطنتی «باکینگام» در مراسم ناهار که به دعوت ملکه الیزابت دوم برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد و قبل از حاضر شدن در مراسم صرف ناهار طبق سنت عروسی‌های سلطنتی در بالکن اصلی این کاخ حاضر خواهند شد. تمام مشتاقان از سراسر جهان امیدوارند که این زوج در لحظه حضور در بالکن یکدیگر را ببوسند.

جمعه شب نیز یک میهمانی شام به دعوت شاهزاده چارلز به افتخار عروس و داماد برگزار می‌شود.

هدایای عروسی

این زوج از همه تقاضا کرده‌اند که به جای دادن هدیه به آن‌ها به بنیادهای خیریه کمک کنند. یک وب‌سایت ویژه برای این کار راه‌اندازی شده است. بنیادهای خیریه‌ای که در فهرست این وب‌سایت قرار دارند از کشورهای بریتانیا، کانادا و استرالیا هستند.

ماه عسل

دفتر رسمی شاهزاده ویلیام هنوز اعلام نکرده است که عروس و داماد برای ماه عسل به کجا سفر خواهند کرد.

اما آنها پس از بازگشت در منطقه‌ای در کشور ویلز زندگی خواهند کرد که به محل کار شاهزاده ویلیام نزدیک است. شاهزاده ویلیام در حال حاضر به عنوان خلبان هلی‌کوپترهای تجسسی و نجات نیروی هوایی بریتانیا کار می‌کند.

این زوج در اولین سفر رسمی خود در ماه ژوئن به کانادا سفر خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG