لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

افزایش بودجه های دولت


روزنامه کارگزاران، در سرزمقاله خود با عنوان«مديران ۳۳۷ ميليارد تومانی»، نوشته بر اساس لايحه بودجه سال آينده کل کشور،شرکت های دولتی، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت در سال ۱۳۸۶ معادل ۱۶۷۷۱۰ ميليارد تومان بودجه خواهند داشت که رشدی برابر ۲۲ درصد نسبت به قانون بودجه ۱۳۸۵ را تجربه می کند.


اين روزنامه برای اينکه ابعاد اين رقم کمی آشکارتر شود آن را با کمی تقريب به دلار برگردانده و نوشته اگر هر دلار معادل ۹۰۰ تومان فرض شود بودجه در اختيار ۵۰۹ شرکت دولتی در سال آينده ۱۸۴ ميليارد دلار خواهد شد.


اين روزنامه در ادامه تاکيد کرده با يک محاسبه ساده، هر مدير شرکت، موسسه و بانک دولتی در سال ۸۶ به طور متوسط رقمی معادل ۳۳۷ ميليارد تومان بودجه در اختيار دارد.


به نوشته اين روزنامه، اين ميزان پول را گرچه نمی توان به صورت کمی به قدرت سياسی تبديل کرد، اما می توان ابعاد آن را تا اندازه ای تصوير کرد.کارگزاران تاکيد کرده که با افزايش ۲۲ درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال ۸۶ ،آقای احمدی نژاد کوشيده تا با تجهيز پنج هزار مدير دولتی به چنين بودجه ای قدرت سياسی و اجتماعی جامعه را به کنترل خود در آورد.


کارگزاران تاکيد کرده که با افزايش ۲۲ درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال ۸۶ ،آقای احمدی نژاد کوشيده تا با تجهيز پنج هزار مدير دولتی به چنين بودجه ای قدرت سياسی و اجتماعی جامعه را به کنترل خود در آورد

مخالفان سرکوب می شوند


روزنامه رسالت، سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران درباره سرکوب مخالفان را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، یحیی رحيم صفوی، تاکيد کرده نيروهای مسلح جمهوری اسلامی با شدت تحرکات گروه هايی را که وی ضد انقلاب و اشرار وابسته به بيگانگان خوانده را سرکوب خواهند کرد.


رفتن متخصصان اشکالی ندارد


روزنامه اعتماد، سخنان محمود احمدی نژاد در مورد مهاجرت متخصصان ايرانی به خارج را منتشر کرده و از قول وی نوشته رفتن متخصصان از کشور اشکالی ندارد.


رييس جمهوری اسلامی ایران، گفته در کشور ما مهندس و متخصص بيشتر از نياز کشور است و به نظر می رسد که اشکال ندارد که اين ها به خارج از کشور بروند

به نوشته اين روزنامه، رييس جمهوری اسلامی ایران، با بيان اينکه تمدن ايران عالمگير است، گفته در کشور ما مهندس و متخصص بيشتر از نياز کشور است و به نظر می رسد که اشکال ندارد که اين ها به خارج از کشور بروند.


احمدی نژاد در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی کشور، همچنين گفته برخی رفتن مهندسان را مذموم می دانند در حالی که در دنيا نيروی انسانی جابه جا می شود و اين کار در صورتی که به کار ما لطمه نزند، به نظر من حسن است، چرا که اينها هر جا می روند با خود فرهنگ ايران را می برند.


مسوولیت فرار شهرام جزایری


و در آخر،روزنامه دولتی ايران،خبر داده که هيچ يک از مقامات کشور حاضر به پذيرش مسووليت فرار شهرام جزايری نيستند.


XS
SM
MD
LG