لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۷

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، شمار کشته شدگان توفان خوزستان ، و سيل در استان چهارمحال و بختياری را تاکنون ۲۲ نفر اعلام کرده ، اما نوشته که آمارهای غير رسمی تعداد کشته شدگان را بيشتر گزارش کرده اند.


اين روزنامه ، از قول معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داده که توفان سه شنبه شب علاوه بر ۳۰ ميليارد تومان خسارت های مالی به مردم ، ۷ کشته و ۱۵ زخمی هم بر جای گذاشته است.


سرمايه همچنين از قول مديرکل ستاد حوادث غيرمترقبه چهارمحال و بختياری نوشته که ۱۵ نفر از عشاير بر اثر سيل در اين استان کشته شده اند، و بيش از دو هزار خانوار عشاير در مناطق اردل ، بروجن و کوهرنگ ، سرگردان شده اند.


حمله ارگان دولت به طراحان سئوال از احمدی نژاد


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، بخشی از مطالب روز پنج شنبه خود را به انتقاد از طرحان سئوال از محمود احمدی نژآد در مجلس شورای اسلامی اختصاص داده ، و به نمايندگان مجلس در اين خصوص هشدار داده است.


اين روزنامه ، به نقل از مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری اسلامی نوشته که موضوع اظهارات دوستی اسفنديار رحيم مشايی با توضيحات وی « به خودی خود منتفی و اصلا بحثی برای پيگيری نمانده است. »


علی اکبر جوانفکر همچنين به گروهی از نمايندگان که قصد طرح سئوال از احمدی نژاد را در مجلس دارند ، هشدار داده و گفته « آن ها بايد به تبعات داخلی و خارجی چنين رفتاری توجه کنند. »


روزنامه دولتی ايران ، همچنین در يادداشتی ديگر با اشاره به حمايت رهبر جمهوری اسلامی از احمدی نژاد ، نمايندگانی که قصد سئوال از احمدی نژاد را دارند به «حاشيه سازی » متهم و خطاب به آن ها تاکيد کرده « سئوال از رئيس جمهوری اسلامی در صحن علنی مجلس به مصلحت نظام نيست. »


اين روزنامه در عين حال ادعا کرده که اظهارات اسفنديار رحيم مشايی معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی در خصوص دوستی با مردم اسرائيل « ربطی به احمدی نژاد ندارد. »


اسکناس های جديد و نگرانی اقتصاددانان


روزنامه همشهری ، خبر داده که اسکناس‌های ۵۰ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی تا اسفند ماه سال جاری توزيع خواهد شد.


به نوشته اين روزنامه حسين قضاوی ، قائم‌مقام بانک مرکزی ، می گويد که بر اساس گزارش‌های کارشناسی در بانک مرکزی مبنی بر لزوم چاپ اسکناس‌های درشت‌تر که برای مراجع مختلف ذيصلاح فرستاده شده ، اين بانک درصدد دريافت مجوز لازم برای انتشار اسکناس درشت است.


محمد طبيبيان ، يکی ازاقتصاددانان ايرانی ، نيز با انتشار يادداشتی در روزنامه همشهری ، تلاش دولت برای « حذف ۳ صفر ازواحد پولی کشور را کاری بيهوده » ارزيابی ، و تاکيد کرده که حتی درصورت اجرايی شدن اين طرح نيز « نمی‌توان تحقق آثار اقتصادی مثبتی را در نظام پولی ، و بانکی کشور انتظار داشت. »


آقای طبيبيان همچنين با اشاره به اين که « اگر خواستار حذف ۳ صفر از پول ملی هستيم به ناچار بايد ۳ صفر از سپرده‌های بانکی و ۳ صفر از درآمدهای مردم نيز حذف شود » ، تاکيد کرده « بايد اين تعداد صفر در حساب‌های بانکی نيز حذف شود که انجام اين کار اختلالاتی در روابط اقتصادی را به‌دنبال خواهد شد.»


افزايش شديد اعتياد به شيشه


روزنامه جام جم ، افزايش شديد مصرف شيشه را در کشور مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه رئيس مرکز ترک اعتياد تهران می گويد « مصرف ماده شيشه به شدت در جامعه در حال افزايش است ، برخلاف تصور، شيشه به شدت اعتياد آور است، اعتياد به اين ماده محرک هيچ راه درمانی ندارد و فرد را به مرز خودکشی و همسرکشی می‌کشاند. »


اين روزنامه به نقل از محمد اسماعيل علی پور نوشته « تعداد زيادی از معتادان به ترياک ، هروئين ، و کراک که تحت درمان با متادون بودند ، به مصرف شيشه رو آورده‌اند ، و به اين ترتيب روند درمان آن ها نيز شکست خورده است. »


«تدوين دستورالعمل شپش سر دانش آموزان»


روزنامه رسالت به نقل از رئيس اداره سلامت مدارس وزارت بهداشت از تدوين « دستورالعمل شپش سر دانش آموزان » خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، دکترگلايول اردلان با اشاره به شيوع فراوان شپش سر در دانش آموزان روستايی به علت تجمع درفضای فيزيکی سربسته ، وعدم رعايت کامل بهداشت فردی ، گفته که اين اداره به همين دليل دستورالعمل شپش سر دانش آموزان را تدوين کرده است.


رسالت نوشته که بنابر اين دستورالعمل که می توان آن را سياست کلان وزارت بهداشت برای مهار شيوع شپش در مدارس ناميد ، معلمان و به ويژه دانش ‌آموزان روستايی آموزش هايی خواهند ديد.


XS
SM
MD
LG